به گزارش صفیر گیلان،بدنبال پخش خبری مبنی بر حذف نام شهید از یکی از کوچه‌های شهر رشت در فضای مجازی، مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت، حذف نام شهدا را از خیابان‌ها و معابر رشت صد در صد تکذیب کرد. قانع که دبیر کمیسیون نام گذاری خیابان‌ها و معابر شهرداری رشت است در […]

به گزارش صفیر گیلان،بدنبال پخش خبری مبنی بر حذف نام شهید از یکی از کوچه‌های شهر رشت در فضای مجازی، مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت، حذف نام شهدا را از خیابان‌ها و معابر رشت صد در صد تکذیب کرد.
قانع که دبیر کمیسیون نام گذاری خیابان‌ها و معابر شهرداری رشت است در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، مرکز گیلان گفت: هفته گذشته عکسی در فضای مجازی منتشر شد که یکی از کوچه‌های شهر رشت به نام «شهید حبیب زاده» در منطقه ۲ این شهر که کوچه‌ای دو بر است و از دو طرف، تابلو دارد؛ نام شهید از یکی از تابلو‌ها حذف شده است.
قانع با اشاره به اینکه سازنده تابلو در یکی از تابلوها، نام شهید را درج و در تابلوی دیگر واژه «شهید» را از قلم انداخته بود، افزود: شهردار در دستورالعملی ابلاغ کرده که همه شهرداران مناطق از طریق معاونت خدمات شهری و نواحی، همه کوچه‌ها را بررسی کنند که اگر موردی این چنینی مشاهده شد مشکل رفع شود.
دبیر کمیسیون نام گذاری خیابان‌ها و معابر شهرداری رشت در ادامه افزود: روند نام گذاری خیابان‌ها معمولا از طریق درخواست اهالی محلات مختلف، خانواده شهدا، موسسات و حتی سازمان‌های دولتی به شهرداری، در کمیسیونی با حضور رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر، معاون شهردار به جانشینی از شهردار، نماینده بنیاد شهید استان، نماینده اداره پست بررسی و پیشنهاد نهایی در لایحه‌ای به شورای شهر تقدیم و در شورا مصوب می‌شود.
وی گفت: تا کنون چنین اقدامی نشده و چنین برنامه‌ای هم نداریم.