به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صفیر گیلان؛در نشست صمیمی مهندس جمشید پور سرپرست شهرداری رشت با مدیرکل بنیاد شهید استان در راستای بهره گیری از فضاهای تبلیغات محیطی شهر در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و نیز نصب المان شهید آیت ا… احسانبخش در میدان صیقلان با حضور امیر ترومیده مدیر امور ایثارگران شهرداری رشت، […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صفیر گیلان؛در نشست صمیمی مهندس جمشید پور سرپرست شهرداری رشت با مدیرکل بنیاد شهید استان در راستای بهره گیری از فضاهای تبلیغات محیطی شهر در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و نیز نصب المان شهید آیت ا… احسانبخش در میدان صیقلان با حضور امیر ترومیده مدیر امور ایثارگران شهرداری رشت، فاطمه قدیمی حرفه مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت، محجوب مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری، علیرضا حسنی مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری و داوطلب معاون فرهنگی بنیاد شهید استان و ایوبی مدیر روابط عمومی بنیاد شهید در دفتر شهردار برگزار شد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صفیر گیلان؛_مهندس فرامرز جمشید پور از خودگذشتگی و فداکاری برای آرمانهای اسلامی و انقلابی را بسیار ارزشمند دانست و اظهار داشت: امروز  همه ما مدیون فداکاری و از خودگذشتگی نسلی پویا و جان برکفیم.

 

 

 

سرپرست شهرداری رشت تصریح کرد:  در طول تاریخ ایثارگران بسیاری از کیان مملکت دفاع کردند و جانبازی‌های فراوانی برای دفاع از میهن انجام شد، اما تاریخ جز هشت سال دفاع جانانه ایرانیان، هیچ‌گاه رشادت ملتی را به یاد ندارد که از مرزهای میهن و اقتدار مذهبی‌اش چنین دفاع کند، و لحظه‌ای از این آرمان کوتاه نیاید. 

وی افزود: امروز همه مسئولین وظیفه دارند تا با تمامی امکانات نرم افزاری و سخت افزاری برای پاسداشت خون شهدا بسیج شوند.

مهندس جمشیدپور با تاکید  بر به  فوریت گذاشتن طرح یادمان شهدای مسکن مهر و نصب المانهای شهدا توسط سازمان زیبا منظر و فضای سبز خاطرنشان کرد: علاوه بر موارد فوق نصب تندیس شهید ایت الله احسانبخش و تندیس شهدای مدافع حرم در بلوار شهدای مدافع نیز باید در اسرع وقت انجام شود.

 

 

سرپرست شهرداری رشت از  ساماندهی گلزار شهدا و کل آرامستان تازه آباد خبر داد و گفت: این پروژه به منظور زیباسازی, همسطح سازی قبور, هدایت آبهای سطحی, احداث ساختمان اداری و ساخت سرویس بهداشتی انجام می شود . 

مهندس جمشیدپور با تاکید براینکه شهرداری از تمام امکانات خود در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استفاده خواهد کرد, یادآور شد: تداوم دیوار نویسی در راستای ترویج فرهنگ ایثار, بهسازی و نوسازی تابلوهای تبلیغاتی نصب شده بر روی چراغ های راهنمایی و استفاده از تلویزیون شهری در زمینه اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت از دیگر برنامه های شهرداری است.

 

 

 

ارتباط تنگاتنگ شهرداری با بنیاد شهید در زمینه برگزاری یادمان ها/ ضرورت تسریع در اجرای پروژه مجتمع درمانی و توانبخشی ایثارگران

مهندس پاکاری ضمن قدردانی از همراهی و همکاری شهرداری با بنیاد شهید در اجرای برنامه ها و پروژه های مربوطه اذعان داشت: خوشبختانه شهرداری رشت در برپایی یادواره ها که بستر مناسبی برای بحث ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است همکاری تنگاتنگی با بنیاد دارد.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان تامین اشتغال و تخصیص سهمیه به خانواده های ایثارگران را یک تکلیف قانونی دانست و تصریح کرد: شهرداری رشت در حوزه بازارچه های تاسیس شده میتواند سهم ایثارگران را در ساماندهی کاسب ها لحاظ کند.

وی افزود: بیش از ۳۷۰۰نفر از خانواده شاهد و ایثارگر در انتظار تامین شغل هستند.

پاکاری با اشاره به اجرای پروژه مجتمع درمانی و توانبخشی ایثارگران در سال ۸۸ گفت: این پروژه بصورت ملی در همه استانها در حال اجراست اما در گیلان با رشد ۲۲ درصدی به چند دلیل متوقف شد. که این در شان استان گیلان با ۸۰۰۰ شهید گلگون کفن نیست.

مدیر کل بنیاد شهید گیلان داشتن مجتمع درمانی و توانبخشی را حق خانواده شهدا و ایثارگران استان خواند و گفت: با توجه به اخذ پروانه تاسیس ساخت پروژه فوق شایسته است تا با استفاده از تمامی ظرفیت ها و رفع موانع اداری نسبت به تسریع بخشی اجرای آن گام برداریم.

 

 

 

ساخت و نصب تندیس شهید ایت ا… احسانبخش از جنس سنگی بسیار ماندگار در آینده نزدیک

محجوب رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری رشت، با اشاره به بخش های مختلف شهرداری در زمینه اطلاع رسانی محیطی اذعان داشت: موضوع تبلیغات محیطی، مراسمات و یادمان اطلاع رسانی در زمینه فرهنگ ایثار و شهادت همواره مورد توجه مجموعه مدیریت شهرداری بوده است.

وی با تاکید بر استفاده از سازه های محیطی و استندی در زمینه ترویج فرهنگ ایثار یادآور شد: سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری با حمایت سرپرست شهرداری محترم از تمام توان خود برای حمایت از موضوع ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استفاده خواهد کرد.

محجوب در خصوص سازه تندیس آیت ا… احسانبخش یادآور شد: سازه این تندیس از جنس سنگی بسیار ماندگار در حال ساخت و تقریبا تکمیل شده است و درآینده بسیار نزدیک طی مراسمی نصب خواهد شد.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری از نصب یادمان شهدای گمنام در شهرک مهر خبر داد و خاطرنشان کرد: طراحی یادمان شهدای گمنام نیز نهایی شده و طی یک ماه آینده نصب خواهد شد. همچنین در جانمایی ۱۸ تابلو مربوط به تصاویر شهدای مدافع حرم در بلوار شهدای مدافع حرم نیز در دستور کار است.

وی در ادامه در خصوص زیبا سازی جداره ها و عرشه های تقاطع های غیر همسطح یادآور شد: این کار که با وقفه ای کوتاه مواجه شده بود در فراخوان قرار گرفت و با دعوت از طراحان میتوان بخشی از این دیواره ها و عرشه ها را به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اختصاص داد.

 

 

 

نامگذاری ۱۴ کوچه شهر به نام شهیده های این شهر برای اولین بار در کشور

فاطمه قدیمی حرفه نیز در این جلسه با اشاره به نامگذاری ۱۵۰۰ کوچه در سال گذشته اظهار داشت: از این تعداد ۶۰۰  کوچه فاقد نام به نام متبرک شهدا مزین شد . 

مدیر ارتباطات وامور بین الملل شهرداری رشت نامگذاری ۱۴ کوچه به نام شهیده های رشت را اتفاقی بی نظیر درکشور عنوان کرد و افزود: نامگذاری کوچه هایی که خانواده شهدا درآن مکان مستقر هستند با توجه به درنظرگرفتن روح ملکوتی شهدا در الویت اصلی کار شهرداری قرار دارد.

وی با اشاره به تداوم نامگذاری کوچه ها توسط کمیسیون نامگذاری معابر شهرداری رشت تصریح کرد: پس از اتمام این کار گزارشی مبسوط به بنیاد شهید ارائه خواهد شد.

 

 

 

هزینه درمانی دویست میلیون تومانی توسط شهرداری برای فرزند شهید/ توجه ویژه به مادران شهید به واسطه تعداد اندک

امیر ترومیده نیز با گرامیداشت سالروز غرورآفرین عملیات مرصاد اذعان داشت: تجلیل از خانواده های شهدا و به خصوص با توجه به سن مادران شهدا و همسران آنان از وظایف ذاتی مسئولین است.
وی با اشاره به برگزاری تجلیل از مادران دو و سه شهید توسط شهرداری یادآور شد: با توجه به اینکه روز به روز به دلیل فوت ناشی از کهولت سن شاهد کم شدن تعداد. مادران شهدا هستیم برماست تا توجه ویژه ای به آنان داشته باشیم.

مدیر امور ایثارگران شهرداری با ارائه گزارشی اجمالی از عملکرد امورایثارگران شهرداری یادآور شد: گفت علاوه بر برگزاری همایش ها و مراسمات ویژه خانواده معزز شهدا توسط شهرداری سال گذشته, شهرداری هزینه درمان دختر شهیدی به مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان را متقبل شد.

 

 

 

ضرورت تجلیل از مفاخر و مشاهیر حوزه ایثار و شهادت در قید حیات

علیرضا حسنی در این نشست با اشاره به رویکرد مثبت شهرداری رشت در تعامل با بنیاد شهید گفت: شهرداری همواره برنامه های متعددی در زمینه دلجویی از خانواده شهدا داشته است.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت یادآور شد: فعالیت نامگذاری کوچه ها و نصب تابلوها با نام شهدا و درج تاریخ و محل شهادت آنان از دهه ۸۰ آغاز شده است و تاکنون کارهایی خوبی در این زمینه انجام شده است.

وی در ادامه به ضرورت تولید محتوای نرم افزاری و سخت افزاری در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اشاره داشت و گفت: غالباً رسم بر آن است که از مفاخر و مشاهیر فوت شده تجلیل می شود, باتوجه به وجود مفاخر و مشاهیر در قید حیات شایسته است تا برنامه ای برای تجلیل از این عزیزان نیز پیش بینی شود.

 

 

تعداد بازدید:۶۴