صفیر گیلان؛فرمانده دانشکده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: مکتب شهید صیاد شیرازی و سایر شهدای نیروی زمینی ارتش، درسنامه فرماندهان کنونی ارتش است. سرهنگ خلبان ولی رحمانی عصر دوشنبه در همایش “مدیریت جهادی و توانمندسازی فرماندهان گردان‌های توپخانه صحرایی، پدافند هوایی و موشکی نزاجا” در اصفهان با برشمردن ویژگی‌های شهید سپهبد صیاد شیرازی گفت: تزکیه […]

صفیر گیلان؛فرمانده دانشکده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: مکتب شهید صیاد شیرازی و سایر شهدای نیروی زمینی ارتش، درسنامه فرماندهان کنونی ارتش است.

سرهنگ خلبان ولی رحمانی عصر دوشنبه در همایش “مدیریت جهادی و توانمندسازی فرماندهان گردان‌های توپخانه صحرایی، پدافند هوایی و موشکی نزاجا” در اصفهان با برشمردن ویژگی‌های شهید سپهبد صیاد شیرازی گفت: تزکیه اخلاقی، پاکدستی در هزینه‌کرد بیت‌المال، ذکاوت، شجاعت و جسارت، نظارت و بازرسی و مهربانی و دلسوزی و در عین قاطعیت و تزلزل نداشتن در دستورات و پرهیز از تملق گفتن و تملق شنیدن از خصوصیات یک فرمانده گردان مطلوب نظام اسلامی است.

وی ادامه داد: امروز فرماندهان گردان باید با نگاه دقیق و برداشت هوشمندانه از الگوهای موجود در ارتش مکتبی ایران، تلاش کنند خود الگوی مناسبی برای کارکنانشان باشند.

فرمانده دانشکده هوانیروز تصریح کرد: شهید صیاد شیرازی معتقد بود؛ فرمانده خوب، فرمانده‌ایست که یگانش را رو به جلو هدایت کند و رشد دهد، نه‌اینکه فقط نیروی تحت امر خود را اداره کند.
وی افزود: فرمانده تراز نظام اسلامی ناظر بر رشد یگان در حوزه‌های نیروی انسانی، تجهیزات و تاکتیک هاست و می‌کوشد هم در بُعد نظامی و هم بُعد اخلاقی در درجه نخست، خود  را و در درجه دوم، یگان و نیروی زیر مجموعه‌اش را رشد دهد.

سرهنگ رحمانی اظهار داشت: فرماندهان گردان موثرترین بازوهای ارتش در رشد و تربیت نیروی انسانی در حد یک ارتش مکتبی و ولایی و نیز اتخاذ تاکتیک‌های جدید مبتنی بر رفع تهدیدها هستند.
وی اضافه کرد: علاوه بر درس‌آموزی از مکتب اساتید بزرگی همچون شهید صیاد شیرازی، شهید قرنی و صدها شهید درس‌آموز ارتش، تدبُر در رفتار و منش فرمانده ولایی و قدرتمند ارتش و فرماندهان دریادل و عاشقی همچون فرمانده نیروی زمینی، که جزو شهدای زنده ارتش جمهوری اسلامی هستند، می‌تواند الگوهای بسیار متعالی برای الگوگیری فرماندهان گردان و تبدیل شدنشان به الگوی جوانان امروز ارتش باشد.

همایش مدیریت جهادی و توانمند سازی فرماندهان گردان‌های توپخانه صحرایی، پدافند هوایی و موشکی به میزبانی مرکز آموزش توپخانه اصفهان برگزار شد.