به گزارش صفیرگیلان، برنامه ریزی و برگزاری انتخابات سازمان نظام مهندسی معدن با حضور نزدیک به ۲۰۰ نفر از فعالان این عرصه در رشت برگزار میشود. به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان، برنامه ریزی و برگزاری انتخابات سازمان نظام مهندسی معدن با حضور نزدیک به ۲۰۰ نفر از فعالان این عرصه […]

به گزارش صفیرگیلان، برنامه ریزی و برگزاری انتخابات سازمان نظام مهندسی معدن با حضور نزدیک به ۲۰۰ نفر از فعالان این عرصه در رشت برگزار میشود.

به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان، برنامه ریزی و برگزاری انتخابات سازمان نظام مهندسی معدن با حضور نزدیک به ۲۰۰ نفر از فعالان این عرصه در رشت برگزار میشود.

فرهاد دلق پوش با بیان اینکه انتخابات هیئت مدیره این سازمان همزمان با سراسر کشور در رشت برگزار خواهد شد، گفت: فرآیند ثبت نام از واجدین شرایط و داوطلبان عضویت در هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی معدن گیلان براساس دستورالعمل وزارت صنعت، معدن و تجارت کشور به تمام اعضا اعلام شده است.

وی اظهار داشت: از جمع اعضای سازمان نظام مهندسی معدن استان ۸ نفر داوطلب در رشته مهندسی معدن، سه نفر در رشته زمین شناسی و سه نفر در رشته نقشه برداری اعلام آمادگی کرده اند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: در این انتخابات که پنج نفر شامل یک نفر مهندس زمین شناس، دو نفر مهندس معدن، یک نفر مهندس متالورژی و یک نفر نقشه بردار به عنوان هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی معدن استان تعیین می شوند.

وی با بیان اینکه در گیلان داوطلب رشته متالورژی وجود ندارد، افزود: بر این اساس داوطلبی که در سایر رشته های اصلی بیشترین آرا را کسب کرده باشد به عنوان عضو پنجم هیئت مدیره انتخاب می شود.

دلق پوش اظهارداشت: در این انتخابات دو نفر شامل یک مهندس زمین شناس و یک مهندس معدن نیز به عنوان علی البدل در هیئت مدیره تعیین می شوند و بمدت ۳ سال بعنوان اعضای هیات مدیره فعالیت می نمایند.

وی همچنین با اشاره به اینکه داوطلبان در این انتخابات ملزم به داشتن حداقل مدرک تحصیلی کارشناسی در رشته مربوطه و نیز پروانه اشتغال حداقل پایه سه هستند، گفت: پس از اتمام رأی گیری و شمارش آرا با تائیدیه نهایی وزارت صنعت، معدن و تجارت کشور اسامی اعضای هیئت مدیره به طور رسمی از طریق رسانه ها منعکس خواهد شد.

متولی بخش صنعت، معدن و تجارت گیلان یادآورشد: سازمان نظام مهندسی معدن از سال ۸۰ در استان تاسیس شد و هم اکنون بیش از ۱۰۰۰ نفر از مهندسان رشته های معدن، زمین شناسی، نقشه برداری و متالورژی به عضویت این نظام درآمده اند.

دلق پوش در پایان با ارائه آماری از میزان معادن فعال استان، اظهار نمود؛ ۱۱۲ معدن فعال و نیمه فعال در استان در حال فعالیت میباشند که اشتغال بیش از ۱۰۰۰ نفری را در خودی جای داده است.

لازم به ذکراست این انتخابات روز پنجشنبه ۱۰ اسفند از ساعت ۹ صبح الی ۱۶ بعد از ظهر در ساختمان شماره ۳ سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان واقع در کمربندی شهید بهشتی روبروی سازمان تعزیرات حکومتی گیلان برگزار می شود.