صفیر گیلان؛آئین تجلیل از پیشکسوت عرصه خبرنگاری جناب آقای عبدالرضا جوهری به پاس ۴۰ سال تلاش در عرصه خبری و فرهنگی صبح امروز با حضور فرماندار صومعه سرا و مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی گیلان  برگزار شد.      مهندس فتح اللهی در این مراسم با بیان اینکه زیبایی این برنامه در آن است که […]

صفیر گیلان؛آئین تجلیل از پیشکسوت عرصه خبرنگاری جناب آقای عبدالرضا جوهری به پاس ۴۰ سال تلاش در عرصه خبری و فرهنگی صبح امروز با حضور فرماندار صومعه سرا و مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی گیلان  برگزار شد.
روشنگری و اطلاع رسانی رسالت مهم اصحاب رسانه است

 

 

 مهندس فتح اللهی در این مراسم با بیان اینکه زیبایی این برنامه در آن است که به پیشنهاد دیگر عزیزان خبرنگار شهرستان صومعه سرا برپا شد گفت؛ خبرنگاران زبان مردم برای بیان مشکلات و گوش مسئولین برای شنیدن حقایق هستند.

فرماندار صومعه سرا افزود؛ روشنگری و اطلاع رسانی آحاد جامعه بر عهده خبرنگاران است و اگر این مجموعه نباشد مردم هیچ اطلاعی از اتفاقات پیرامون خود نخواهند داشت.

وی بر نقش مهم اصحاب رسانه در انعکاس اخبار و واقعیات و همچنین دسترسی به مسئولین اشاره کرد و تصریح نمود؛ صاحبان قلم و رسانه سردمداران فرهنگ سازی در یک جامعه اند.

فتح اللهی اظهار داشت؛ اگر بتوانیم اتفاقاتی که حاوی یک پیام فرهنگی است را پر رنگ تر جلوه دهیم میتوانیم در اشاعه آن فرهنگ تاثیر گذار بوده و از برخی مشکلات جامعه که در اثر نبود فرهنگ صحیح است کاهش دهیم.

فرماندار صومعه سرا لایه لایه یک جامعه را نقش آفرین در توسعه همه جانبه دانست و افزود؛ اگر همکاری مردم در برنامه های یک دولت در امر توسعه وجود داشته باشد موفقیت آن قطعی است.

وی همچنین از ایجاد یک سالن روباز در فضای عمومی برای برنامه های مناسبتی و هنری خبر داد و بیان کرد؛ برای ارتقاء فرهنگ شهرستان چنین پروژه ای لازم به چشم میخورد.

به گفته فتح اللهی برای سال جاری در حوزه فرهنگی بیش از ۱۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده که ۲/۵میلیارد ریال آن مختص اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی صومعه سرا خواهد بود.