به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی صفیر گیلان، «محمدرضا محسنی» ظهر امروز(چهارشنبه، ۱۹شهریور) در جلسه گرامیداشت هفته تعاون که در محل فرمانداری برگزار شد ضمن تبریک هفته تعاون و تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله(ع) اظهار کرد: جایگاه تعاونی‌ها باید در جامعه تبیین و تعاونی‌های شایسته تجلیل شوند. وی خاطرنشان کرد؛ که تعاونی هایی که با طرح […]

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی صفیر گیلان، «محمدرضا محسنی» ظهر امروز(چهارشنبه، ۱۹شهریور) در جلسه گرامیداشت هفته تعاون که در محل فرمانداری برگزار شد ضمن تبریک هفته تعاون و تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله(ع) اظهار کرد: جایگاه تعاونی‌ها باید در جامعه تبیین و تعاونی‌های شایسته تجلیل شوند.

وی خاطرنشان کرد؛ که تعاونی هایی که با طرح و برنامه آمدند و به سمت اشتغال زایی و ارائه خدمت حرکت کردند، پایدار ماندند و همچنان فعالیت می کنند.

محسنی با تاکید بر این که جلسات تعاونی ها باید به طور منظم تشکیل شود، خواستار این شد که در این راستا، مسئولین استانی به منظور بررسی وضعیت تعاونی ها در شهرستان حضور یابند تا در جریان مشکلات قرار گرفته و به منظور رفع آن اقدام نمایند.

وی در ادامه افزود: سامانه هوشمند تعاونی ها و شناسنامه دار کردن آن ها توسط اداره تعاون باید در کوتاه ترین زمان پیگیری و انجام شود تا مشکلات مربوطه برطرف گردد.

فرماندار شهرستان با اشاره به ظرفیت تعاونی توسعه و عمران، خواستار ارائه طرح توسط تعاونی ها به فرمانداری شد تا زمینه بررسی پروژه های کوچک یا سایر طرح ها فراهم شود و مساعدت لازم صورت پذیرد.

محسنی با بیان این که برخی تعاونی های فعال شهرستان در سنوات گذشته مانند فرشبافان، غیرفعال شده اند، تاکید کرد: چنین مسائلی باید پیگیری شود و ظرفیت موجود در شهرستان حفظ شود زیرا هنرصنعت فرش به عنوان مزیت نسبی حوزه اقتصادی در شهرستان فومن نیازمند برنامه‌ریزی است

فرماندار فومن با بیان اینکه باید در زمینه نوغانداری و امثال آن که ظرفیت مناسبی در شهرستان وجود دارد، تعاونی فعال داشته باشیم خاطرنشان کرد: رفع مشکلات تعاونی‌ها در قالب جلسات رفع موانع تولید پیگیری می‌شود.

فرماندار شهرستان با بیان این که رفع مشکلات تعاونی ها در قالب جلسات رفع موانع تولید پیگیری خواهد شد، بر این نکته تاکید کرد که با توجه به شرایط روز جامعه و بازار، تعاونی هایی که می خواهند در بازار فعال باشند و شرایط مناسبی داشته باشند باید خود را با شرایط موجود، به روز کرده و به سمت تولید و خدمات به‌روز حرکت کنند.

محسنی ضمن اشاره به این که شهرستان فومن پذیرای سرمایه گذاران خواهد بود، افزود: با توجه به زیرساخت مناسب در دو شهرک صنعتی فومن، اگر سرمایه گذاری به شهرستان وارد شود، مسئولان مربوطه باید همکاری و مساعدت لازم را داشته باشند تا به سمت تولید و اشتغال حرکت کنیم.

در ادامه جلسه، رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان به ارائه گزارشی از اهم اقدامات انجام شده در خصوص اشتغال در سال ۹۹ شامل میزان تسهیلات پرداختی مختلف اشتغالزایی در قالب سامانه کارا و تسهیلات کرونا پرداخت و سپس تعدادی از شرکت های تعاونی، از جمله شرکت تعاونی شهاب شیمی پارس، توسعه و عمران فومن، سهام عدالت فومن به مسائل و مشکلات خود اشاره کردند.