اختصاصی/صفیر گیلان؛جلسه تجمیعی ستاد برگزاری روز جهانی قدس ، نماز عید سعید فطر،کارگروه امور اجتماعی و فرهنگی و کمیته ارتقاء امنیت در سالن فرمانداری  شهرستان فومن برگزار شد. این جلسه با حضور حجت الاسلام صفوی امام جمعه شهرستان، فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و فرماندهی نیروی انتظامی، معاونین سیاسی و عمرانی فرمانداری، بخشداران مرکزی و […]

اختصاصی/صفیر گیلان؛جلسه تجمیعی ستاد برگزاری روز جهانی قدس ، نماز عید سعید فطر،کارگروه امور اجتماعی و فرهنگی و کمیته ارتقاء امنیت در سالن فرمانداری  شهرستان فومن برگزار شد.

این جلسه با حضور حجت الاسلام صفوی امام جمعه شهرستان، فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و فرماندهی نیروی انتظامی، معاونین سیاسی و عمرانی فرمانداری، بخشداران مرکزی و سردارجنگل جهت هماهنگی های لازم درخصوص برگزاری مراسمات برگزار شد.

فرماندار شهرستان در این جلسه با تعزیت ایام شهادت مولی الموحدین علی بن ابی طالب (ع)، در این جلسه در ارتباط با نقش نماز در کاهش آسیب های اجتماعی  اشاره  و افزود: با رجو به خود و خانواده می توان اثرات نماز را در کاهش آسیب های اجتماعی به وضو دید و لمس کرد.

وی افزود: ترویج نماز منجر به بهره‌مندی جامعه از آثار مثبت آن خواهد شد زیرا موفقیت ما در زندگی مرهون برپایی نماز و اجرای الزامات آن در زندگی فردی و اجتماعی است.

وی پدران و مادران گذشته را در آموزش  و آموحتن نماز پدران و مادران هنرمند خواند و گفت: امروز متاسفانه ما به عنوان پدر و مادر خانواده اولویت ها را تغییر  وتقلیل کردیم.

قاسم نژاد با اشاره به اهمیت این موضوع، خواهان این شد که ادارات شهرستان در راستای برنامه ریزی های انجام شده برای سیاست اجرایی ترویج نماز، به نصب بنرها و انجام تبلیغات محیطی مناسب مروج فرهنگ نماز بپردازند.

فرماندار فومن با بیان اینکه امروز در مدارس و اماکن آموزشی ما بسیاری از آموزش ها رایج است  و ما نمی گوییم همه ی آموزش ها بد ست  ولی  در راستای  رسیدگی و برنامه ریزی برای اوقات فراغت دانش آموزان بحث آموزش نماز می تواند اثر گذار باشد.

وی خواستار برنامه ریزی برای سیل افرادی که در کف جامعه هستند شد و گفت: آموزش و پرورش،بنیاد شهید،کمیته امداد،هلال احمر،ارشاد و تبلیغات و… مطالبات عمومی را در نظر بگیرند.

وی افزود: امروز باید هوشیار باشیم زیرا یک سری از مظاهر غیر دینی در جامعه  که ناهنجاری است در حال تبدیل شدن به هنجار است.

ایشان با اشاره به اینکه فقط نیروی انتظامی نباید در کاهش ناهنجاری ها در اجتماع ورود کند گفت: پدیده فرهنگی روندی دارد و باید با برنامه و سیاست گذاری طی شود تا آثارش  در جامعه بروز کند.

روز قدس در فضای مجازی بزرگ شمرده شود

قاسم نژاد در ادامه با تاکید بر لزوم انجام تبلیغات شایسته در تمامی بسترهای حقیقی و مجازی درخصوص برگزاری نماز عید سعید فطر و راهپیمایی روز قدس، خواهان همکاری تمام دست اندرکاران در برگزاری هرچه باشکوه تر این مراسم شد.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به این که رهبر معظم انقلاب همواره در دهه های گذشته مرتب به موضوع فلسطین پرداخته است، افزود: جهان اسلام در برابر تعدی صهیونیست ها کوتاه نخواهد آمد.

خیابان امام میزبان نماز گزاران عید فطر

فرماندار شهرستان فومن در انتها با بیان این که نماز عید فطر از مهم ترین مظاهر اسلام و روز بسیار مهمی برای مسلمانان جهان است، خواهان برگزاری شایسته نماز این عید سعید در شهرستان شد.

وی از برگزاری نماز عید فطر در خیابان اصلی شهر (خیابان امام )خبر داد و گفت:در روز برگزاری نماز این خیابان به کمک آموزش و پرورش و هلال احمر مفروش شود.

نماز مرز بین کفر و ایمان

حجت الاسلام صفوی امام جمعه شهرستان فومن نیز ضمن تسلیت شهادت امام جمعه کازرون به دست ناجوانمردان  گفت: این روحانی جوان امیدی برای ترویج احام شیعه بود.

وی با اشاره به اهمیت نماز که مرز بین کفر و ایمان است، به نقش اثرگذار نماز در زندگی و تاثیر آن بر بهبود عملکرد و سلامت نفس پرداخت.

وی با بیان این که فلسطین خط قرمز ماست و روز قدس از ایام مهم تقویم کشور است، به خطرات حیات اسرائیل پرداخت و افول قدرت آن را پیش بینی کرد و افزود: باید همه علیه اسرائیل غاصب متحد شویم.

ایشان نماز و تعلیم آموزه های دینی را تنها نسخه شفا بخش آسیب های اجتماعی خواند و گفت: امسال امید دارم نماز عید فطر در هیچ مسجدی در شهرستان برگزار نشود و تمامی نمازگزاران در خیابان اصلی شهر ،خیابان امام به نماز بایستند.

امام جمعه شهرستان با تاکید بر اهمیت نماز عبادی – سیاسی عید فطر، درخصوص برنامه ریزی برای اجرای هرچه باشکوه تر و محل انجام آن اظهار تاکید و افزود: برای مسلمانان جهان حتی افرادی که مقید به روزه گرفتن نیستند نماز عید فطر   را می خوانند که این جای شکر دارد.

 راهپیمایی روز قدس  مقابله با” معامله “قرن دشمنان

حمید جانباز فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهرستان فومن نیز در این جلسه با اشاره به برگزاری راهپیمایی روز قدس هم زمان با معامله قرن دشمنان کشور، افزود: ویژگی دولت جدید آمریکا این است که حملات خود را هم زمان با مناسبت های کشور انجام می دهد.

فرمانده سپاه شهرستان با بیان این که به فضل الهی روز قدس باشکوه تری از گذشته در کشور و سراسر جهان خواهیم داشت، از همه اقشار و گروه ها در رسانه ها و فضای مجازی جهت حضور پرشور در مراسم روز قدس دعوت به عمل آورد و بر آماده سازی و تبلیغات محیطی شایسته برای این ایام تاکید کرد.

در ادامه، روسای ادارات آموزش و پرورش، جمعیت هلال احمر و شبکه بهداشت و درمان شهرستان فومن درخصوص نحوه و ظرفیت همکاری خود با ستاد برگزاری نماز عید سعید فطر توضیحاتی ارائه کردند.

حجت الاسلام یوسفی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان فومن با بیان این که مسئولیت دبیری ستاد اقامه نماز بر عهده این اداره است، ضمن اشاره به اهمیت نماز و نقش آن در کاهش آسیب های اجتماعی، بر تلاش اداره تبلیغات اسلامی شهرستان در ترویج و توسعه فرهنگ نماز تاکید کرد و خواهان تشکیل شورای اقامه نماز در تمام ادارات شهرستان شد.

وی تاکی کرد ؛شهرستان فومن به جهت  داشتن علمایی چون آیت الله بهجت (ره) باید قطب و جایگاه اول نماز را در استان داشته باشد.

//زلیخا صفری

image_2019_5_30-0_5_53_715_vZG image_2019_5_30-0_7_25_38_Mx4image_2019_5_30-0_4_55_770_4un image_2019_5_30-0_11_43_673_MZc

image_2019_5_30-0_12_18_535_AOq