اختصاصی/صفیر گیلان،سردار جلالی در رزمایش  هفته دفاع مقدس در مصلی بزرگ شهر فومن با اشاره به شعار سال” پیروزی”  اشاره و افزود:شعاری که با هجمه دشمن  و دشمنی کم نظیر دشمنان همراه است و نیاز است تا  دفاع مقدس که راه پیروزی و مقابله با دشمن را نشان داد و به ما آموخت را در […]

اختصاصی/صفیر گیلان،سردار جلالی در رزمایش  هفته دفاع مقدس در مصلی بزرگ شهر فومن با اشاره به شعار سال” پیروزی”  اشاره و افزود:شعاری که با هجمه دشمن  و دشمنی کم نظیر دشمنان همراه است و نیاز است تا  دفاع مقدس که راه پیروزی و مقابله با دشمن را نشان داد و به ما آموخت را در حوزه دفاع  قوی تر کرد.

جانباز سرافراز ۷۰ درصد جنگ تحمیلی پایان دفاع مقدس را آغازی برای اماده سازی خودمان و  قرار گرفتن در چنین صحنه و شکستن هیمنه قدرت استکباری که صدام را از استین آنها در امد و به سمت ملت مسلمان ایران روانه کرد.

وی تصریح کرد؛ امام به تمام نسل ها نصیحت کرد که برای حفظ انقلاب باید اول انگیزه و بعد استقرار حکومت اسلامی در راستای انگیزه  داشته باشیم و این در سایه وحدت اسلامی  و در راستای حکومت اسلامی و  انگیزه است و باید سرمشق قرار داد.

وی افزود:گزاره ای  به نام برای مقابله با نظام جمهوری اسلامی در نگاه دشمن چیزی جز این نیست جز این واژه  که ما نمی خواهیم زیر سلطه دشمن و مستکبر باشیم.

سردار بسیجی بهروز جلائی  گفت:امروز سه چیز در نگاه دشمن در گزینه انحراف ما را به خطر می اندازد  شاید انحراف معنی مثبت و منفی داشته باشد ولی در ادبیات سیاسی برگشتن از هدف معنی می شود و انحراف منفی است و مهمترین علت انحراف ضعف بینش است یعنی نخواهیم حق را بشناسیم.

فرمانده گردان ابوالفضل (ع) ضعف بینش را عامل پیدا نشدن درست مسیرها  دانست و گفت:مهمترین مشکل ما به اینجا بر می گردد که ضعف بینش داریم..

ایشان نکته دوم در انحراف را  ضعف انگیزش خواند و افزود: استفاده درست نکردن از انگیزش این است که در آن زمان مسلمانان می دانستند حسین بن علی حق است ولی دنبال حسین حرکت نکرده و عامل شکست شدند .

فرمانده دوران دفاع مقدس دنیا گرایی و محاسبه دنیایی  را از دیگر عامل ها خواند و گفت: امروز بسیاری از کساتی که در جهان متمدن زندگی می کنند حق را می شناسند ولی دفاع از حق را هزینه بر می دانند که این عامل انحرافات امروز در جوامع بشری و اسلامی است.  

سردار جلائی با بیان اینکه امروز  اسامی شهدا را در مسیرها را به راحتی بر می دارند و این محاسبه دنیایی است.

وی افزود:همه می بینند که امروز در بسیاری جاها  به حق عمل نمی شود و افراد را که به حق قدم بر میدارند کمک نمی شوند .

وی به ایات قران و نبرد بنی اسرائیل اشاره و گفت: امام ما را ارجا داد به کتاب و اهل بیت چه چیز را هدف قرار دادند و امروز دشمن این دو بال کتاب قرآن و اهل بیت را هدف قرار داده است.

سردار جلائی گفت:امروز خستگان و عقب ماندگان و انهایی که نمی توانند را ه حق را از بی راهه ببینید  و به اشتباه می روند را ببینید ،پس گام را ثابت و درمسیر حرکت نلغزید این شرط پیروزی است.
وی افزود: این راه  حق و رسیدن به اسلام ناب محمدی و قرآن کتاب آسمانی در سایه وحدت و بیرق رهبری است پس علم های دیگر شما را فریب ندهد.

وی افزود:در دفاع مقدس باید به  وحدت و انسجام و پیروزی  بپردازیم زیرا حتی حذف اسم شهید از حرکات دشمن است و ما پیروز هستیم اگر در  راه که پیرو حق است گام برداریم.

سردار جلائی تاکید کرد: بدانید راهی را که شهدا ترسیم کردند پیروز و شما پیشگامان ان را  هستید پس هدایتگری کنیدو جبهه مقاوت را نیاز  امروز جامعه   بدانید و با وحدت حرکت تا پیروز شویم. 

وی خطاب به مسئولان ،انگیزه دشمن پیروزی بدون جنگ است و در بین دشمن دو راهی قرار دهیم که منجر به شکست شود.

/این سردار ارزشی در ابتدا خطاب به بسیجیان و فرماندهان و نیروهای انتظامی و نظامی حاضر در همایش گفت: به احترام شما می خواهم ایستاده سخنرانی کنم زیرا شما بسیار برایمان ارزشمند هستید و بنده علارغم ضعف جسمی و اینکه توان من چند برابر از شما کمتر است.

/گفتنی است جانباز سرافراز ۷۰ درصد جنگ تحمیلی سردار بسیجی بهروز جلایی پس از شهیدان نظری، مرآت و آقای جعفری چهارمین فرمانده گردان ابوالفضل (ع) از لشکر قدس گیلان در دوران دفاع مقدس است و موفق به دریافت ” نشان فتح ” از دستان پربرکت فرمانده معظم کل قوا شده است.

//زلیخا صفری راسته کناری