اختصاصی صفیر گیلان/زلیخا صفری؛سردار بهروز جلایی در مراسم تجمع بزرگ مردم شهرستان فومن به مناسبت ۹ دی  با بیان اینکه فتنه در واقع ایجاد شک و شبه برای جامعه و مردم آن جامعه است گفت: فتنه گران تلاش می کند تا  اسلام را وارونه و با شک مطرح و اعتقاد را ازمردم جامعه بگیرند . […]

اختصاصی صفیر گیلان/زلیخا صفری؛سردار بهروز جلایی در مراسم تجمع بزرگ مردم شهرستان فومن به مناسبت ۹ دی  با بیان اینکه فتنه در واقع ایجاد شک و شبه برای جامعه و مردم آن جامعه است گفت: فتنه گران تلاش می کند تا  اسلام را وارونه و با شک مطرح و اعتقاد را ازمردم جامعه بگیرند .

رییس بسیج‌ اساتید استان گیلان افزود: اگر به قرآن کریم ،کتاب ما و کتاب انسان ساز نگاه کنید بیش از ۶۰ بار از فتنه و مشتقات آن استفاده شده است.

وی افزود:فتنه در معنا و لفظ به معنی آزمایش دادن و امتحان است ولی اگر به مصدر اصلی برگردانیم یعنی در آتش انداختن است و چیزی  را در آتش می اندازند که ناخالصی را از خالص بیرون اورند.

جلایی به دوران ۳۵ پس ازشهادت پیامبر اکرم اشاره و افزود: این دوران پر از فتنه است که سبب انحرافات امروز است و این نشانه عمل نکردن  و پیروی  نکردن مسلمان از علم ولایت است.

ایشان پایان هر فتنه را اغاز فتنه ای دیگر خواند و گفت:این چه به معنای ازمایش و چه به ان معنا که امروز در عالم سیاست و اقتصاد و فرهنگ و اجتماع می بینیم در ارتباط است.

ایشان نظام اسلامی را متشکل از سه رکن خواند و گفت:اسلام یعنی مکتب و ولایت و رهبری که صحیح ترین تعبیر از نظام ماست.

photo_2017-12-30_11-31-24

وی فتنه ۸۸ را یک اعتماد زدای و اعتبار زدای دانست و افزود:دشمن در این فتنه اهداف را درست نشانه گرفته بود.

جلایی امروز را روز بصیرت  خواند و گفت:اگر قرارباشد در همین جامعه برای بیرون امدن حرکت کنیم اگر باران باشد چتر و اگر هوا سرد باشد لباس گرم  و یا با لباس معمولی بیرون خواهیم امد ولی برای فتح قله های دماوند و ماسوله و  جای دیگر نمی توان با لباس معمولی رفت و اتفاقات در جامعه نیز بر همین روال است و نیاز به شناخت دارد.

وی بصیرت را روشن بینی به معنای نیاز شناسی خواند و گفت: باید بدانیم نیاز چیست دشمن کیست و اولویت چیست  و ابزار  وسایل مبارزه با دشمن چیست .

وی انتخابات را بهانه ای برای فتنه گران خواند و گفت: عزیزان امروز هیچ جامعه و انسان و پدیده ای نیست که دشمن نداشته باشد هوا و درختان دشمن دارند.

جلایی با بیان ینکه ایا می شود جامعه و کشوری تهدید نشود فرض را بر این نذاریم که این دشمنی ها توهم و یا ما خود می خواهیم انها را بزرگ کنیم.

وی افزود: دشمنان ما بیگانه نیستند کسانی هستند که با دولت مردان همراه بودند و اینها به کشور رحم نکردند و انتخابات بهانه فتنه ۸۸ نبود بلکه نفاق عامل این حرکت  و فتنه بود چون نفاق  همیشه در جریان است.

رئیس بسیج‌ اساتید استان گیلان به بیش از ۳۰ انتخابات در طول انقلاب اشاره و افزود: عده ای رای اوردند و عده ای رای نیاوردندچرا نفاق ؟

وی افزود:در عرصه سیاسی رقابت برای خدمت و قرب الهی و نفع رساندن به احاد ملت  با احکام اسلام است و اینجا برد و باخت معنی  ندارد.

جلایی با اشاره به اینکه انهای که در فتنه ۸۸ خود را کاندید کردند مگر وعده ندادندکه با همین ساز و کار وزارت کشور  و شورای نگهبان کار می کنیم چرا پایبند نبودند و دروغ گفتند.

ایشان با بیان اینکه اینها در امانت خیانت و  فتنه را رقم زدند گفت: مگر نمی دانستند باید میراث این ملت ، ایثار ملت ،خون شهدا  و زندانها و بازداشتها و خسارتی که دشمن به ما زده بود  را امانت داری کند  و ایا اینها کشور را تا لب پرتگاه نبردند و این خیانت در امانت نبود.

رئیس بسیج‌ اساتید استان گیلان تاکید کرد؛مردم بدانیم این نفاق همیشه جامعه را تضعیف ونفاق مرزی است که در اجتماع گسترش پیدا می کند.

وی با اشاره به اینکه انچه مانع عبرت است از فتنه ۸۸  اینکه بین اسلام و مردم  و ولایت جدایی بیندازند تحرکات اخیر را بینید این نیز بر همین روال است.

جلایی تصریح کرد؛ انچه که از ۹  دی درس است وحدت است در این روز همه امدند چه انهای که به کاندید برنده رای دادند و چه انهای که به بازنده رای دادند این شعار نیست و مدارک هست.

وی افزود:وحدت حول محور اسلام و ولایت و این درس ۹ دی و تمام ان چیزی است که ما برای اینده باید  در برنامه داشته باشیم و لذا  همه ی انهای که نقشه شان فرو ریخت فهمیدند و گفتند که ما روشنگری و صبر مردم را ارزیابی درست نکردیم.

وی با بیان اینکه پایان فتنه ۸۸  آغاز۸۹ دشمن بزرگترین تحریم ها را علیه ایران با عنوان تحریم های فلج کنند بر ملت ما  و علیه ایران داشتند و اوضاع  اقتصادی ایران با مسئولان رو به برگردان رفت گفت: وحدت و رهبری رهبر انقلاب بر تمام این تحریکات دشمنان تا امروز غلبه نموده است و ما پیروز میدان بودیم.

جلایی با بیان اینکه چنین فتنه ای  اصول گرا و اصلاح طلب بر نمی دارد  گفت:و ما فریاد می زنیم  مرگ بر آنهای که دایه اصلاحات بودند و بدر شدند  و مرگ بر انهای که دایه اصول باشند و منحرف شده باشند  و این درس و واقعیت ۹ دی است.

وی طراحی دشمن را دردوره اخیرچنین  مطرح نمود ؛ دشمن  می خواهد ملت  را از اعتماد و اعتبار دادن به نظام منحرف کند افزود؛  اگر چه درست است که برخی تصمیمات و تبعیض و گرانی رادر کشور  داریم ولی ملت باید هوشیار باشد.

وی به بیانات رهبر در روزهای گذشته اشاره و افزود: رهبر فرمود ند ما رییس خوب داریم و رییس بد داریم  ، مسئول بد با تابلوی بد می اید؟ نه با تابلوی مسئول خوب می اید ولی در دل نفاق دارد.

جلایی افزود:ملت عزیز بدانیم ایران آینده روشن خواهد داشت و بدانیم که جوانهای ما  و این نسل راه شهدا را ادامه و جوانهای ما دیروز و امروز کجا رفتند دفاع کردند  ،رفتند در عمق ژئو پولتیک ما و عقیده ما  به سوریه و  عراق و از اسلام دفاع ، آیا این شاخص درست نیست بینید شهید نظری را در رودسر و شهید بابک نوری را  که یک بسیجی اینها از چه نسلی هستند

 

وی افزود: باید از اختلاف پرهیز  کرد و به وحدت روی اورد و شاه بیت این تقواست،تقوا  یعنی پرهیز از خرافات و تقوا تقوا  شاه بیت بصیرت و روشن بینی و کور کنده هر فتنه است .

سردار جلایی به مشکلات کشورهای همسایه اشاره و افزود: اینها رهبر ندارند رهبری برگرفته از اعتقاد دینی ندارند و ما و ملت و با انگیزه الهی و صبر و توکل که توانستیم نظام را حفظ کنیم.