به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی صفیر گیلان؛حجت الاسلام ستار علیزاده پیش از ظهر امروز چهارشنبه در حاشیه این مسابقه در جمع خبرنگاران گفت: مسابقات مرحله استانی قرآن کریم استان گیلان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از صبح امروز به مدت ۲ روز ویژه خواهران و برادران در آستان خواهر امام رشت آغاز شد. مدیرکل اوقاف […]

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی صفیر گیلان؛حجت الاسلام ستار علیزاده پیش از ظهر امروز چهارشنبه در حاشیه این مسابقه در جمع خبرنگاران گفت: مسابقات مرحله استانی قرآن کریم استان گیلان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از صبح امروز به مدت ۲ روز ویژه خواهران و برادران در آستان خواهر امام رشت آغاز شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان اظهار کرد: مسابقات امروز ۲۶ شهریور ویژه خواهران و مسابقات فردا ۲۷ شهریور ویژه برادران است.

وی گفت: در مرحله استانی مسابقات قرآن کریم گیلان ۴۰ خواهر و ۴۲ برادر قاری و حافظ به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.

علیزاده با بیان اینکه مرحله شهرستان از ۱۴ تا ۱۷ تیرماه در سه منطقه برگزار شد، ادامه داد: این دوره از مسابقات در ۹ رشته حفظ ۵ جز، حفظ ۱۰ جز، حفظ ۲۰ جز و کل، قرائت، ترتیل و دعاخوانی، اذان، تفسیر قرآن کریم برگزار می‌شود.

وی افزود: مسابقات رشته دعاخوانی و تواشیح، ضبط شده و برای داوری به تهران ارسال می‌شود.

علیزاده اظهار داشت: برای اولین بار در تاریخ مسابقات استانی قرآن کریم اوقاف و امور خیریه گیلان، داوران این دوره از مسابقات از داوران واساتید گیلانی هستند که توسط سازمان اوقاف انتخاب و معرفی می‌شوند.

وی اعلام کرد: ۱۰ داور برادر و ۱۰ داور خواهر طی دو روز این رقابت‌ها را قضاوت خواهند کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان یادآور شد: در نهایت ۶ خواهر و ۸ برادر در رشته‌های حفظ ۲۰، حفظ کل، ترتیل، قرائت، دعاخوانی، اذان و تفسیر به مرحله کشوری راه پیدا خواهند کرد.

علیزاده اظهار کرد: مرحله کشوری مسابقات قرآنی در نیمه اول آبان ماه، به صورت آنلاین و مجازی برگزار می‌شود.