به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی صفیر گیلان؛آبتین حیدرزاده عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به افزایش آمار مراجعه بیماران کرونایی به مراکز درمانی در استان گیلان اظهار داشت: هم اکنون روزانه حدود ۸۰ بیمار مبتلا به کرونا به بیمارستان‌ها و سایر مراکز درمانی استان گیلان مراجعه می‌کنند. معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان […]

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی صفیر گیلان؛آبتین حیدرزاده عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به افزایش آمار مراجعه بیماران کرونایی به مراکز درمانی در استان گیلان اظهار داشت: هم اکنون روزانه حدود ۸۰ بیمار مبتلا به کرونا به بیمارستان‌ها و سایر مراکز درمانی استان گیلان مراجعه می‌کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تاکید بر رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی گفت: از شهروندانی که در روزهای گذشته با مسافران در تماس نزدیک بودند درخواست داریم که خود را ۱۰ روز قرنطینه کنند و در صورت داشتن هرگونه علائمی به مراکز درمانی مراجعه کنند.

وی با اشاره به اینکه افراد در صورت داشتن علائم می‌توانند با سامانه تلفنی ۴۰۳۰ تماس بگیرند تصریح کرد: هم اکنون ۳۷۰ بیمار کرونایی در مراکز درمانی گیلان بستری هستند که وضعیت جسمانی تعدادی از آنها نیز خوب نیست.
حیدرزاده با تاکید بر ضرورت عمل به پروتکل‌های بهداشتی ابلاغ شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا افزود: یکی از عوامل افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در گیلان افزایش میزان مسافرت به استان در تعطیلات اخیر است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه در حال حاضر هیچ راهی جز عمل به توصیه‌های بهداشتی برای مقابله با کرونا نداریم اظهار داشت: شهروندان باید از ماسک استفاده کرده و از هرگونه تجمعی بپرهیزند و فاصله‌گذاری اجتماعی را نیز رعایت کنند.

وی با تاکید بر اینکه هموطنان باید از مسافرت‌های غیرضروری به استان گیلان پرهیز کنند عنوان کرد: از همه مردم درخواست داریم که با رعایت کامل نکات بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی، ما را در کاهش آمار مبتلایان به کرونا در استان یاری کنند.