به گزارش پایگاه بری و تحلیلی صفیر گیلان؛ آیت الله رسول فلاحتی امروز در دیدار مدیرکل و معاونان منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان با تسلیت ایام سوگواری سیدالشهدا(ع) اظهار کرد: کوه، جنگل، جلگه و دریا جزو انفال محسوب می شوند و کارکنان منابع طبیعی و آبخیزداری حافظان انفال هستند. وی به وجود تمام مواهب طبیعی خدادادی […]

به گزارش پایگاه بری و تحلیلی صفیر گیلان؛ آیت الله رسول فلاحتی امروز در دیدار مدیرکل و معاونان منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان با تسلیت ایام سوگواری سیدالشهدا(ع) اظهار کرد: کوه، جنگل، جلگه و دریا جزو انفال محسوب می شوند و کارکنان منابع طبیعی و آبخیزداری حافظان انفال هستند.

وی به وجود تمام مواهب طبیعی خدادادی در گیلان اشاره کرد و افزود: زمین گیلان از ظرفیت همه جانبه برخوردار است و بسیاری از گونه های گیاهی و جنگلی در استان وجود دارد.

امام جمعه رشت با اشاره به تغییر مدیریت در عرصه های مختلف، بیان کرد: تغییر مدیریت ها همیشه بر بدی نیست بلکه در جابه جایی ها جوهره انسان شناخته می شود.
آیت الله فلاحتی بر افزایش خودصیانتی و نظارت بر مجموعه جامعه هدف منابع طبیعی تاکید کرد و گفت: منابع طبیعی گیلان مطمع نظر بسیاری از افراد است و می طلبد مسئولان مربوطه به کوه، جنگل و دریا توجه ویژه داشته باشند.
وی با بیان اینکه صیانت از جنگل های هیرکانی به عهده منابع طبیعی است، تصریح کرد: جنگل های هیرکانی را به هر نحو می توانید صیانت کنید ضمن اینکه توزیع نهال بین مردم موجب می شود به جنگل طمع نداشته باشند.
نماینده ولی فقیه در گیلان، خواستار مهار هجوم بی رویه از استان های دیگر در راستای جلوگیری از تخریب منابع طبیعی استان شد و اظهار کرد: حفاظت از محیط زیست باید به روستائیان آموزش داده شود.
آیت الله فلاحتی با تاکید براینکه حفظ منابع طبیعی تلاش مجاهدانه را طلب می کند، خاطرنشان کرد: همراهی و همکاری با دستگاه قضا در حفظ انفال تاثیرگذار است.
ترویج فرهنگ حفظ منابع طبیعی اولویت برنامه های منابع طبیعی گیلان است
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان نیز در دیدار مذکور حفظ، احیا، توسعه و بهره برداری از منابع طبیعی را از وظایف این سازمان عنوان کرد و گفت: جنگل های هیرکانی میراث باقی مانده از دوران سوم زمین شناسی است و حفظ آن تلاش ویژه را می طلبد.
میرحامد اختری با بیان اینکه ترویج فرهنگ حفظ منابع طبیعی از اولویت برنامه های منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان است، تصریح کرد: تراکم جمعیت در استان سبب سختی هایی برای حفظ منابع طبیعی استان است.