اختصاصی/صفیر گیلان؛رییس دادگستری شهرستان فومن ضمن تبریک هفته قوه قضاییه  گفت: حضور آیت الله رییسی در کسوت ریاست قوه قضابیه منشا اثار پر خیر برکتی است  و فعالیت شان  نشان دهنده افکار شهید بهشتی در سال های اولیه انقلاب است وامروزقوه قضائیه بر پاشنه ای افکار شهید بهشتی می چرخد. جمشید مهرپیما  در جلسه شورای […]

اختصاصی/صفیر گیلان؛رییس دادگستری شهرستان فومن ضمن تبریک هفته قوه قضاییه  گفت: حضور آیت الله رییسی در کسوت ریاست قوه قضابیه منشا اثار پر خیر برکتی است  و فعالیت شان  نشان دهنده افکار شهید بهشتی در سال های اولیه انقلاب است وامروزقوه قضائیه بر پاشنه ای افکار شهید بهشتی می چرخد.

جمشید مهرپیما  در جلسه شورای اداری شهرستان فومن با بیان اینکه قوه قضاییه مبارزه با فساد را چه درون سازمانی و چه برون سازمانی شروع کرده و به جد پیگیر است؛ افزود: رواسای ادارات نباید تشویش اذهان عمومی را با عملکرد خود داشته باشند و مشکلات مردم باید حل و فصل شود و کسانیکه پول و خون مردم را خوردند باید محاکمه شوند..

رییس دادگستری شهرستان فومن مدیریت پیشگیری از وقوع جرم را مساله ای بسیار حیاتی و یک عزم همگانی از طرف تمام مسئولان دانست  گفت: نقطه تاکید آیت الله رئیسی اینکه قضات پرونده ها را با سرعت و دقت بررسی و رای صادر کنند ..

مهرپیما با اشاره به اینکه اختلاس در برخی ادارات دولتی علارغم تذکرات پی در پی بنده مشهود گشته است از روسای ادارات خواست نظارت بر مجموعه کاری خود را با دقت بیشتری دنبال کنند وبه راحتی به زیر مجموعه خود اعتماد نکنند  .

رییس دادگستری فومن با بیان اینکه برخی کارشناسان با پول گرفتن  و مجوز دادن تغییر کاربری در دل مزارع را رقم می زنند گفت: برخی امروز در دل قله کوه درحال ساخت ساز هستند و متوالیان امر  نمی دانم چرا نظارت ندارند.

وی تصریح کرد ؛کمیته صیانت از اموال قوه قضاییه کاملا این موضوع را رصد می کند اما نهاد های اجرایی در این مورد که باید نظارت بیشتری داشته باشند کمی بی توجه هستند و دهیاران و شوراهها  و بخشداران بیشتر کمک کنند..

مهرپیما با بیان اینکه در سال جهش تولید باید تولید در محوریت قرار گیرد و هیچ کارخانه ای نباید تعطیل شود گفت:فعلا بانکها برای تولید کنندگان اجرایه صادر نکنند و با توجه به شرایط  و بحران ویروس کرونا فعلا درخواست داد خواست ندهند.

رییس دادگستری فومن با اشاره به برخی مسایل اجتماعی  و تورم که در پی تحریم ها متوجه شهرستان نیز هست گفت:متاسفانه اعتیاد در برخی از مدارس فومن مشهود گشته است  و این نشانه عدم توجه به اشتغال جوانان بوده که پیامد های غیر قابل جبرانی خواهد داشت.

مهرپیما با تاکید بر این نباید تنها مقصر گرانی و تورم را به دولت وصل کنیم ، تصریح کرد: در شرایط تحریم دولت باید دقت بیشتر کند اما رعایت فردی و فرهنگ مصرفی درست و عدم احتکار و گران فروشی باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه : برخی مصوبات شورای اسلامی خلاف قانون است  و از شورای بخش شهرستان فومن درخواست داریم نظارت بیشتری  داشته باشد اظهار کرد؛ادارات مصوبات شورای اسلامی و هیئت تطبیق را با دقت مطالعه و قانون را رعایت تا بیت المال در جای خود درست استفاده شود .

رییس دادگستری فومن با اشاراینکه تمامی مردم در سامانه ثنا ثبت نام کنند گفت: ارائه خدمات الکترونیک قضایی از طریق سامانه ثنا، از طرح‌های بزرگ و مهم دستگاه قضایی بشمار می رود و پس از راه اندازی سامانه ثنا، اوراق قضایی با استفاده از این سامانه ابلاغ شد.

خبرنگار؛زلیخا صفری