اختصاصی/صفیر گیلان،«علی رفاهتی»،مسئول سازمان بسیج دانش‌‌‌آموزی سپاه قدس گیلان امروز (چهارشنبه ،۱ آبان)در نشست با خبرنگاران با اشاره به مناسبت هفته بسیج دانش‌آموزی در تقویم جمهوری اسلامی ایران به مناسبت سالگرد شهید دانش آموز محمد حسین فهمیده گفت: برنامه‌های متعددی متناسب با نگاه و تفکر نوجوانان به مناسبت هفته بسیج دانش‌آموزی در سراسر استان گیلان […]

اختصاصی/صفیر گیلان،«علی رفاهتی»،مسئول سازمان بسیج دانش‌‌‌آموزی سپاه قدس گیلان امروز (چهارشنبه ،۱ آبان)در نشست با خبرنگاران با اشاره به مناسبت هفته بسیج دانش‌آموزی در تقویم جمهوری اسلامی ایران به مناسبت سالگرد شهید دانش آموز محمد حسین فهمیده گفت: برنامه‌های متعددی متناسب با نگاه و تفکر نوجوانان به مناسبت هفته بسیج دانش‌آموزی در سراسر استان گیلان برگزار می‌شود.

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی گیلان با بیان اینکه بسیج دانش‌آموزی در سه سطح اُمیدان، پویندگان و پیشگامان در حال فعالیت است گفت: ۱۶۸ هزار دانش‌آموز گیلانی عضو بسیج دانش‌آموزی هستند  .

رفاهتی  با اشاره به اینتکه قانون تقویت و توسعه بسیج‌ دانش‌آموزی از مصوبات مجلس شورای اسلامی است افزود:با همکاری آموزش و پرورش و بسیج این استعدادها شناسایی شده و در بخش‌های مختلف از این دانش‌آموزان بهره‌مند خواهیم شد.

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی گیلان با بیان اینکه ۲ هزار و ۵۶۰ واحد بسیج دانش‌آموزی در حال حاضر در گیلان فعال است گفت: ما در دوران دفاع مقدس ۳۶ هزار دانش آموز شهید را تقدیم انقلاب نمودیم.

4d9738e5-04bb-4ffb-9406-c9654d61c347

مظلوم واقع شدن واژه«پرورش»در مدارس

رفاهتی با تاکید بر اینکه آموزش آمادگی دفاعی و سبک زندگی از اهم برنامه‌های بسیج دانش‌آموزی است خاطرنشان کرد: حفظ و انتقال روحیه ایستادگی و تقویت سبک زندگی ایران اسلامی از مهمترین مقوله‌های است که دانش‌آموزان با عضویت در بسیج فرا می‌گیرند.

این مسئول بسیج دانش آموزی را سرامد تشکل های دانش آموزی خواند و گفت:۶۰ درصد از دانش‌آموزان استان عضو بسیج هستند که امروز از لحاظ تأمین نیروی انسانی، کادرپروری و منابع مالی کمک‌حال نهاد آموزش و پرورش است و برنامه‌های متنوع فرهنگی، علمی و اردوهی را در سطح استان برگزار می‌کند.

وی به طرح شهید «بهنام محمدی» که از یک سال گذشته در گیلان اجرایی شده و برنامه‌های مختلف علمی، پژوهشی، فرهنگی و اردویی در قالب این طرح تربیتی ‌ در سطح مدارس استان گیلان برگزار می‌شود اشاره و افزود: فعالیت دانش‌آموز در این برنامه‌ها موجب افزایش اعتماد خانواده‌ها و فعالیت مشترک دانش‌آموز در مدرسه، محله و مسجد می‌شود.
وی با اشاره به تدریس درس آمادگی دفاعی به صورت عملی در مدارس کشور بیان کرد: تدریس درس آمادگی دفاعی در مدارس از جمله مصوبات مجلس شورای اسلامی بوده و توسط شورای نگهبان نیز تأیید شد اما متأسفانه غفلت آموزش و پرورش در ساعات درس پرورشی بسیار پر رنگ بوده و این حوزه در آموزش و پرورش مظلوم واقع شده است.

 شهدای شاخص، الگو سازی برای نسل جوان

رفاهتی به بیانات رهبر معظم انقلاب در رابطه با اهمیت دفاع در نظام جمهوری اسلامی اشاره کرد و افزود: رهبر انقلاب فرمودند که دفاع جزء هویت هر ملت زنده است و با توجه به اهمیت این موضوع، افزایش آگاهی نوجوانان و دانش‌آموزان نسبت به اهمیت دفاع و فرهنگ آن بسیار ضروری است.

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی گیلان با بیان اینکه سالانه بیش از ۱۰ هزار دانش آموز گیلانی به مناطق جنگی اعزام می‌شوند گفت:امسال برنامه‌‌های اعزام دانش‌آموزان داوطلب به مناطق غرب کشور از ۱۱ آبان آغاز می‌شود و اکثر این دانش‌آموزان با توجه به علاقه قلبی خود در این سفر‌ها حضور دارند و هیچ اجباری در کار نیست.

این مسئول حفظ و انتقال فرهنگ ایثار و پرورش نیروی کار آمدی را از رویکرد بسیج دانش آموزی خواند و گفت: دانش آموزان تشنه معارف هستند و فلسفه وجودی بسیج دانش آموزی کادر پروری در راستای اندیشه امام  و در راستای توسعه پایدار است.

رفاهتی با اشاره به اینکه هدف از انتخاب شهدای شاخص، الگو سازی برای نسل جوان است افزود:طرح شهید «بهنام محمدی» دقیقا” در راستای سند تحول بنیادین و بر عهده گذاشتن مسئولیت بر دوش نوجوانان و جوانان  از نهاد خانواده به مدرسه و مسجد و پیوند بین آنها است.

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی گیلان  با بیان اینکه بسیاری از انحرافات از پایه متوسط یعنی در پایه هفتم و هشتم آغاز می شود گفت:مسجد یکی از مهمترین مکان پرورش صحیح یک نوجوان و جوان است که در طرح شهید «بهنام محمد ی» گنجانده شده تا یاور مربیانی را در راستای کمک به آموزش و پرورش تربیت کند.

وی به تشریح برنامه‌های هفته بسیج دانش‌آموزی پرداخت و تصریح کرد: در این هفته که از ۸ آبان مصادف با شهادت شهید حسین فهمیده آغاز می‌شود ۳۰ عنوان برنامه در گیلان اجرایی خواهد شد که شامل  نواختن زنگ استکبار ستیزی، برپایی نمایشگاه مدرسه عشق، دیدار با نماینده ولی فقیه، گلباران مزار شهدا، نشست روشنگری گام دوم انقلاب، تجلیل از خانواده شهدا، برگزاری مسابقات بومی و محلی و برپایی مسابقه نقاشی از اهم برنامه‌های است که همزمان با هفته بسیج دانش‌آموزی در گیلان اجرا می‌شود.

تنظیم/زلیخا صفری