به گزارش خبرنگار صفیر گیلان؛سید علیرضا میرباقری رئیس بهره برداری شهرستان های شرکت گاز استان گیلان در گفتگویی اظهار داشت: مجموعه بهره برداری شهرستان ها با داشتن ۱۴۰ کارمند رسمی و ۲۹۵ کارمند قراردادی و پیمانکاری، ۱۵ شهرستان و بیش از ۷۵۰ هزار مشترک را تحت پوشش خود قرار داده است. مهندس میرباقری اتمام عملیات […]

به گزارش خبرنگار صفیر گیلان؛سید علیرضا میرباقری رئیس بهره برداری شهرستان های شرکت گاز استان گیلان در گفتگویی اظهار داشت: مجموعه بهره برداری شهرستان ها با داشتن ۱۴۰ کارمند رسمی و ۲۹۵ کارمند قراردادی و پیمانکاری، ۱۵ شهرستان و بیش از ۷۵۰ هزار مشترک را تحت پوشش خود قرار داده است.

مهندس میرباقری اتمام عملیات ساقه بلند نمودن شیرهای حوضچه ای سراسر استان را از مهمترین اقدامات صورت گرفته در سال ۱۳۹۸ عنوان نمود و گفت: هم اکنون یکی از مهم ترین پروژه های در حال اجرای شرکت، تعمیرات اساسی هیتر ایستگاه های CGS است که در حال حاضر برای ۱۱ هیتر پیمان گرفته شده و در دست اقدام می باشد.

رئیس بهره برداری شهرستان ها مقاوم سازی خطوط شبکه و تغذیه برای پایداری جریان گاز در مواقع بحران و همچنین کاهش بدهی مطالبات معوقه را از مهمترین برنامه های این امور در سال ۱۳۹۹ عنوان نمود.

وی با اشاره به ایجاد مرکز پیام متمرکز در شرکت گاز استان گیلان،  اظهار داشت:‌ یکی از اقدامات بسیار مهم برای ارائه خدمات بهینه و مطلوب گازرسانی به مشترکین، ایجاد مرکز پیام متمرکز می باشد که این مهم با تلاش و همت همکارانم برای اولین بار در سطح کشور محقق شده و هم اکنون تمامی مشترکین محترم در سراسر استان می توانند  طی تماس با شماره ۱۹۴ در اسرع وقت از خدمات شرکت گاز  بهره مند گردند.

این مقام مسئول توضیح داد: در بهره برداری چهار فرآیند بهره برداری و نگهداری، امدادرسانی، خدمات پس از فروش و واگذاری امتیاز و فروش گاز وجود دارد که برای انجام این فرآیندها دستور العلها و روش های اجرایی مختلفی تدوین شده است و به صورت مداوم نیز مورد پایش قرار میگردند، علاوه بر این از نرم افزار مختلفی برای کنترل سیستمی این فرآیندها استفاده می شود.

مهندس میرباقری بیان نمود: در مجموعه بهره برداری به طور متوسط در سال ۱۵۰ کیلومتر شبکه در قالب حفره خالی و ۸ هزار انشعاب پراکنده اجرا و نصب می گردد و همچنین با توجه به تاسیسات موجود گازدار، جهت تعمیر و نگهداری، از خدمات پیمانکاران بهره گرفته می شود  و حدوداً در هر سال در بخش های شبکه و انشعاب و تعمیر و نگهداری بین ۲۵ الی ۳۰ میلیارد تومان هزینه می شود.

رئیس بهره برداری شهرستان ها در خصوص رسیدگی به وضعیت و مسائل کارکنان تحت سرپرستی اظهار داشت: در این زمینه، علاوه بر مذاکره و مصاحبه های چهره به چهره سعی گردیده است با تعاملی که با معاونت مالی و پشتیبانی وجود دارد در حد امکان نسبت به رفع مشکلات پرسنل اقدام گردد.

وی در خصوص بررسی، کنترل و تائید صورت وضعیتها بیان نمود: این مورد به دو بخش عمرانی و جاری تقسیم می گردد، در بخش عمرانی ادارات گاز مستقیماً بر پروژه های عمرانی نظارت داشته مضافاً به اینکه پس از پالایش صورت وضعیتها در ادارات گاز، در بهره برداری شهرستانها و همچنین واحد برنامه ریزی نیز بررسی و کنترل صورت می گیرد، در بخش پروژه های جاری مانند گازبانی، کنتورخوانی و امداد که به صورت متمرکز پیمانکار گرفته میشود تماماً در بهره برداری شهرستانها بررسی و کنترل می گردد.

مهندس میرباقری گفت: از اقدامات بسیار خوبی که درجهت نظارت برفرآیندهای فروش و خدمات مشترکین صورت گرفته است ایجاد سیستم و مجموعه اشتراک پذیری متمرکز در استان گیلان می باشد که در حال حاضر در واحد هماهنگی فروش خدمات مشترکین مورد استفاده قرار می گیرد.

این مقام مسئول درخصوص نظارت بر فرآیند های طراحی شده در نصب انشعابات، تجهیزات و توسعه شبکه در مناطق گازرسانی و کنترل اقدامات صورت گرفته اظهار داشت: از شاخصهای بسیار مهم در مجموعه بهره برداری، زمان اجرای عملیات شبکه های حفره خالی و نصب انشعابات از زمان ارائه مجوزهای قانونی از طرف متقاضی می باشد که این شاخصها به صورت مستمر پایش شده و چنانچه از زمان های هدف گذاری شده فراتر رود سریعاً اقدامات اصلاحی برای رفع آنها صورت میپذیرد.

رئیس بهره برداری شهرستان ها در خصوص وصول مطالبات معوقه گفت: یکی از چالشها در بهره برداری وصول مطالبات معوقه می باشد لیکن با برگزاری جلسات مکرر و تبیین اهداف، راهکارها و ایجاد موارد انگیزشی برای کارکنان و همچنین تعامل با مشترکین بدهکار با توجه به وضعیت اقتصادی و معیشتی آنان، جهت پرداخت به صورت مرحله ای برای کاهش مطالبات تلاش می گردد.

مهندس میرباقری اظهار داشت: از اقدامات خوب دیگری که در سال ۱۳۹۹ کلید خورده است ایجاد مرکز خدمات غیر حضوری در معرفی شماره ۳۴۱۴ برای جلوگیری از مراجعه ارباب رجوع به ادارات می باشد که در حال حاضر به صورت پایلوت در شهرستان رشت در حال انجام می باشد و به امید خدا در آینده ای نزدیک در کل استان اجرایی خواهد شد.

وی در خاتمه از راه اندازی سامانه تعمیراتی تحت وب خبر داد و گفت: این طرح یکی از پروژه های مهم مجموعه بهره برداری می باشد که هم اکنون در مراحل ابتدایی قرار داریم.