به گزارش صفیر گیلان،دکتر حسین نحوی نژاد مدیرکل بهزیستی گیلان عصر روز سه شنبه به مناسبت فرارسیدن دهه مبارک فجر در نشست خبری در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی در سالن اجتماعات اداره کل بهزیستی گیلان، از افتتاح پروژه های بهزیستی در ایام الله دهه فجر خبر داد و اظهار کرد: بهزیستی یک نهاد کارآفرین نیست، اما می توانیم با […]

به گزارش صفیر گیلان،دکتر حسین نحوی نژاد مدیرکل بهزیستی گیلان عصر روز سه شنبه به مناسبت فرارسیدن دهه مبارک فجر در نشست خبری در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی در سالن اجتماعات اداره کل بهزیستی گیلان، از افتتاح پروژه های بهزیستی در ایام الله دهه فجر خبر داد و اظهار کرد: بهزیستی یک نهاد کارآفرین نیست، اما می توانیم با استفاده از ابزارهای قانونی تسهیلات اشتغالزایی در اختیار افراد آسیب پذیر و در معرض آسیب قرار دهیم.

وی افزود:با افتتاح پروژه های دهه فجر بهزیستی گیلان، اشتغال ۶۷ نفر به صورت مستقیم و ۶۸ نفر به صورت غیرمستقیم فراهم می شود.

مدیرکل بهزیستی گیلان از جذب ۸۰ درصدی تسهیلات اشتغالزایی بهزیستی تا پایان سال خبر داد و عنوان کرد: تسهیلاتی که توسط بهزیستی پرداخت می شود تنها یک وام نیست، بلکه این باور را در جامعه هدف ایجاد می کند که می تواند روی پای خود بایستد و به جای مستمری بگیری، کارآفرین شود.

وی از افتتاح یک مرکز ذهنی در رشت و یک مرکز سالمندان در رودبار خبر داد و گفت: مرکز رشت با یک میلیارد و ۸۴۰ میلیون تومان و مرکز رودبار با یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان ساخته شده است.

وی با بیان این که در دهه فجر امسال ١١٧ پروژه با اعتبار بالغ بر هشت میلیارد و ٢٠٠ میلیون تومان افتتاح می شود، افزود: این پروژه ها در حوزه های توانبخشی، اجتماعی، پیشگیری و .. به بهره برداری می رسد.

مدیرکل بهزیستی استان گیلان خاطر نشان کرد: در دهه فجر امسال، ۵۳ واحد مسکونی از سوی بهزیستی گیلان افتتاح می شود که از این تعداد ١٠ واحد مسکونی مربوط به خانواده های دارای دو معلول است.

وی یاداور شد: در سال جاری، حدود ٢٨٠ واحد مسکونی با اعتبار، ٢٢ میلیارد و ٣٠٠ میلیون تومان به خانواده های تحت پوشش بهزیستی تحویل داده ایم.

وی با اشاره به برگزاری ٢١١ ویژه برنامه به مناسبت دهه فجر از سوی بهزیستی گیلان در شهرستان های مختلف استان اضافه کرد: برپایی نمایشگاه در حوزه های مختلف کارآفرینی، بوم گردی و ..، گلباران مزار شهدا، نواختن زنگ انقلاب در مهدهای کودک و ملاقات عمومی با مددجویان از جمله این برنامه ها است.

نحوی نژاد، کاهش آسیب های اجتماعی را در دستور کار بهزیستی گیلان دانست و یادآور شد: امسال با تقویت اورژانس های اجتماعی و ایجاد پایگاه های خدمات اجتماعی در حاشیه شهرها توانستیم روند اعتیاد و طلاق را نزولی کنیم. در حال حاضر آمار تمایل به مصرف مواد مخدر در گیلان نسبت به سایر استان ها کمتر است و شاهد کاهش نرخ طلاق هستیم.

مدیرکل بهزیستی استان گیلان اضافه کرد: برپایی میز خدمت در نمازجمعه های گیلان، مراسم گرامیداشت یاد و خاطره سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، برپایی جشن انقلاب اسلامی، بازدید از مراکز تحت نظارت و تبرک ایام فجر و ارائه خدمات مشاوره ای رایگان از جمله دیگر برنامه ها است.

۱۶ هزار خانوار در گیلان تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند.

 

نشست خبری مدیرکل بهزیستی به مناسبت گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر