به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی صفیر گیلان، سردار محمد عبدالله‌پور ظهر امروز در دیدار با دست‌اندرکاران جشنواره فیلم مقاومت اظهار داشت: استان گیلان ظرفیت مناسبی جهت مشارکت در حوزه سینمای مقاومت دارد. فرمانده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه روایت‌ها و سوژه‌های گوناگونی در حوزه ایثار و مقاومت در گیلان وجود دارد که میتوان […]

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی صفیر گیلان، سردار محمد عبدالله‌پور ظهر امروز در دیدار با دست‌اندرکاران جشنواره فیلم مقاومت اظهار داشت: استان گیلان ظرفیت مناسبی جهت مشارکت در حوزه سینمای مقاومت دارد.

فرمانده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه روایت‌ها و سوژه‌های گوناگونی در حوزه ایثار و مقاومت در گیلان وجود دارد که میتوان آن‌ها را به فیلم تبدیل کرد گفت: هنر بهترین ابزار برای انتقال فرهنگ مقاومت به نسل جوان است.

عبدلله‌پور با اشاره به فعالیت‌های بسیج در حوزه‌های فرهنگ و هنر افزود: باید تلاش کنیم تا با استفاده از ابزار روز، جوانان را به سمت مسیر پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی دعوت کنیم.

معاون فرهنگی سپاه قدس گیلان نیز در این جلسه با تاکید بر لزوم بهره‌مندی و آشنایی مردم با حوزه سینمای دفاع مقدس اظهار داشت: دو دستگاه سینمای سیار جهت اکران فیلم‌های حوزه ایثار و مقاومت در امکانی که دسترسی به سینما ندارند تهیه شده است.

کامیار مهدی‌پور با اشاره به استقبال ساکنان مناطق روستایی از فیلم‌های اکران شده حوزه دفاع مقدس در این مناطق تصریح کرد: باید تلاش کنیم تا فرهنگ ایثار و شهادت در قالب‌های هنری و با بهترین کیفیت ممکن در جامعه ترویج شود.

ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت با بهره گیری از ظرفیت های رسانه

سجاد ستوده، مسئول سازمان فضای مجازی سپاه قدس گیلان در این جلسه با اشاره به آمادگی این مجموعه در راستای برگزاری جشنواره فیلم مقاومت اظهار داشت: ما از ظرفیت‌های رسانه‌ای خود در مسیر ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت به طور جدی استفاده خواهیم کرد‌.

مسئول کنگره ۸ هزار شهید سپاه قدس گیلان نیز در این جلسه با بیان اینکه شهدای گیلان ابعاد شخصیتی وسیعی دارند که باید به آن‌ها پرداخت گفت: شهید میرزا کوچک جنگلی، شهید حسین‌پور، شهید انصاری و شهید نامجو از جمله شهدای شاخص گیلان هستند که پرداخت به شخصیت آن‌ها در ابعاد ملی باید مورد توجه قرار بگیرد.

جشنواره فیلم مقاومت جشنواره اصیل، توانمند و در طراز انقلاب

مدیرکل صدا و سیمای مرکز گیلان نیز در این جلسه با اشاره به هم‌افزایی سپاه و صدا و سیما در راستای ترویج فرهنگ مقاومت اظهار داشت: هنر بهترین وسیله برای انتقال مفاهیم ایثار، جهاد و مقاومت در جامعه است.

محمد باقرزاده جشنواره فیلم مقاومت را یک جشنواره اصیل، توانمند و در طراز انقلاب دانست و عنوان داشت: بنا داریم تا جشنواره فیلم مقاومت را به صورت زنده در شبکه باران پوشش دهیم.

وی ساخت تله‌فیلم و مستندهای مرتبط با زندگی شهدای شاخص گیلان را از جمله اقدامات صدا و سیمای مرکز گیلان در حوزه ترویج فرهنگ مقاومت دانست و ابراز داشت: ساخت آثار هنری مرتبط با شهیدان املاکی و حسین‌پور از جمله این اقدامات است.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز گیلان با اشاره به توانمندی هنرمندان گیلانی تصریح کرد: حوزه رادیوی صدا و سیمای مرکز گیلان در سال‌های اخیر درخشش فراوانی در سطح بین‌المللی کسب کرده است.

مدیر بخش فیلمسازان جشنواره فیلم مقاومت نیز در این جلسه با تاکید بر لزوم بهره‌مندی از ظرفیت فیلم‌سازان جوان بسیجی در راستای ترویج فرهنگ مقاومت و ایثار اظهار داشت: جشنواره فیلم مقاومت امسال بخش ویژه‌ای به نام فیلم‌سازان بسیجی خواهد داشت.

انسیه شاه‌حسینی خاطرنشان کرد: هرف از ایجاد بخش فیلمسازان بسیجی در جشنواره فیلم مقاومت امسال، حمایت از هنرمندانی است که در شهرستان‌ها به صورت دغدغه‌مند مشغول فعالیت در حوزه ایثار و مقاومت هستند.

وی فیلم سازان بسیجی را افرادی مستعد در راستای انتقال مفاهیم انقلابی و ارزشی دانست و افزود: این نسل می‌تواند زمینه‌ساز تحول در سینمای انقلاب باشد.