به گزارش صفیر گیلان؛ سردار محمد عبدالله پور عصر امروز در یادواره سرلشگر شهید تقی سرپناه و شهدای والامقام روستای سورکوه املش ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و تسلیت تاسوعا و عاشورای حسینی اظهار داشت: خداوند در قرآن بارها گفته است که شما از درک مقام شهید عاجز هستید و امام فرموده اند […]

 

به گزارش صفیر گیلان؛ سردار محمد عبدالله پور عصر امروز در یادواره سرلشگر شهید تقی سرپناه و شهدای والامقام روستای سورکوه املش ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و تسلیت تاسوعا و عاشورای حسینی اظهار داشت: خداوند در قرآن بارها گفته است که شما از درک مقام شهید عاجز هستید و امام فرموده اند ما خاکیان مهجوب و افلاکیان چه می دانیم که ارتزاق عند ربهم یرزقون چیست. یعنی افلاکیان هم از درک شهید عاجز هستند.

وی افزود: برخی تصور می کنند شهید کسی است که ترکشی خورده و به شهادت رسیده است. یک قطره آب چیزی نیست اما وقتی به اقیانوس می‌پیوندد دیگر عین اقیانوس است و دیگر نمی‌شود اقیانوس را به سادگی تعریف کرد. شهید وقتی به شهادت می‌رسد به قدرت لایزال الهی وصل می‌شود.

فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به اینکه شهید هم وقتی به قدرت لایزال الهی وصل شد قدرت بی‌نهایت پیدا می‌کندگفت:شهید مثل مغناطیس است و هر چه آهن در اطرافش باشد را جذب می‌کند. .

عبدالله‌پور ادامه داد: شهید موسی‌نژاد که در پشت حرم آقا سید جلال الدین اشرف آستانه اشرفیه تدفین شده است قبل از عملیات فتح المبین در نبرد چزابه در بیمارستان سوسنگرد شب هنگام لباسهایش را شسته بود و به پنجره بیمارستان برای خشک شدن آویزان کرده بود. گفت من ۹ صبح فردا شهید می شوم و این لباس های من را بسته بندی کنید و به خانواده ام تحویل دهید. همه ما لبخند زدیم. به صحنه نبرد رفت و صبح در نبرد زخمی شد و به بیمارستان آوردند. دکترها خیلی زحمت کشیدند. سخنان شب قبل شهید در ذهن همه ما بود. یکی از دکترها گفت تمام کرده است. در این لحظه همه برگشتند و به ساعت نگاه کردند و دیدیم ساعت دقیقا ۹ است.

وی افزود: شهید طوسی مسئول عملیات لشگر ۲۵ بود. در عملیات قبل از خیبر در منطقه قلاویزان که برای شناسایی رفته بودیم به کمین کردهای ملکشاهی خوردیم. من هم پشت دوربین بودم و داشتم صحنه کمین را می‌دیدم ولی چون فاصله زیاد بود کاری نمی‌توانستیم انجام دهیم. حدود ۸ کیلومتر با آنها فاصله داشتیم ولی می‌دیدیم که بچه‌ها به کمین خورده‌اند و تیراندازی می‌شود. سریع با عقب تماس گرفتم و گفتم چنین حادثه‌ای پیش آمده است. آقای طوسی گفت که باشد. شب که شد همه بچه‌های ما را زمان نماز مغرب و عشا جمع کرد. چون بچه‌های اطلاعات بودیم تعداد ما کم و حدود ۴۰ نفر بود. شهید طوسی گفت به منطقه بروید و از بچه‌هایی که کمین خورده‌اند یک نفر به نام غلامی (که در مزار شهدای انزلی تدفین شده است) شهید شده است. گفتیم شما چطور فهمیده‌اید که فقط غلامی شهید شده است. گفت شما بروید و کاری دیگری در منطقه انجام ندهید و فقط شهید غلامی را برگردانید چون بقیه بچه‌ها اسیر شده‌اند. حدود ۸ ساعت طول کشید تا به منطقه کمین رسیدیم.  اتفاقا دیدیم که تنها شهید غلامی در آنجا افتاده است و ایشان را حمل کردیم و به عقب آوردیم و ساعت حدود ۷ صبح شد. برای همه ما سوال پیش آمد که چطور آقای طوسی فهمید که فقط شهید غلامی به شهادت رسیده‌اید. حساس و پاپیچ قضیه شدیم و بالاخره ایشان حرف زد و گفت به محضی اینکه شما به من خبر کمین را دادید دو رکعت نماز خواندم و به حال بچه‌ها گریه کردم و در سر سجده به خواب رفتم و پیغمبر را به خواب دیدم که ظرف آبی به دستش بود که اسم پنج نفر داخلش است و اسم غلامی را از بین آنها برداشت و من از اینجا فهمیدم که غلامی شهید شده است. بعدها خود طوسی شهید شد و جنازه‌اش هم ماند و بعدها آوردند.

فرمانده سپاه قدس گیلان ادامه داد: این اعجاز از شهدا غیرطبیعی نیست چون شهدا وقتی می‌خواهند وصل شوند پرده‌های حجابشان می‌افتد.

عبدالله پور با بیان اینکه اعجاز شهدا به واسطه اتصال به مبدأ هستی است گفت: سال ۷۵ ستاد مشترک سپاه به کمک ارشاد و اوقاف طرحی برای تبدیل بقاع متبرکه شمال به مراکز فرهنگی تهیه کرده بود و طرح را به آقا ارایه کردند و آقا ضمن تشکر نوشت که شما بروید به دنبال امام‌زاده‌های انقلاب که اجر و قربشان از این امام زاده‌ها بیشتر است. امروز قدرت کشور ما که در مقابل نظام سلطه ایستاده‌ایم کار شهداست.

وی افزود: شهدا امروز زنده اند و دارند کارها را سامان می‌دهند و از ما حمایت می‌کنند. امروز هم کشور را در مقابل همه فشارها خون و راه شهدا حفظ می‌کند. آمریکایی در دنیا قدرت نظام و تکنولوژیک و تبلیغاتی و پولی دارند. عربستانی‌ها با پول اسم خودشان را از دولت‌های کودک‌کش حذف می‌کند. عربستان می‌تواند قرارداد ۴۰۰ میلیارد دلاری خرید سلاح و تجهیزات با آمریکا ببندد ولی در مقابل قدرت خون شهدای ما دست و پایش بسته است و کاری نمی‌تواند انجام دهد.

فرمانده سپاه قدس گیلان درباره آثار خون شهدا اظهار کرد: امروز یمن با خون شهدای ما سرپاست وگرنه اگر تمام پول جمهوری اسلامی را خرج یمن می‌کردیم نمی‌توانستیم عربستان را شکست دهیم ولی خون ما کاری کرد که یمنی‌های گرسنه که ۸۰ درصد جمعیت آنها در فقر غذایی زندگی می‌کنند به تأسی از خون شهدا در مقابل این گاو شیرده مسلح ایستادگی کردند طوری که خلبان‌های سعودی می‌گویند ما الان دیگر هدفی برای زدن در یمن نداریم اما یمنی ها همچنان در حال مقاومت هستند و موشک‌های آنها به پالایشگاههای عربستان و امارات رسیده است و وقتی از آنها سوال می‌کنیم چرا ایستاده‌ایم می‌گویند بخاطر دمای خون شهدای ایران ایستادگی می‌کنیم. این همان قدرت پنهان است و کسی هم نمی‌تواند آن را درک کند و تنها کسانی که خداشناس باشند می‌توانند این قدرت را درک کنند.

عبدالله‌پور ادامه داد: ملت ایران نشان داده است که راه شهدا را با جدیت پیگیری می کند. برخی از شهدا ۳۵ سال پیش شهید شده اند. بهترین آدم های ما هم اگر ۳۵ سال پیش فوت کرده باشند کسی از آنها یاد نمی کند اما در روز جمعه مردم حاضر می شوند برای یاد و خاطره این شهدا در این مسجد جمع شوند.

وی با بیان اینکه در همه وصیت نامه های شهدا اطاعت از ولی فقیه مورد تأکید بوده است افزود: امروز ولی فقیه از ما در حوزه فرهنگی کارهای آتش به اختیار خواسته است و هر کس که می تواند کار فرهنگی تمیز انجام دهد باید وارد شود و این اطاعت از شهید است. جوانی که قدرت فعالیت در حوزه فضای مجازی دارد باید وارد شود.

فرمانده سپاه قدس گیلان اظهار کرد: امروز ۷۰۰ هزار مسلمان میانمار را با وضع فلاکت باری می کشند و کسی به کسی نیست. فلسطینی‌ها حدود ۹ سال است که در محاصره هستند و مردم را در دنیا می کشند و کسی به اینها حرفی نمی زند و امروز اگر ما هم قدرتمند نباشیم همین بلا را سر ما می‌آورند. نظامی‌ها امروز باید بروند در حوزه دفاعی قدرتمند شوند. البته این توانایی امروز در نظامی های ما فراهم است. امروز ما می توانیم موشک ما را به فاصله ۲۰۰۰ کیلومتری پرتاب کنیم. موشک خرمشهری که به تازگی رونمایی شد امکان زدن خودروی در حال حرکت را دارد و این نتانیاهو را می ترساند.

عبدالله پور در پایان تأکید کرد: امروز رسیدگی به امور اشتغال جوانان و حرکت در مسیر محرومت زدایی حرکت در مسیر شهدا و اطاعت از ولی فقیه است./خبرگزاری بسیج