به گزارش خبرنگار صفیر گیلان ؛ پنجمین اجلاس نماز استان گیلان با حضور استاندار ، نماینده ولی فقیه در گیلان،مدیر کل آموزش و پرورش استان و مدیران استانی و شهرستانی  در سالن غدیر استانداری برگزار شد . آیت الله رسول فلاحتی با اشاره به تاثیر  نماز در زندگی انسان اظهار کرد: اگر نماز با توجه به […]

به گزارش خبرنگار صفیر گیلان ؛ پنجمین اجلاس نماز استان گیلان با حضور استاندار ، نماینده ولی فقیه در گیلان،مدیر کل آموزش و پرورش استان و مدیران استانی و شهرستانی  در سالن غدیر استانداری برگزار شد .

آیت الله رسول فلاحتی با اشاره به تاثیر  نماز در زندگی انسان اظهار کرد: اگر نماز با توجه به لطافت و زیبایی که دارد بیان شود بسیار تأثیرگذار است.
وی بر تبیین جایگاه نماز در جامعه به ویژه نوجوانان و جوانان تاکید کرد و افزود: هنوز نتوانستیم تاثیر  نماز را روی نسل جدید تبیین کنیم وباید توجه به نماز و زیبایی حضور انسان در مسجد در تولید فیلم ها به خاطر  اثرگذاری بیشتر  کار شود.

وی به اثر گذاری تولیدات صدا و سیما به ویژه ساخت مستند در کشورهای دیگر اشاره و افزود: در کشورهای یهودی و … توجه به کلیسا  و حضور انسان در این مکان ها بیشتر در فیلم کنجانده می شود تا اثر گذاری بیشتر داشته باشد.

امام جمعه رشت با بیان ویژگی های نماز از نگاه قرآن، تصریح کرد: نماز نخستین فریضه الهی است که خدای متعال واجب کرد.
آیت الله فلاحتی، نماز را محبوب ترین عمل در پیشگاه خدا دانست و بیان کرد: نماز ستون خیمه اسلام است.
وی با اشاره به فرمایش پیامبر(ص) مبنی براینکه نور چشم من نماز است، گفت: کسی که به سوی نماز می رود نظر خدا را متوجه خود می کند.
نماینده ولی فقیه در گیلان با تاکید بر اقامه نماز اول وقت، خاطرنشان کرد: نماز اول وقت روح انسان را متعالی می کند.
آیت الله فلاحتی، نماز اول وقت را سبب ایجاد نشاط در انسان ذکر کرد و یادآور شد: هیچ ذکری بالاتر از نماز نیست.
وی با بیان اینکه نماز اول وقت انسان را منظم بار می آورد، اظهار کرد: خدا به انسانی که برای انجام واجبات اهتمام دارند، بیشتر توجه می کند.
امام جمعه رشت، نماز اول وقت را گره گشای مشکلات دانست و بیان کرد: تمام کسانی که به دنبال نماز رفتند آدم های با نشاطی هستند.

اجلاس نماز