اختصاصی/صفیر گیلان، ارسال نامه به سیستم اتوماسیون اداری دانشگاه علوم پزشکی گیلان ازطرف مدیر کل منابع نیروی انسانی وزارت بهداشت از جمله نامه هایی بود که امروز با دستور ابلاغ به مراکز درمانی و بهداشتی توانست پای تعداد زیادی از دانش آموختگان رشته های پزشکی و پیراپزشکی و … را  که در مراکز درمانی استان گیلان […]

اختصاصی/صفیر گیلان، ارسال نامه به سیستم اتوماسیون اداری دانشگاه علوم پزشکی گیلان ازطرف مدیر کل منابع نیروی انسانی وزارت بهداشت از جمله نامه هایی بود که امروز با دستور ابلاغ به مراکز درمانی و بهداشتی توانست پای تعداد زیادی از دانش آموختگان رشته های پزشکی و پیراپزشکی و … را  که در مراکز درمانی استان گیلان در حال گذراندن طرح بودند به 

دکتر ارسلان سالاری تاکید کرد :در چهار چوب قوانین و مقررات از همه ی نیروهای حوزه بهداشت و درمان استان گیلان حمایت می کنم.

دکتر سالاری رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در گفتگو با صفیر گیلان در خصوص عدم تمدید طرح با تاکید بر اینکه تمام تلاش خود را برای حمایت از تمامی رشته های پزشکی و پیراپزشکی از جمله کارشناسان مامایی،بهداشت، پرستاری و مهندسی پزشکی  و … گذاشتم گفت:ماما ها از حقوق و مزایای کمتری برخوردارند و مقفول ماندند علارغم اینکه سختی کار بیشتر  را در کنار تجربه دارند و از علم خوبی برخوردارند .

وی افزود: در این ابلاغیه  طبق قانون از تاریخ ۷/۱ /۹۸وظیفه ماست تا در طرح اجباری در صورت عدم وجود متقاضی در صف انتظار در مقطع کارشناسی تا سقف ۲۴ ماه  و در مقطع کاردانی  ۱۲ ماه امکان تمدید طرح را داشته ولی در رشته های پزشکی و پیراپزشکی در طرح اختیاری از امکان پذیری تمدید طرح معذور و این تمدید مقدور نیست.

وی دانشگاه علوم پزشکی گیلان را تنها  حامی و مکان رفع مشکلات این حوزه خواند و گفت:با توجه به دستور العمل وزارتی این نیروها ی طرحی اختیاری بوده و دانشگاه فعلا از پذیرششان معذور و تا راهکارهای جدید توسط این وزارتخانه ابلاغ شود باید منتظر بمانند .

وی تصریح کرد؛تمام تلاش خود را برای بکار گیری نیروهای طرحی در استان گیلان خواهم داشت.

سالاری خواستار شد تا همکاران جوان در حوزه طرحی در مراکز علوم پزشکی با سعه صدر تا ابلاغیه جدید وزارتخان  و رای برای حوزه طرحی صبر کنند.

 در گفتگو با تعداد زیادی از دختران نگران در سالن معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی  گیلان دریافتیم که تعدادی از این دختران بیش از ۲ سال در بیمارستان  پورسینا و ۲۲ آبان و بیمارستان امیر المومنین  رشت دوره طرح خود را گذرانده و امروز با این ابلاغیه از بیمارستانها خارج شدند.

عبداله زاده مدیر امور نیروی انسانی دانشگاه در گفتگو با تعدادی از این دختران جوان دانش آموخته رشته های پزشکی و پیرا پزشکی حاضر در مرکز  معاونت توسعه مدیریت و منابع  دانشگاه علوم پزشکی گفت: دغدغه شما دغدغه ماست و تا جایی که در توان داشته باشیم و از دست ما برآمده تمدید کردیم ولی در این تاریخ به ما تاکید کردند که تمدید انجام نشود و با رایزنی و گفتگو امیدوارم مشکلات شما حل شود.

 وی افزود: من تمام تلاش خود را دارم و موردی عمل نمی کنم و تمدید طرح اختیاری امکان پذیر نیست و طی ساعت آینده در نشست ها و جلساتی که خواهیم داشت  تا جایی که قانون اجازه بدهد این مشکل را حل خواهیم کرد و درب اتاقم برای همه باز است.

استان گیلان با ۸ بیمارستان و مرکز آموزشی در رشت و ۲۲ بیمارستان در استان گیلان با ۱۶ هزارپرسنل در علوم پزشکی مشغول به فعالیت است.

تنظیم/زلیخا صفری راسته کناری