صنعت ابریشم کشور در خاک نشسته است/ انباشت چای سنواتی در انبارها از مرز ۲۰ سال گذشت/سیل ویرانگرحاصل ضعف وزارت جهاد کشاورزی در آبخیزداری

  پرینت
صنعت ابریشم کشور در خاک نشسته است/ انباشت چای سنواتی در انبارها از مرز ۲۰ سال گذشت/سیل ویرانگرحاصل ضعف وزارت جهاد کشاورزی در آبخیزداری
شناسه خبر : 36563 | تاریخ انتشار : 01 تیر 1399 - 14:33 | 6212 بازدید | تعداد دیدگاه : ۰ | ارسال توسط :

به گزارش صفیر گیلان؛ به نقل از خانه ملت، کاظم دلخوش اباتری در نشست علنی امروز (یکشنبه، یکم تیرماه) مجلس شورای اسلامی، بعد از اتمام ارائه گزارش خاوازی وزیر جهاد کشاورزی، گفت: من به عنوان کسی که در یکی از استان های شمال کشور زندگی می کنم می گویم که متاسفانه کوتاهی هایی در بخش […]

به گزارش صفیر گیلان؛ به نقل از خانه ملت، کاظم دلخوش اباتری در نشست علنی امروز (یکشنبه، یکم تیرماه) مجلس شورای اسلامی، بعد از اتمام ارائه گزارش خاوازی وزیر جهاد کشاورزی، گفت: من به عنوان کسی که در یکی از استان های شمال کشور زندگی می کنم می گویم که متاسفانه کوتاهی هایی در بخش کشاورزی انجام شده است.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: زیرمجموعه های بخش کشاورزی بسیار زیاد است و در بسیاری از کشورها هرکدام از این زیرمجموعه ها در حد یک وزارتخانه هستند.

وی با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی در بحث آبخیزداری در کل استان ها ضعیف عمل می کند، اظهار کرد: عدم توجه به آبخیزداری باعث شده تا سیل به مردم به ویژه در استان های شمالی آسیب بزند.

دلخوش با اشاره به اینکه صنعت ابریشم در کشورمان به خاک نشسته است، گفت: صنعت ابریشم در ایران ۱۵۰ سال قدمت دارد و یکی از بزرگترین تجارت های ما بوده که اکنون به خاک نشسته و کارگران آن به دلیل عدم دریافت حقوق سرگردان شده اند.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: براساس قانون برنامه ششم توسعه باید پمپاژهای دیزلی با همکاری وزارت نیرو و نفت به برقی تبدیل می شد که این اقدام انجام نشده است.

دلخوش ضمن انتقاد از واردات بی رویه برنج به ویژه در فصل کشت این محصول در استان های شمالی کشور، اظهار کرد: کشاورزان دچار مشکل شده اند و مردم این محصول را با قیمت بالاتر خریده و کشاورزان هم مجبورند آن را گران بفروشند، همچنین چای سنواتی ۲۰ سال است که در انبارها انباشته شده و کشتکاران بیچاره شدند.

وی در ادامه بیان کرد: صنعت مرغ در کشور دچار ورشکستگی شده و از سویی مرغداران مجبورند جوجه های یک روزه خود را دفع کرده و قیمت مرغ در کشور نوسان داشته باشد، همچنین در بحث میوه و باغات هم کمکی نمی شود و ما در کشور دچار کمبود سردخانه هستیم.

 
برچسب ها
نوشته های مشابه
افزایش دو برابری توزیع کپسول گاز در ماسوله
ارائه خدمت به ۱۵۰ هزار نفر در مراکز سلامت‌محور گیلان در طرح سلامت نوروزی
“سرپرست مدیریت موسسات ” منصوب شد.
افزایش ۱۰۰ درصدی ظرفیت پست شهرک صنعتی صومعه سرا
بین ۱.۵ تا ۲ درجه دمای هوا در تابستان پیش رو گرم‌تر خواهد شد
میزبانی از ۷۹۰ هزار گردشگر در نیمه اول تعطیلات نوروزی / افزایش ۱۲ درصدی حضور مسافران در نخستین منطقه آزاد شمال کشور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شما باید وارد سایت شوید تا بتوانید نظر دهید.