صفیر گیلان؛جمیل حق پرست مدیرکل تامین اجتماعی گیلان با اشاره به وقوع وتشکیل ۶٧۵ پرونده حادثه ناشی از کار در سال ٩۵ درسطح شعب تابعه استان ، اظهارداشت ازاین تعداد ۶١٧ مورد با انجام مراحل درمانی و پرداخت غرامتها و پوشش های درمانی مربوطه به بهبودی انجامید ولی ١٣ مورد ازکارافتادگی کلی ، ۴ فقره […]

درسال گذشته تعداد 675 مورد حادثه ناشی از کار در تامین اجتماعی تشکیل پرونده شد .

صفیر گیلان؛جمیل حق پرست مدیرکل تامین اجتماعی گیلان با اشاره به وقوع وتشکیل ۶٧۵ پرونده حادثه ناشی از کار در سال ٩۵ درسطح شعب تابعه استان ، اظهارداشت ازاین تعداد ۶١٧ مورد با انجام مراحل درمانی و پرداخت غرامتها و پوشش های درمانی مربوطه به بهبودی انجامید ولی ١٣ مورد ازکارافتادگی کلی ، ۴ فقره ازکارافتادگی جزئی ، ٣٩ مورد مشمول دریافت غرامت نقص عضوو٢مورد فوتی با برقراری مستمری بازماندگان همراه بوده است .
ایشان افزود : بیشترین گروه سنی حادثه دیدگان مربوط به رده سنی ١۵ تا ٣۴ و ۵۵ تا ۶۴ سال میباشد
مدیرکل تامین اجتماعی گیلان دربخش دیگری ازسخنان خود اظهار داشت : حوادث سال ٩۵ نسبت به سال قبل از آن با ۶ درصد رشد همراه بوده است . همچنین ٩٣ درصد حوادث واقع شده در محیط کارگاه بوده است که در این بخش نیز با ٧ درصد رشد نسبت به سال قبل از آن مواجه بوده ایم .
ایشان خاطر نشان ساخت ٩٧ درصد حادثه دیدگان را مردان تشکیل داده و بیش از ٧٨ درصد از این گروه متاهل میباشند .
سقوط ولغزیدن ، بریدگی و قطع اعضاء ، ضرب دیدگی و شکستگی بیشترین علل این حوادث بوده است که همگی ناشی از بی احتیاطی وعدم رعایت نکات ایمنی میباشند .