اختصاصی/صفیر گیلان:مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان گیلان در شهرستان شفت از روند اجرا ، پیشرفت فیزیکی و مشکلات احداث سد لاسک  ، سر دهنه ها و زهکش های شهرستان گفت: ما در سد لاسک مشکلی نداریم و من سد لاسک را آماده افتتاح می دانم. مهندس وحیدخرّمی با اشاره به عمق ناچیز تالاب […]

اختصاصی/صفیر گیلان:مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان گیلان در شهرستان شفت از روند اجرا ، پیشرفت فیزیکی و مشکلات احداث سد لاسک  ، سر دهنه ها و زهکش های شهرستان گفت: ما در سد لاسک مشکلی نداریم و من سد لاسک را آماده افتتاح می دانم.

مهندس وحیدخرّمی با اشاره به عمق ناچیز تالاب انزلی گفت: تالاب انزلی مثل بشقاب است نه کاسه، و اگر آب تمام بارانها و رودخانه ها را در آن بریزیم پر نمی شود زیرا تالاب تابع دریاست نه رودخانه های ورودی و بارندگی ها.

وی افزود: من با فضای مجازی کاری ندارم ولی دریای خزر روزی دو متر ارتفاعش پایین برود تالاب خشک می شود و نمی توان کمکی کرد.

وی تصریح کرد؛ در خصوص سد لاسک مشکل ما با محیط زیست است و  ما مجوز را اخذ کردیم و با زدن سد می توانیم آب را ذخیره و نگهداری کنیم و در مواقع اضطراری و زمانی که بوی فاضلاب همه را خفه می کند آب را رها  کنیم بیشتر به نفع ماست.

 

image_2019_1_31-8_22_45_712_5D6 image_2019_1_31-8_27_0_148_p4O

 

وی شیوه نامه برداشت شن و ماسه و لایروبی آب بندانها را محکم و قانونی خواند و گفت: ما در شهرستان شفت خارج از شیوه نامه برداشت نخواهیم داشت.

مهندس خرّمی با اشاره به اینکه آب بندانها هم سود آوری خاک ندارند زیرا با برداشتها و لایروبی ها توان تفکیک ندارند و بیشتر در پروژه ها برداشتها به سمت فرمانداریها سوق داده شده است.

IMG_0790

ایشان در خصوص سیفون گذاری در رودخانه ها و کانال های کشاورزی در داخل شهر گفت: در مسیر طولی ۱۲ متری طرح سیفون گذاری دو برابر می شود و وقتی طول سیفون را زیاد کنیم کشش نخواهد داشت  در حالی که در استاندارد جهانی سیفون کانالی  باید قابلیت عبود بیل کوچک را برای لایروبی داشته باشد.

مدیر عامل آب منطقه ای گیلان با بیان اینکه ما  تعداد زیادی سر دهنه تخریب شده داریم گفت:ما ساخت و ساز سر دهنه را با کد گذاری روی سایت گذاشتیم ولی شرایط جوی و بارندگی و سیل اجازه کار را به ما نمی دهد.

وی تصریح کرد:پیمانکاران ما باید از اوایل اسفند سر پروژه سر دهنه ها باشند گفت: در مورد ایستگاهای پمپاژ ما مشکلی نداریم.

مهندس خرّمی به بدهکاری شرکت آب منطقه ای به توزیع برق گیلان که از مرز ۱۰ میلیارد ریال می گذرد اشاره  و افزود: ما در مواقع بحران و حوادث از مهندس طالبی کمک های زیادی گرفتیم.

مدیر عامل آب منطقه ای گیلان در مورد مشکلات روستای نهزوم شفت که بسیار زیاد است اشاره و گفت: من از این روستا چند مرحله بازدید داشتم و آب را به انجا می رسانم و نمی گذارم مشکلات تکرار شود..

مهندس  خرّمی با بیان اینکه ما در مسیر رودخانه  و آ بندانها نیازمند حمایت بنیاد مسکن هستیم گفت: جناب مهندس اکبرزاده باید در این حوزه با گرفتن پیمانکار و حمل و انتقال  سنگ های کوهی ما را در این راه کمک کنند.

ایشان بستن ذهکش های داخل شهر شفت  را کار خوبی ندانست و گفت: با بستن ذهکش های  در شهرستان ما مسیر ورودی آب های جاری را خواهیم بست که این ما را در بحران و سیل و بارندگی دچار چالش می کند.

تنظیم/زلیخا صفری راسته کناری