رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شفت در بیانیه ای خطاب به هیات امنا و شوراهای فرهنگی قرآنی  و امام جماعت محترم مساجد و بقاع جزئیات پروتکل بازگشایی مساجد و بقاع متبرکه برای نماز عید سعید فطر را مطرح نمود. رحیمی تاکید کرد؛ برگزاری نماز باید با یک ظرفیت محدود و ترجیحاً در فضای […]

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شفت در بیانیه ای خطاب به هیات امنا و شوراهای فرهنگی قرآنی  و امام جماعت محترم مساجد و بقاع

جزئیات پروتکل بازگشایی مساجد و بقاع متبرکه برای نماز عید سعید فطر را مطرح نمود.

رحیمی تاکید کرد؛ برگزاری نماز باید با یک ظرفیت محدود و ترجیحاً در فضای باز و حداکثر فاصله شرعی از طرفین، پشت سر و جلو در صفوف نماز عید سعید فطر مراعات شود  .

وی افزود:شرکت‌کنندگان در نماز عید باید از ماسک و دستکش استفاده کنند و  هیئت امنا از ورود افراد بدون ماسک و دستکش جلوگیری نمایید.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شفت تصریح کرد؛شرکت کنندگان مهر، جانماز وسجاده  را بهمراه خود و خواهران محترمه با خود چادر نماز و … همراه داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه اگر فضای برگزاری مراسم سربسته بود، حداکثر از یک‌ چهارم فضا استفاده شود.

گفت:زکات فطریه را جمع آوری و طی صورتجلسه ای که به امضای شورای زکات ( هیات امنا و امام جماعت و پایگاه بسیج و شورای اسلامی و دهیاری ) رسیده باشد به کمیته امداد اعلام نمایید.

رحیمی هرگونه پذیرایی و  چایی و پخش نذورات در نماز عید فطر  ممنوع خواند و گفت: با توجه به وضعیت خاص امسال و اجرای دقیق دستورالعمل های بهداشتی و محدودیت ظرفیت مساجد ، در صورت حضور بیش از ظرفیت از ورود افراد جلوگیری بعمل آید.

رئیس اداره اوقاف  و امور خیریه شهرستان شفت  از اعضای هیئ های امنای مساجد و بقاع متبرکه خواست تا از ورود افراد با بیماری های خاص و …. جلوگیری نمایند.

وی افزود: برای ضد عفونی مساجد و بقاع متبرکه می توانید از مخلوط گلاب و سرکه و آب به نسبت استفاده و همچنین برای ضد عفونی فضای داخلی مسجد و بقاع متبرکه از دود اسپند و کندر استفاده کنید.

رحیمی در پایان اظهار کرد؛ با دعای خیر مومنین و مومنات و توسل به ائمه اطهار علیهم السلام   انشاالله سلامتی به جامعه اسلامی برگردد و این ویروس  نابود و ریشه کن شود .