صفیر گیلان؛مسافتی بالغ بر  ۴ کیلومتر ازساحل رودخانه گشت رودخان و معابر و چشم انداز های طبیعی روستای رودبار چیره فومن از زباله های خشک پاکسازی شد.  به گزارش صفیر گیلان به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست گیلان این برنامه پاکسازی که با همکاری اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فومن ودهیاری و اعضای […]

صفیر گیلان؛مسافتی بالغ بر  ۴ کیلومتر ازساحل رودخانه گشت رودخان و معابر و چشم انداز های طبیعی روستای رودبار چیره فومن از زباله های خشک پاکسازی شد.

 به گزارش صفیر گیلان به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست گیلان این برنامه پاکسازی که با همکاری اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فومن ودهیاری و اعضای شورای اسلامی روستا وبا حضور۱۵۰ نفر از اهالی محلی و اعضای گروه مردم نهاد زیست محیطی سر زمین ایده آل ما انجام گرفت چشم انداز های طبیعی و حاشیه رودخانه گشت رودخان و معابر روستای رودبار چیره به طول ۴ کیلومتر پاکسازی شد .

User comments

User comments

سعدی رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فومن با اعلام این خبر گفت در این اقدام مشترک زیست محیطی دو کامیون زباله خشک به وزن تقریبی یک تن جمع آوری و به خارج از روستا انتقال داده شد و همچنین در پایان مراسم پاکسازی؛ در رابطه با ضرورت مدیریت پسماند و نحوه اجرای اصولی زباله های روستایی و نحوه مدیریت واستفاده اززباله های تردر روستاها بعنوان غذای دام و طیور و یا بعنوان کمپوست موضوعات آموزشی لازم در جمع مردم ارائه شد .
وی افزود لازم بذکر است روستای رودبار چیره یکی از روستاهای واقع در مسیر گردشگری قلعه رودخان شهرستان فومن می باشد که بواسطه این مسیر گردشگری و همچنین عبور رودخانه دائمی گشت رود خان و چشم انداز های طبیعی زیبا ؛ هر سال گردشگران زیادی از آن بازدید می کند