به گزارش صفیر گیلان؛ آیت الله رسول فلاحتی امروز در همایش وحدت حوزه و دانشگاه که در سالن اجتماعات مصلای امام خمینی(ره) رشت برگزار شد با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی بر مبنای تمدن سازی اسلامی شکل گرفته است اظهار کرد: انقلاب اسلامی در ادامه بعثت پیامبر خدا(ص) است. وی، بعثت انبیای الهی به ویژه […]

به گزارش صفیر گیلان؛ آیت الله رسول فلاحتی امروز در همایش وحدت حوزه و دانشگاه که در سالن اجتماعات مصلای امام خمینی(ره) رشت برگزار شد با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی بر مبنای تمدن سازی اسلامی شکل گرفته است اظهار کرد: انقلاب اسلامی در ادامه بعثت پیامبر خدا(ص) است.
وی، بعثت انبیای الهی به ویژه پیامبر اسلام(ص) بر اجتناب از طاغوت و پرستش خدای متعال عنوان کرد و افزود: آن قدر افق دید انقلاب اسلامی بلند، گسترده و عمیق است که آنچه می تواند انسان را متولی جامعه بشری کند، مد نظر قرار داده است.
امام جمعه رشت با بیان اینکه انقلاب اسلامی با توجه به هجمه رسانه های غربی و جهل بعضی افراد داخلی در ساحات جهانی خوش درخشیده است، تصریح کرد: در راستای تمدن سازی اسلامی، لازم بود اتحاد میان حوزه و دانشگاه شکل بگیرد.
آیت الله فلاحتی، درک متقابل همدیگر و سعادتمند کردن جامعه را دو موضوع مهم وحدت حوزه و دانشگاه خواند و بیان کرد: مراکز دانشی حوزه و دانشگاه به منزله دو بال برای انقلاب اسلامی هستند و اکنون این دو قشر همدیگر را به خوبی درک می کنند.
وی، پیش درآمد و نیازمندی تمدن سازی اسلامی را درک متقابل حوزه و دانشگاه عنوان کرد و گفت: مدیران حوزه و دانشگاه با هنرمندی توانستند انقلاب اسلامی را به این جایگاه برسانند و همه اذعان دارند جامعه اسلامی با گذشته قابل مقایسه نیست.
نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به رشد همه حانبه عرصه های مختلف در طول انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه در صد سال گذشته ما را عقب نگه داشتند بنابراین باید راه میان بر را انتخاب کنیم تا جامعه اسلامی بیشتر شکوفا شود.
آیت الله فلاحتی، حضور گسترده دختران در دانشگاه ها، حضور در عرصه های فناوری و صنایع مختلف را از جمله موفقیت های انقلاب اسلامی برشمرد و یادآور شد: امروز بسیاری از نوآوری ها در صنعت نانو توسط جوانان ۲۵ تا ۳۵ سال انجام می شود.
وی با اشاره به دیدار با مقام معظم رهبری در هفته گذشته، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اصرار داشتند همیشه دست روی ضعف ها نگذارید در عین حال برای آن چاره جویی داشته باشید.
امام جمعه رشت، درک متقابل همدیگر و سعادتمندن کردن جامعه را از اهداف وحدت حوزه و دانشگاه دانست و افزود: حوزه و دانشگاه در کنار همدیگر باید برای رسیدن به تعالی تلاش می کنند.
آیت الله فلاحتی با بیان اینکه دنیای بشر به تازگی انقلاب اسلامی اذعان دارد، تصریح کرد: استادان حوزه و دانشگاه راهکارهای کسب دانش را به دانشجویان و طلاب انتقال دهند.
وی بر تربیت خوب طلبه و دانشجو تاکید کرد و گفت: یکی از زیربناها و مقدمات رسیدن به تمدن سازی اسلامی داشتن منابع غنی انسانی است و اگر فسادی در جامعه می بینید به دلیل آن است که درست تربیت نکردیم.
نماینده ولی فقیه در گیلان با تاکید براینکه استاد در کلاس نباید شبهه مطرح کند، اظهار کرد: اگر استادی در کلاس شبهه ای را مطرح کرد باید پاسخ آن را عاقلانه، مدبرانه و عمیقانه بدهد زیرا مطرح کردن شبهه استاد در کلاس درس خیانت به انقلاب اسلامی است.
آیت الله فلاحتی، انقلاب اسلامی را موهبت الهی دانست و خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی توانسته دنیای بشریت در عرصه های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی دگرگون کند.
وی با اشاره به اینکه اگر استادی نسبت به انقلاب اسلامی شکوه دارد نباید آن را به دانشجو انتقال دهد، یادآور شد: کسانی که انقلاب را حمایت نمی کنند باید روز قیامت در پیشگاه خدا پاسخگو باشد.
امام جمعه رشت، خواستار راه اندازی کرسی های آزاداندیشی در راستای ایده پردازی ها شد و بیان کرد: کرسی های آزاداندیشی را به طرف نیازمندی های جامعه هدایت کنید.
آیت الله فلاحتی با بیان اینکه پسماند سراوان از معضلات گیلان است، تصریح کرد: مسئولان ارشد استان باید از راهکارهای اندیشمندان حوزه و دانشگاه برای رفع معضلات کمک بگیرند.
وی بر توجه به نیازمندی های جامعه در ایده پردازی ها تاکید کرد و افزود: دانشجو را باید نسبت به تحقیق میدانی تشویق کرد.
نماینده ولی فقیه در گیلان با تاکید بر توجه خوابگاه های دانشجویی، اظهار کرد: اگر در خوابگاه های دانشجویی حضور پیدا نکنیم دیگران می آیند و زمانی متوجه معضلات می شویم که دیگر دیر است.