‍ ‍ اختصاصی/صفیر گیلان،سالهاست فاصله اجتماعی بدون هیچ دستورالعملی در دنیا و جامعه ایرانی در حال اجرا شدن است. و آدمها چقدر بی رحمانه به بهانه های مختلف و خود ساخته دورشان حصار تنهایی کشیده و خود را قرنطینه کرده بودند،شاید چیزی جز کرونا نمیتوانست این فاصله را از میان بردارد. کرونا خوب موقعی به داد […]

‍ ‍

اختصاصی/صفیر گیلان،سالهاست فاصله اجتماعی بدون هیچ دستورالعملی در دنیا و جامعه ایرانی در حال اجرا شدن است.

و آدمها چقدر بی رحمانه به بهانه های مختلف و خود ساخته دورشان حصار تنهایی کشیده و خود را قرنطینه کرده بودند،شاید چیزی جز کرونا نمیتوانست این فاصله را از میان بردارد.

کرونا خوب موقعی به داد دنیا رسید و این فاصله ها را کم کرد، فاصله_اجتماعی سالها بود داشت اجرا میشد و ما اصلا حواسمان نبود.

آن روزی که یکی را به بهانه فقر ،یکی را به بهانه ی بی کلاسی و دیگری را با نگاه سیاسی کنار گذاشتیم و روابطمان را بر اساس منافع تعریف کردیم، داشتیم فاصله اجتماعی را رعایت میکردیم.

دقیقا آن زمان که طبقات اجتماعی معنا پیدا کرد و برخی ها خود را از دیگران برتر دیدند،زمانی که خدا را فراموش کرده و از هیچ ظلمی به یکدیگر دریغ نکردیم.

کرونا آمد و این فاصله ها را برداشت، هر چند در ظاهر از همدیگر فاصله گرفتیم ،اما دلها به هم نزدیک شد،کرونا نشان داد که آنهایی که خیلی مدعی هستند در روزگار سختی تنهایت میگذارند.

همگی باور کردیم که فرصت باهم بودن چقدر اندک است، مرگ فقیر و غنی ندارد و روزی که خیالش را هم نمیکنیم به سراغمان خواهد آمد.

کرونا به آنهایی که خیلی مغرور شده بودند درس خوبی داد، این روزها دلمان برای فشردن دست خیلی ها تنگ شده است،کرونا یاد داد دست رد بر سینه ی هیچ کس نزنیم.