به گزارش صفیر گیلان؛آیت الله رسول فلاحتی امروز در خطبه های نماز جمعه رشت با توصیه همگان به تقوای الهی اظهار کرد: ۳۱ خردادماه یادآور زلزله رودبار است و برای بازماندگان آن آرزوی سلامتی و درگذشتگان زلزله غفران از درگاه الهی را مسالت داریم. وی به سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی به فرمان امام(ره) در […]

به گزارش صفیر گیلان؛آیت الله رسول فلاحتی امروز در خطبه های نماز جمعه رشت با توصیه همگان به تقوای الهی اظهار کرد: ۳۱ خردادماه یادآور زلزله رودبار است و برای بازماندگان آن آرزوی سلامتی و درگذشتگان زلزله غفران از درگاه الهی را مسالت داریم.
وی به سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی به فرمان امام(ره) در یکم تیرماه سال ۱۳۶۰ اشاره کرد و افزود: شاهد تلاش هایی از طرف مسئولان سازمان مذکور بوده ایم اما تا رسیدن به قله ها فاصله داریم و امیدوارم تبلیغات اسلامی به ویژه برای جوانان برنامه هایی را طراحی و ارائه کند.
امام جمعه رشت با اشاره به سالروز سوء قصد به آیت الله خامنه ای در ششم تیرماه سال ۱۳۶۰ در مسجد ابوذر تهران، بیان کرد: تیر دشمن نابکار به سنگ خورد و از خدای متعال می خواهیم رهبر معظم انقلاب را سلامت بدارد.
آیت الله فلاحتی، یکم تیرماه را مصادف با آغاز هفته قوه قضائیه دانست و خاطرنشان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی شخصیتی مجتهد در راس قوه قضائیه قرار گرفت و امروز نیز شخصیتی مجتهد در راس این قوه قرار دارد.
وی با بیان اینکه نمی خواهیم علیه نهاد اسلامی قوه قضائیه و نظام جمهوری اسلامی سیاه نمایی کنیم، تصریح کرد: قوه قضائیه تا رسیدن به افق های نظام و در تراز اسلامی فاصله بسیاری دارد بنابراین اندیشمندان دانشگاهی و حوزوی باید این قوه را برای رسیدن به تمدن اسلامی کمک کنند تا ضعف های آن برطرف شود.
نماینده ولی فقیه در گیلان بر گسترش چتر عدالت در جامعه توسط دستگاه قضا در تراز نظام اسلامی تاکید کرد و گفت: دستگاه قضا برای اجرای عدالت نباید ملاحظه شخصیت ها و برخی از افراد را داشته باشد.
آیت الله فلاحتی با اشاره به اینکه دستگاه قضا باید از اطاله دادرسی در محاکم بکاهد، اظهار کرد: قوه قضائیه باید با داشتن دقت، در رسیدگی به پرونده ها سرعت دهد.
وی به وجود بعضی از مفسدان اقتصادی دارای بیش از ۱۰۰ پرونده قضایی اشاره کرد و یادآور شد: برای نظام اسلامی بد است که نظام نظارتی آن سست باشد و اینگونه افراد بخواهند دوباره وارد شوند.
امام جمعه رشت با این پرسش آیا کسی که ۲۰۰ میلیون یا یک هزار میلیون تومان زدوبند دارد و می خورد نباید اعدام شود، تصریح کرد: افراد مذکور جیب مردم، نظام و بیت المال را پاره می کنند و می خورند بنابراین دستگاه قضا باید قاطعانه و سریع با مفسدان اقتصادی برخورد کرده و به مردم اعلام کند.
آیت الله فلاحتی، خواستار پیشگیری در زمینه فساد اقتصادی در دستگاه های مختلف شد و افزود: نظارت دقیق و مستمر درونی به منظور برخورد با افراد ناصالح در دستگاه قضا حائز اهمیت است و مسئولان بالادستی باید خودصیانتی داشته باشند.
وی، قوه قضائیه را آخرین پناهگاه و مامن مردم دانست و بیان کرد: دستگاه قضا از تمام دستگاه ها مطالبه شفاف سازی داشته باشد.
نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه دولتمردان در اختصاص اعتبارات باید شفاف سازی کنند، خاطرنشان کرد: مردم محرم نظام اسلامی هستند و اگر آنها را محرم ندانیم به مردم جفا کردیم.
آیت الله فلاحتی یادآور شد: استفاده از قضات جوان برای مقابله با صاحبان ثروت و قدرت موثر است.
وی با اشاره به اجرای قانون رسیدگی به اموال مسئولان پس از ۱۴ سال از تصویب آن، اظهار کرد: مگر حقوق ۱۰۰ میلیون تومانی هم داریم و اگر نداریم به مردم بگویید بعضی از مسئولان ویلاهایی که ساخته اند از کجا آورده اند.
امام جمعه رشت به موفقیت انصارالله یمن در هدف قرار دادن مراکز نظامی و اقتصادی امارات و آل جهود اشاره کرد و افزود: مشاهده کردید خدای متعال مردم یمن را با وجود ۱۱ هزار نفر کشته یاری کرد و اکنون کشورهای امارات و عربستان به دست و پا افتاده اند.
آیت الله فلاحتی با بیان اینکه تعیین مهلت دولت جمهوری اسلامی به اروپائیان یدک کش آمریکا در حال اتمام است، تصریح کرد: امیدواریم دیگر دولتمردان ما در مواجهه با قدرت های سلطه گر و اروپائیان لبخند نزنند زیرا هر موقع با دشمنان قهر بودیم و به مردم عزیزمان لبخند زدیم، پیروز و موفق بودیم.
وی، اروپائیان را بدتر از آمریکا و آمریکا را بدتر از اروپائیان توصیف کرد و گفت: هر دو دشمن قداره کش ملت ایران و تمام جوامع اسلامی هستند و امیدواریم ملت ما شاهد هیچ انفعال و سستی از طرف مسئولان خود نباشند.

نماینده ولی فقیه در گیلان در ادامه پیرامون نظام خانواده در اسلام و روش های تربیتی فرزند از دیدگاه شرع مقدس، بیان کرد: تربیت از نگاه اسلام ویژگی های منحصر به فردی دارد که دیگر روش های تربیتی امروز در مقابل آن قابل توجه نیست.
آیت الله فلاحتی با اشاره به اینکه روش های تربیتی اسلام بر تمام روش های تربیتی دنیای امروز غلبه و ارجحیت دارد، خاطرنشان کرد: البته تنها ارجحیت داشتن روش های تربیتی اسلام کافی نیست زیرا اگر به آن عمل نشود به طور قطع به مقاصد سعادت زای اسلام دست پیدا نمی کنیم.
وی، خواستار مراقبت جوانان در مقابل اندیشه های انحرافی شد و اظهار کرد: بزرگ ترین رسالت پدر و مادر مراقبت و مصون نگه داشتن فرزندان در مقابل اندیشه های انحرافی و کج است.
امام جمعه رشت به شبکه های اجتماعی و ماهواره ای به عنوان پدیده نوظهور بشری اشاره کرد و یادآور شد: امروز نمی توانیم از پدیده های نوظهور دوری کنیم اما اگر به همان میزان مسئولان فرهنگی کشور سازوکارهای در مسیر قرار دادن این پدیده های نوظهور گام بر می داشتند اکنون شاهد این همه ولنگاری نبودیم.