صفیر گیلان؛استاندار گیلان در نشست با اعضاء شورای اسلامی کلانشهر رشت گفت: پیوند تالاب عینک با رودخانه‌های زرجوب و گوهررود می تواند منشاء درآمد پایدار برای رشت و استان باشد که این مهم وظیفه ما در قبال حل مشکلات دو رودخانه‌ی بزرگ و قدیمی رشت را سنگین‌تر می‌کند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صفیر گیلان […]

صفیر گیلان؛استاندار گیلان در نشست با اعضاء شورای اسلامی کلانشهر رشت گفت: پیوند تالاب عینک با رودخانه‌های زرجوب و گوهررود می تواند منشاء درآمد پایدار برای رشت و استان باشد که این مهم وظیفه ما در قبال حل مشکلات دو رودخانه‌ی بزرگ و قدیمی رشت را سنگین‌تر می‌کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صفیر گیلان به نقل از استانداری گیلان؛ دکتر مصطفی سالاری در این نشست که عصر امروز در دفتر کار وی برگزار شد، اظهار داشت: نظرات مطرح شده در این نشست برای توسعه شهر رشت که پیشران در توسعه استان محسوب می‌شود، بسیار اثرگذار است.

*مردم ولی نعمت ما بوده و ما حقوق بگیرشان هستیم*

*تنها چیزی که مؤیّد موفقیت ما خواهد بود رضایت مردم است*

وی قبول مسئولیت را باری سنگین بر دوش مسئولان نظام در همه مراتب خدمتی قلمداد کرد و با بیان اینکه مردم ولی نعمت ما بوده و ما حقوق بگیرشان هستیم، گفت: تنها چیزی که مؤیّد موفقیت ما خواهد بود رضایت مردم است.

*وظیفه داریم به کسانی که به هر طریق به امنیت سرمایه‌گذاری لطمه می‌زنند تذکر جدی دهیم*

استاندار گیلان توسعه سرمایه‌گذاری و حمایت از سرمایه‌گذار را امری ضروری دانست و با بیان اینکه گیلان با ایجاد فضای امن سرمایه‌گذاری می‌تواند به مراتب حال و روزی بهتر از امروز داشته باشد، گفت: وظیفه داریم به کسانی که به هر طریق به امنیت سرمایه‌گذاری لطمه می‌زنند تذکر جدی دهیم.

دکتر سالاری به فرهنگ کم نظیر مردم گیلان اشاره کرد و اظهار داشت: فضای امروز گیلان به گونه‌ای است که مردم ریشه‌دار و متمدن این دیار گله‌مند هستند و باید در این خصوص اقدامات مؤثری صورت گیرد.

*نباید صرفاً به دنبال منابع مالی و اعتباری دولت باشیم*

*می‌توان با یک برنامه‌ریزی صحیح علاوه بر رفع مشکلات، درآمدزایی و اشتغال ایجاد کرد*

وی تصریح کرد: نباید صرفاً به دنبال منابع مالی و اعتباری دولت باشیم بلکه می‌توان با یک برنامه‌ریزی صحیح علاوه بر رفع مشکلات، درآمدزایی و اشتغال ایجاد کرد.

*با رونق گردشگری استان، مردم نیز غنی تر شده و رضایتمندی حاصل می‌شود*

نماینده عالی دولت در استان عنوان کرد: در بسیاری از شهرهای دنیا رودخانه‌ای که از وسط شهر عبور می‌کند عامل اصلی رونق گردشگری و توسعه اقتصادی منطقه است و باید از این موضوع الگویی متناسب با اقلیم و فضای موجود در استان گرفته و بهره ی آن را به مردم برسانیم؛ با رونق گردشگری استان، مردم نیز غنی تر شده و رضایتمندی حاصل می‌شود.

*پیوند درست تالاب عینک با رودخانه‌های زرجوب و گوهررود می تواند منشاء درآمد پایدار برای رشت و استان باشد*

دکتر مصطفی سالاری افزود: پیوند تالاب عینک با رودخانه‌های زرجوب و گوهررود می تواند منشاء درآمد پایدار برای رشت و استان باشد که این مهم وظیفه ما در قبال حل مشکلات ۲ رودخانه‌ی بزرگ و قدیمی رشت را سنگین‌تر می‌کند. وی با ابراز امیدواری از اینکه دولت در لایحه بودجه سال آتی ظرفیت بهتری را متصور است، گفت: باید فضا را برای دریافت اعتبارات احتمالی آماده کنیم و در کار وقفه ایجاد نشود.

*شهرداری به عنوان یک سازمان خدمات رسان همواره باید فعال باشد*

استاندار گیلان در بخش دیگری از سخنانش شهرداری را یک نهاد مستقل و غیردولت عنوان کرد و اظهار داشت: شهرداری به عنوان یک سازمان خدمات رسان همواره باید فعال باشد، خدمات عمومی خدمات مستمر است و این اصل بدیهی مبین آن است که همه باید کمک کنیم هیچ‌گاه خدمات آن دچار وقفه نشود.

*انتظار دارم مجموعه شهرداری رشت خلاقانه عمل کنند*

دکتر سالاری خاطر نشان کرد: انتظار دارم مجموعه شهرداری رشت خلاقانه عمل کنند؛ رشت الگوی توسعه استان است و هرچه رشت رشد کند، مبنای حرکت و رشد سایر شهرهای استان خواهد بود.

استاندار گیلان با اشاره به کمیته‌های تخصصی ۴۸ گانه اظهار داشت: بخش عمده کمیته‌های مذکور به رشت مرتبط است و حضور شما در کمیته ها می‌تواند راه‌گشا باشد.

*هر چه از توان مردم در امور استفاده کنیم موفق‌تر خواهیم بود*

دکتر سالاری مردم را سرمایه اصلی کشور دانست و گفت: هر چه از توان مردم در امور استفاده کنیم موفق‌تر خواهیم بود. وی در پایان ابراز امیدواری کرد با تعامل و همکاری ۲ طرفه بتوانیم بسیاری از مشکلات را مرتفع کرده و در مسیر توسعه رشت گام‌های خوبی برداریم.