به گزارش صفیر گیلان، آیت الله رسول فلاحتی امروز در پیام جمعه که بدون مستمع در مصلای امام خمینی(ره) رشت برگزار شد با تسلیت شهادت امیرالمومنین امام علی(ع) اظهار کرد: امروز عالم بشریت با مصیبت بزرگی مواجه است. وی، علی(ع) را انسان کامل و الگویی برای تمام بشریت عنوان کرد و افزود: امام علی(ع) نه تنها […]

به گزارش صفیر گیلان، آیت الله رسول فلاحتی امروز در پیام جمعه که بدون مستمع در مصلای امام خمینی(ره) رشت برگزار شد با تسلیت شهادت امیرالمومنین امام علی(ع) اظهار کرد: امروز عالم بشریت با مصیبت بزرگی مواجه است.

وی، علی(ع) را انسان کامل و الگویی برای تمام بشریت عنوان کرد و افزود: امام علی(ع) نه تنها برای مسلمانان و شیعیان الگو است بلکه اگر هر کدام از آحاد بشری در اخلاق، رفتار، مسائل اجتماعی و حکومت داری بخواهند مطلبی را بدانند به نهج البلاغ مراجعه می کنند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه علی(ع) تا پایان عمر حامی مظلوم و مخالف ظلم بود، تصریح کرد: خدای متعال می فرماید که هرگز به ظالم اعتماد نکنید و اگر چنین کنید آتش الهی شما را فرا می گیرد و هیچوقت دچار نصرت نمی شوید.

آیت الله فلاحتی بیان کرد: هرگز تکیه گاه علی(ع) در حکومت داری ظلم نبود و براین اساس امروز در سایه رهبری داهیانه امام(ره) و رهبر معظم انقلاب در دنیا به ظالم اعتماد نکردیم.

وی ادامه داد: اگرچه برخی رجال که رجاله هستند این رویکرد را داشتند که با قدرت ظالمانه آمریکا رابطه داشته باشند اما اکنون به این باور رسیدند که آمریکا قابل اعتماد نبود و نیست.

نماینده ولی فقیه در گیلان با تاکید براینکه نباید فریب ظاهر سلطه جویان جهانی را بخوریم، خاطرنشان کرد: در نظام و جامعه اسلامی باید دستورات علی(ع) بیان و اجرا شود.

آیت الله فلاحتی، منابع انسانی بی بهره از آموزه های دینی را بزرگ ترین آسیبی دانست که در داخل به نظام اسلامی ضربه می زنند و گفت: آنچه جامعه اسلامی را می پوساند و خدشه دار می کند، وجود منابع انسانی بدون تربیت دینی است.

وی در ادامه به فرمایش مقام معظم رهبری که در کنفرانس تصویری بیست و یکم اردیبهشت ماه جاری اشاره کرد و یادآور شد: رهبر معظم انقلاب موضوع دعا و عبادت به ویژه در ماه رمضان و شب های قدر را یکی از نیازهای اساسی و حتمی مردم دانستند.

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه مردم در حوادث مهم احتیاج به توسل و ارتباط با خدا دارند، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب خطوط را مشخص کردند در عین حال برای نظام سلامت اهمیت قائل شدند.

آیت الله فلاحتی، خواستار استفاده از نظر کارشناسان مذهبی توسط مسئولان بهداشت و سلامت جامعه درباره بازگشایی مساجد و مصلاها شد و افزود: متولیان بهداشت و سلامت جامعه نمی توانند مطالبات مردم به ویژه مقام معظم رهبری را بدون پاسخ بگذارند.

وی با بیان اینکه مشخص نیست ویروس کرونا چه زمانی پایان می یابد، تصریح کرد: عبادتگاه ها که مهم ترین جایگاه رابطه انسان با خدا هستند، را نمی توان همچنان تعطیل کرد بنابراین انتظار داریم متولیان امر بهداشت و سلامت جامعه سریع تصمیم گیری کنند.

نماینده ولی فقیه در گیلان بر استفاده از نظر دانشمندان دینی که دل شان برای نظام و انقلاب می سوزد، تاکید کرد و گفت: در نظام سلامت از آنها که دل شان برای انقلاب و نظام می تپد نظر بخواهید و در این راستا فکری کنید.

آیت الله فلاحتی با اشاره به اینکه افراد مومن، انقلابی و مسجدی بهترین مردم در پایبندی به نظام سلامت در جامعه اسلامی هستند، یادآور شد: مطالبه مردم و رهبر معظم انقلاب را بی پاسخ نگذارید و اگر اینگونه باشد ممکن است مردم متدین خود اقدام کنند.

وی به بیان فاصله اجتماعی اشاره کرد و افزود: تعبیر فاصله اجتماعی ناصواب است و باید فاصله فیزیکی باشد بنابراین به مردم مسلمان فاصله فیزیکی را بگویید و همه گوش می کنند.

امام جمعه رشت با تاکید براینکه نظام بهداشت و سلامت باید در خدمت مردم باشد، بیان کرد: به عنوان برادر دلسوز می گویم راهکار این است که مساجد و مصلاها باز باشند زیرا درصد ریزش آنها شاید یک هزارم دیگر اجتماع ها نباشد.