سیدرضا عظیمی مدیر کل امور اقتصادی و دارایی گیلان شد

  پرینت
سیدرضا عظیمی مدیر کل امور اقتصادی و دارایی گیلان شد
شناسه خبر : 37484 | تاریخ انتشار : 07 مرداد 1399 - 9:18 | 44426 بازدید | تعداد دیدگاه : ۰ | ارسال توسط :

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی صفیر گیلان؛در این مراسم معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت امور اقتصادی و دارایی با اشاره به جلسه روز قبل وزیر امور اقتصادی و دارایی در افتتاح پنجره واحد سرمایه گذاری در استانها برای صدور مجوزها در چهار استان آذربایجان شرقی، اصفهان، خراسان رضوی و فارس اظهار داشت: اتاق بازرگانی، […]

علی عسگری در خصوص افتتاح واحد های فیزیکی صدور مجوز های کسب و کار در سایر استان ها گفت: در صورت همکاری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی در تامین فضای فیزیکی، تا پایان مهر ماه، آمادگی داریم، پنجره واحد فیزیکی همه استان های کشور را، راه اندازی کنیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت امور اقتصادی و دارایی همچنین با اشاره به کسب رتبه دوم اداره کل امور اقتصادی و دارایی گیلان در بهبود فضای کسب و کار در سال۱۳۹۸ گفت: کسب این رتبه ضمن اینکه حکایت از تلاش های مستمر مجموعه استان دارد خود گویای ظرفیت های بسیار بالای استان در این خصوص می باشد.

در ادامه معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان نیز گفت: پایش اصلی فضای کسب و کار یکی از شاخص های اصلی توسعه ای یک کشور است که متولی آن در سطح کشور و استان ها وزارت امور اقتصادی و دارایی است. فرزام صفت افزود: رصد مستمر مشکلات و موانع پیش روی فعالین اقتصادی و سرمایه گذاری باید صورت گیرد.

وی همچنین به پنجره واحد سرمایه گذاری اشاره و بیان داشت: پنجره واحد سرمایه گذاری که چند سالی است در استان ها فعال است می بایست مرجعی باشد تا کلیه سرمایه گذاران خارجی و داخلی بتوانند به کمک آن در امر سرمایه گذاری و همچنین رفع مشکلات و موانع خود در کوتاه ترین زمان ممکن اقدام کنند.

وی افزود : انتظار می رود مدیریت جدید بتواند در سالی که مقام معظم رهبری سال جهش تولید نامگذاری کرده اند در اسرع وقت با هماهنگی دستگاه های تابعه خود، بحث تولید در استان را با جدیت بیشتر پیگیری کرده و در این خصوص مجموعه استانداری نیز حمایت های لازم را خواهد داشت.

منصور مولائی پور، مدیر کل سابق امور اقتصادی و دارایی استان گیلان هم در سخنانی، به اشاره به کسب رتبه دوم استان در فضای کسب و کار تاکید کرد که مجموعه دارایی استان توانسته در طول سالهای گذشته در بین استان ها جزء استان های برتر باشد.

وی در ادامه به برگزاری نشست های شنبه بازار مجموعه اشاره کرد و افزود: ما اولین استانی بودیم که توانستیم برای سرمایه گذاران و فعالین اقتصادی فرصتی را فراهم سازیم که بتوانند آزادانه ایده ها، نظرات و مشکلات خود را مطرح سازند و در نهایت توانستیم بسیاری از موانع و مشکلات را از پیش پای آنان برداریم.

مدیر کل جدید امور اقتصادی و دارایی استان گیلان نیز از حسن توجه مقام عالی وزارت تقدیر نموده و از تدوین برنامه های مدون برای ارتقای عملکرد اداره کل خبر داد.

سیدرضا عظیمی افزود: این اداره کل ضمن اینکه برنامه ابلاغی سالانه وزیر امور اقتصادی و دارایی را سرلوحه برنامه های خود دارد،برنامه یکساله ای را نیز با توجه به پایان سال دولت دوازدهم تنظیم و اجرا خواهد کرد.

وی با اشاره به تنظیم سیاست های اقتصادی و مالی و ایجاد هماهنگی در امور مالی بعنوان دو وظیفه مهم وزارت امور اقتصادی و دارایی گفت: استان گیلان از گذشته بعلت ظرفیت های تاریخی خود که منبعث از وضعیت آب و هوایی و سرمایه انسانی آن نیز می باشد از فرصت های بسیار مناسبی برای رشد اقتصادی برخوردار بوده ضمن اینکه فرصت های جدیدی  نظیر قرارداد همکاری ایران با مجمع اقتصادی اوراسیا ایجاد شده که باید از آن در این استان استفاده نمود. استان گیلان می تواند به عنوان دروازه اوراسیا فرصت بی نظیری را  هم برای خود استان و هم برای کل کشور ایجاد نماید.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی به بهبود فضای کسب و کار اشاره و توضیح داد که این از مرحله ایده عبور کرده و در حال اجرا شدن است و در استان گیلان نیز پیگیری در این خصوص ادامه خواهد داشت.

عظیمی بر مدل های جدید تامین مالی نیز تاکید و افزود: با توجه به ظرفیت های جدید بازار سرمایه این امر می تواند در توسعه اقتصاد بسیار موثر باشد.

وی بر افزایش کارآمدی دولت و نظام بودجه ای در حوزه نظارت مالی تاکید و الکترونیکی کردن هرچه بیشتر خزانه و نظارت مستمر ذیحسابی ها را بعنوان بازوان امین دولت در دستگاه های اجرایی از جمله اقدامات در این حوزه دانست.

عظیمی در پایان تاکید نمود اداره کل امور اقتصادی و دارایی با برنامه و با ایده همکاری با دستگاههای اقتصادی استان گیلان به پیش خواهد رفت.

در پایان این مراسم از زحمات منصور مولائی پور تقدیر و با قرائت متن حکم وزیر، سیدرضا عظیمی بعنوان مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان گیلان معرفی شد.

خاطر نشان می شود، عظیمی پیش از این مدیرکل دفتر مطالعات بازارهای مالی و بازرگانی وزارت اقتصاد بود.

برچسب ها
نوشته های مشابه
برخی بر علیه مدیریت شهری رشت سنگ اندازی می کنند/ تحرکاتی با هدف کاهش اختیارات شوراها/ خلا قانونی منجر به افزایش تخلفات در حوزه ساخت و ساز/ با قدرت حاکمیتی دستگاه قضا موانع پیش روی اجرای پروژه ها برداشته می شود
مجلس خبرگان رهبری تشریفاتی نیست
کلیه موزه ها و تفرجگاهای شهرستان فومن در روز ١٣ فروردین همزمان با روز شهادت حضرت امیرالمؤمنین (ع) تعطیل شد
مطالبات شهرداری از دستگاه‌های اجرایی حدود ۶۰۰ میلیارد تومان است
اجرای شعار سالجاری رهبری، آمادگی برای دوران پسا ریل و بهره‌گیری از نظام برنامه ریزی مبتنی بر کار تیمی و هم افزا
افزایش دو برابری توزیع کپسول گاز در ماسوله
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شما باید وارد سایت شوید تا بتوانید نظر دهید.