به گزارش صفیر گیلان/حجت الاسلام سید عبدالله هاشمی در مراسم یادواره شهدای کارگری و اصناف و شهید مدافع حرم «سجاد طاهرنیا» که ظهر سه شنبه در مسجد جامع شهر شفت برگزار شد ضمن تسلیت ایام شهادت پیامبر گرامی اسلام، امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا (ع)،گفت: برگزاری مراسم یادواره شهدا در راستای زنده نگهداشتن یاد […]

به گزارش صفیر گیلان/حجت الاسلام سید عبدالله هاشمی در مراسم یادواره شهدای کارگری و اصناف و شهید مدافع حرم «سجاد طاهرنیا» که ظهر سه شنبه در مسجد جامع شهر شفت برگزار شد ضمن تسلیت ایام شهادت پیامبر گرامی اسلام، امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا (ع)،گفت: برگزاری مراسم یادواره شهدا در راستای زنده نگهداشتن یاد و خاطره این عزیزان و شعائر الهی است.

امام جمعه شفت با اشاره به الگوبرداری از سیره و زندگانی ائمه اطهار (ع) و پیامبر (ص)، گفت: تأسی گرفتن از این دو ثقل عظیم توسط مسلمانان هیچگاه آنها را در حوادث، فتنه ها و به ویژه بلاهای آخر زمان دچار انحراف، ضلالت و گمراهی نمی کند.
وی جهاد، مقاومت، تقویت روحیه شهامت و شهادت را از دیگر ویژگی های زندگی رسول گرامی اسلام عنوان و خاطرنشان کرد: انسان مومنی که این ویژگی ها را در خود تقویت کرده در برابر تحریم ها، فشارها، دسیسه و فتنه های دشمنان قد خم نکرده و ایستادگی می کند.
حجت الاسلام هاشمی با بیان اینکه شهادت نصیب هر کسی نمی شود، تصریح کرد: فردی به این جایگاه الهی دست می یابد که در زندگی، اعمال و رفتار خود، پیامبرگرامی اسلام و ائمه اطهار (ع) را الگو قرار داده است.
وی اشاعه و ترویج تفکر انقلابی و بسیجی به تأسی از انقلاب پیامبر (ص) را از وظایف همگان به ویژه مسئولان دانست و افزود: متاسفانه برخی در این مسیر دچار اشتباه و خطا شده اند و تصور می کنند مذاکره با دشمنان دیرینه انقلاب و اسلام ضرری ندارد.
امام جمعه شفت به مذاکرات هسته ای و نتایج برجام اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری از ابتدای مذاکرات حمایت خود از تیم مذاکره کننده را بیان داشتند ولی در مقابل فرمودند دشمن همیشه بد عهد و ناقض پیمان بوده است.
وی با اشاره به اینکه ایشان بد عهدی و نقض پیمان پس از برجام توسط کشورهای متعهد به ویژه آمریکا را نشأت گرفته از عجله و تمرکز نکردن در برخی جزئیات می دانند، اظهار کرد: مواضع دشمن به تعبیر مقام معظم رهبری واضح و روشن بود به همین دلیل نیروهای انقلابی نیز باید پاسخی واضح و روشن به آنها می دادند.
هاشمی در ادامه به برخی سخنان در خصوص لغو کنسرت ها و سخنرانی ها طی ماه ها و روزهای اخیر اشاره و خاطرنشان کرد: امروز اولویت نظام پرداختن به مسائل حاشیه ای نیست.
وی با تأکید براینکه متاسفانه روزبه روز شاهد تعطیلی کارخانجات، کارگاه های تولیدی، بیکاری، سختی معیشت، تعویق حقوق و بیمه کارگران هستیم، تصریح کرد: امروز حل این مسائل و رسیدگی و مشخص شدن حقوق های نجومی، توجه به مسائل فرهنگی و اسلامی باید دغدغه و اولویت نظام و مسئولان آن قرار گیرد
امام جمعه شفت با اشاره به ضرورت برخورد با ناهنجاری ها و بدحجابی در سطح جامعه اسلامی، گفت: باید با افرادی که مانع اقامه نماز در جامعه و نظام مقدس اسلامی می شوند برخورد قا طع صورت گیرد/مهر