صفیر گیلان؛مراسم جشن عید سعید غدیر امروز ساعت ۱۰ صبح با حضور تولیت آستان قدس رضوی، علمای اعلام، مسئولان استانی و کشوری، تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مسئولان نهادهای کشوری و لشگری و استان خراسان رضوی و عموم زائران بارگاه ملک پاسبان حضرت رضا(ع) در رواق امام خمینی(ره) برگزار شد. در مراسم جشن عید غدیر عباس حیدرزاده، سیدحجت بحرالعلوم، سعید قانع و […]

صفیر گیلان؛مراسم جشن عید سعید غدیر امروز ساعت ۱۰ صبح با حضور تولیت آستان قدس رضوی، علمای اعلام، مسئولان استانی و کشوری، تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مسئولان نهادهای کشوری و لشگری و استان خراسان رضوی و عموم زائران بارگاه ملک پاسبان حضرت رضا(ع) در رواق امام خمینی(ره) برگزار شد.
در مراسم جشن عید غدیر عباس حیدرزاده، سیدحجت بحرالعلوم، سعید قانع و محمد امین اطاعتی از ذاکران اهل بیت(ع) به مدیحه سرایی در وصف این عید سعید و مولای متقیان و امیرمومنان حضرت علی(ع) پرداختند.
شعرخوانی سیدحمیدرضا برقعی، اجرای تواشیح توسط گروه عطر کرامت از اهواز و سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین شهاب ‏مرادی از دیگر برنامه‏‌های این مراسم بود که با مجری‏‌گری سیدوحید مرتضوی برگزار شد.
در این روز فرخنده در ورودی‎های حرم امام رضا(ع) از زائران رضوی پذیرایی به عمل آمد و در ویژه برنامه رواق امام خمینی(ره) نیز خادمان بارگاه ملک پاسبان حضرت رضا(ع) با شیرینی و شربت از حاضران پذیرایی کردند.
آستان ملکوتی سلطان سریر ارتضا، حضرت ثامن الحجج(ع) در عید فطر با شاخه‌‏های گل و چراغانی آذین بندی شده و میزبان خیل عظیم شیفتگان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است که به منظور عرض تبریک این عید سعید به ساحت مقدس حضرت امام رضا(ع) راهی این قطعه از بهشت می‎شوند.

در ادامه برگزاری جشن عید غدیر که با حضور گسترده زائران در رواق امام خمینی(ره) برگزار شد، زیارت پر فیض امام علی(ع) که مرحوم شیخ عباس قمی در مفاتیح الجنان برای این روز ذکر کرده و قرائت آن مورد تاکید اهل بیت(ع) و اولیاء الهی قرار گرفته است، قرائت شد.
این برنامه بعد از نماز ظهر و عصر با نوای حجت الاسلام و المسلمین مهدی شجاع برگزار شد و در ادامه ذاکران و مداحان خاندان عصمت و طهارت به مدیحه سرایی پرداختند.
صوت و تصویر این برنامه و فرازهایی از این دعا به صورت سراسری در دیگر صحن‎ها پخش گردید تا زائران بتوانند از آن بهرمند شوند.
همچنین طبق سنوات گذشته عصر روز عید غدیر زیارت غدیریه در رواق غدیر با حضور زائران قرائت خواهد شد.
گفتنی است، دعای کمیل این هفته نیز پس از سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین شهاب مرادی با نوای حاج سعید حدادیان در صحن جامع رضوی قرائت می‌‏شود.