به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی صفیر گیلان؛حجت الاسلام سیدمحمدحسن صفوی در خطبه های نماز جمعه شهرستان فومن ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت اباعبدالله(ع)و اسارت اهل بیت ایشان گفت: یکی از انسان های بی نطیر در تاریخ، حضرت فاطمه زهرا(س) است که یک وجود استثنائی بودند. اما تِلو ایشان حضرت زینب کبری بود. حضرت زینب […]

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی صفیر گیلان؛حجت الاسلام سیدمحمدحسن صفوی در خطبه های نماز جمعه شهرستان فومن ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت اباعبدالله(ع)و اسارت اهل بیت ایشان گفت: یکی از انسان های بی نطیر در تاریخ، حضرت فاطمه زهرا(س) است که یک وجود استثنائی بودند. اما تِلو ایشان حضرت زینب کبری بود. حضرت زینب (س) که یک بانو هستند به درجه شریک امام میشود.

وی افزود: جنسیت در قرآن و اسلام معنی ندارد. اگر حرکت های الهی را مرور کنیم یکی از موثرترین آن ها در راه حفظ ارزش های الهی حرکت اهل بیت امام حسین از کربلا‌تا مدینه است. که این به رهبری زینب کبری و امام سجاد(ع)بود.

امام جمعه فومن در خطبه دوم نماز جمعه اظهار کرد: ۱۷ شهریور سالروز کشتار وحشیانه به دستور شخص شاه پهلوی است که جمعه خونین را رقم زدند.

صفوی در رابطه با سند۲۰۳۰ افزود: رهبر عظیم الشان انقلاب باز هم بر توقف اجرای سند۲۰۳۰ تاکید کردند. سند۲۰۳۰ یعنی پرورش پیاده نظام دشمن در کشور خودمان. با سرمایه داخلی برای دشمنان سرباز تربیت می‌کنیم. برخی از آموزه های سند۲۰۳۰ مغایرت صددرصد با دین و احکام شرعی دارد. امیدواریم مسئولین هرچه سریعتر اجرای این سند را در کشور متوقف‌ کنند.

امام جمعه فومن ضمن تشکر از هیات های مذهبی در برگزاری خوب عزاداری بیان داشت: حضرت آقا از هیئات مذهبی برای برپایی مراسمات مذهبی در دهه اول محرم تشکر کردند. در فومن هم الحمدلله هیئات رعایت کردند و به دستور مقام معظم رهبری که فرمودند از دستورالعمل های ستادملی کرونا پیروی کنید تبعیت کردند.الحمدلله امسال محرم یک عزاداری استثنایی بود.

وی از پایان ماموریت خود در سمت امام جمعه و بازنشسته شدنش خبر داد و گفت: ده سال و چهار ماه در خدمت مردم عزیز و ولایتمدار فومن بودم. خدا توفیق داد خدمت شما باشم. در این ایام با چهار نماینده و شش فرماندار‌ و بسیاری از مسئولین و مدیران کل همکاری کرده ام که جا دارد از همه‌ این عزیزان تقدیر و تشکر به عمل بیاورم.

صفوی یادآور شد: یقینا مسئولیت در نظام مقدس جمهوری اسلامی یک فرصت و یک نعمت است که خدا را شاکرم در سالیان گذشته این توفیق نصیب بنده شد.

امام جمعه فومن بیان داشت: هیچ گاه برای امام جمعه بودن کیسه ای ندوخته ام. اگر کسی در این ایام ادعایی مبنی براینکه از ایشان درخواست قطعه زمینی یا مبلغی برای انجام کاری کرده ام امروز و در این دنیا جوابگوی او خواهم بود. الحمدلله خودم و فرزندانم نوکر‌ امام حسین(ع) و اسلام و روضه خوان اهل بیت هستیم. همیشه درِ دفترامام جمعه به روی مردم باز بوده و من خودم را همیشه شهروند‌ فومن میدانم. چون سابقه حضورم در فومن مربوط به امروز و دیروز نیست.سال ها در نهاد مقدس سپاه هم در‌ کنار مردم شریف شهرستان بوده ام.

وی گفت: خدا را شاکرم که با وجود مشکلات بسیار فراوان از خودم یادگاری در فومن گذاشتم. مصلای حضرت آیت الله العظمی بهجت(ره) فومن با تمام مشکلات و گاهی کوتاهی برخی از ائمه جمعه در‌مقابل زمین بیت المال به مرحله تکمیل رسیده است. برای مصلای فومن آبرو گذاشتم و با دست خالی و توکل‌ به خدا کار‌ کردم. بسیاری از مردم و خیرین شهرستان به بنده کمک کرده اند که جا دارد از همه این سروران تشکر‌و قدردانی کنم. امیدوارم همه‌مردم عزیز بنده را حلال بفرمایند.