عشوه و غمزه سوسن چلچراغ در ارتفاعات شهرک پلکانی ماسوله+تصاویر

  پرینت
عشوه و غمزه سوسن چلچراغ در ارتفاعات شهرک پلکانی ماسوله+تصاویر
شناسه خبر : 36553 | تاریخ انتشار : 01 تیر 1399 - 12:46 | 6171 بازدید | تعداد دیدگاه : ۰ | ارسال توسط :

 به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی صفیر گیلان؛ محمدرضا محسنی فرماندار شهرستان فومن به همراه جمعی از مسئولین شهرستان فومن به ارتفاعات کهنه ماسوله صعود کرد. در این اقدام که به منظور بررسی وضعیت رویشگاه گل های سوسن چهل چراغ انجام گرفت، محسنی فرماندار فومن از نزدیک با محیط طبیعی رشد این گونه گیاهی آشنا شد. به […]

در این اقدام که به منظور بررسی وضعیت رویشگاه گل های سوسن چهل چراغ انجام گرفت، محسنی فرماندار فومن از نزدیک با محیط طبیعی رشد این گونه گیاهی آشنا شد.

به دستور فرماندار شهرستان و با اهتمام شهرداری ماسوله، مراحل آماده سازی و ایمن کردن محل رویش این گیاه به منظور تمهید مقدمات بازدید عموم و علاقه مندان فراهم شد.

گل کمیاب سوسن چهل چراغ به دلیل مناطق معدود رویش خود در ارتفاعات بالای ۲ هزار متر، نیاز به شرایط آب و هوایی ویژه و همچنین زیبایی کم نظیر خود، از جاذبه های طبیعی دیدنی مناطق بالادست شهرک تاریخی ماسوله می باشد.

از اواسط خرداد تا انتهای آن، «سوسن چلچراغ» با عشوه و غمزه خود در دامان طبیعت گیلان، بویژه وقتی نسیم دست بر کمر باریکش می‌اندازد و همراه با شور و شوق، پیکرش را به رقص می‌آورد و دامن چاک‌چاکش را به این سو و آن سو می‌کشاند، چنان دلی از بینندگانش می‌رباید که در وصف نمی‌آید! چه عیبی دارد اگر ما که دستمان نه به خودش، نه به دامنش می‌رسد، دست کم با تماشای تصاویری از این دلبری، چشهایمان را به چرا ببریم و لذتی هم نصیب روحیه و روانمان کنیم؟! پس بفرمائید تماشا.

سوسن چلچراغ، حالا آخرین نفس‌هایش را می‌کشد و کمتر از چند روز دیگر، نه امکان چشمچرانی ما باقی می‌ماند و نه امکان رقص باد با او ؛ حیف است اگر نمی‌توانیم خودمان آن را از نزدیک ببینیم، تصاویری از آن را سرمۀ دیدگانمان نکنیم. ببینید و بگوئید مثل ما از تماشایش لذت بردید یا نه؟!

@safirgilan

سوسن چلچراغ d8dcb864-9abc-4f50-adcc-5759fe7ad111 سوسن چلچراغ  b4893d78-036b-4b46-8218-d08570b3d09f ecf8c465-3bcc-4abc-9ef1-d18f74b2e2c1 e1fa63a8-0e65-4dc6-954e-cc7900233336

برچسب ها
نوشته های مشابه
به مناسبت دهه گرامیداشت افتتاح حساب ۱۰۰ امام و تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی
فرید نجفی عزل و محمد دوستار سرپرست دانشگاه گیلان شد
بانوی شفتی سرپرست اداره امور کتابخانه های عمومی استان گیلان شد
هم‌افزایی ارتش و سپاه منجر به تولید قدرت بازدارندگی شده است
دیدار رییس، اعضای شورای اسلامی و شهردار رشت با فرمانده مرکز آموزش تخصص های دریایی باقرالعلوم(ع) نداجا رشت
مشارکت مردم در طرح‌های عمران روستایی صیانت از سرمایه ملی است
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شما باید وارد سایت شوید تا بتوانید نظر دهید.