همه مسئولان برای افزایش توان تولید و توسعه اقتصادی بکوشند/دخانیات گیلان بزرگترین مجتمع شرکت دخانیات کشور وارد بورس می شود

  پرینت
همه مسئولان برای افزایش توان تولید و توسعه اقتصادی بکوشند/دخانیات گیلان بزرگترین مجتمع شرکت دخانیات کشور وارد بورس می شود
شناسه خبر : 39185 | تاریخ انتشار : 28 شهریور 1399 - 10:00 | 10860 بازدید | تعداد دیدگاه : ۰ | ارسال توسط :

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی صفیر گیلان؛ارسلان زارع شامگاه امروز (چهارشنبه) در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید گیلان که با حضور نماینده مردم شفت و فومن در مجلس، مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد، مدیرعامل شرکت دخانیات کشور، رییس هیأت مدیره و قائم مقام شرکت خودروسازی سایپا، مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی و مدیرعامل شرکت […]

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی صفیر گیلان؛ارسلان زارع شامگاه امروز (چهارشنبه) در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید گیلان که با حضور نماینده مردم شفت و فومن در مجلس، مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد، مدیرعامل شرکت دخانیات کشور، رییس هیأت مدیره و قائم مقام شرکت خودروسازی سایپا، مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی و مدیرعامل شرکت خدمات صندوق بازنشستگی فولاد برگزار شد؛ اظهار داشت: استان سال گذشته در جذب اعتبارات تخصیصی اعم از تبصره ۱۸، تسهیلات فراگیر ، تسهیلات تکمیل طرح‌های با پیشرفت بالای ۶۰ درصد  و کرونا ، عملکردی قابل قبول داشته است.

وی با اشاره به پرداخت تسهیلات به یک‌هزار و ۷۳۳ واحد تولیدی گیلان از طریق کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در قالب تسهیلات تکلیفی و منابع داخلی بانک‌ها از محل اعتبارات سال ۹۸ ، افزود: گیلان موفق به پرداخت افزون بر ۱۴۸ درصد از سهم خود در ارائه این نوع از تسهیلات و کسب جایگاه سوم در کشور شده است.

استاندار گیلان اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و جهش تولید را در گرو هم افزایی و تعاملات جمعی خواند و بیان داشت: در گیلان ظرفیت های متعددی وجود دارد که لازم است با استفاده از آنها، ضمن افزایش میزان تولید و اشتغال، بسترهای توسعه استان و زمینه افزایش سهم تولید ناخالص ملی با استفاده از پتانسیل جوانان فراهم شود.

دکتر زارع با بیان اینکه دولت در جهت تکمیل زیرساخت های توسعه ای کشور اهتمام ویژه ای دارد، اتصال راه‌آهن و تکمیل کریدور جنوب – شمال پس از اتصال خط ریلی قزوین به رشت و اتصال آن به بندر کاسپین و سپس منطقه آزاد انزلی و آستارا را از جمله این تدابیر خواند که اقدامات خوبی در جهت تحقق آن به انجام رسیده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش تولید فرآورده های دخانی را از ریشه دارترین و با سابقه ترین صنایع استان خواند که به عنوان برند تولیدی گیلان سهم بالایی از درآمد و تامین سهم مورد نیاز بازار کشور را به خود اختصاص داده است.

دکتر زارع به تلاش های صورت گرفته در جهت تثبیت اشتغال موجود در مجتمع دخانیات گیلان و بکارگیری ۱۱۰ نفر از جوانان بومی استان در این مجموعه اشاره و اضافه کرد: همه مسئولان وظیفه دارند در جهت افزایش توان تولید و توسعه اقتصادی بکوشند.

وی یادآور شد: سال گذشته کشت توتون در رودبار مطلوب گزارش شد و لازم است جهاد کشاورزی استان با همکاری سایر دستگاه‌های ذیربط ، زمینه تحقق میزان هدفگذاری شده توتون برای تامین مواد اولیه این واحد بزرگ تولیدی را فراهم سازد.

نماینده عالی دولت در گیلان در ادامه به فعالیت چند گروه تامین کننده اصلی صنایع خودرو سازی کشور از جمله سایپا در گیلان اشاره و خاطرنشان کرد: خوشبختانه این شرکت ها که با بهره گیری از نیروهای متخصص و فناوری روز نسبت به تامین ملزومات خودرویی اقدام می کنند، ارتباط مستمری با تولید کنندگان برتر کشور دارند و با توجه به فعالیت موازی چند واحد تولیدی استان ، لازم است سازمان صمت نسبت به مدیریت و هدایت واحدهای متقاضی فعالیت در عرصه تامین لوازم خودرو به فعالیت هایی متفاوت، برنامه ریزی کند.

وی بندر کاسپین و گمرکات گیلان را آماده همکاری در جهت صادرات و واردات برخی قطعات مورد نیاز صنعت خودروسازی عنوان کرد و گفت: منطقه آزاد انزلی جایگاه ارزشمندی در انجام مبادلات تجاری با دیگر کشورها و گمرکات استان نیز فعالیت های مستمری دارند که امیدواریم شاهد بهره گیری از این ظرفیت در جهت رونق صادرات از گیلان باشیم.

خلیل بهروزی فر نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به فعالیت ۲۵ واحد تولیدی در فومن، گفت: تعداد قابل توجهی از این واحد ها نیازمند سرمایه در گردش هستند.

 وی هدف از ارائه تسهیلات را بهبود عملکرد تولیدی و توان افزایی اقتصادی این واحدها خواند و تصریح کرد: باید نسبت به تسهیل گری و تسریع در روند پرداخت اعتبارات بانکی اقدام شود.

در این جلسه گزارش صنف تالارداران استان از آخرین وضعیت هتل ها و تالارها بیان شد و مشکلات سه واحد تولیدی استان مورد بررسی قرار گرفت.

رضا مسرور در ابتدای این جلسه گفت شرکت ما در جلسه به دعوت استاندار محترم بوده و امیدواریم جلسه نتایجی به دنبال داشته باشد. در ادامه این جلسه، مدیران عامل شرکت دخانیات ایران، خدمات عمومی فولاد و فولاد آلیاژی و رییس هیات مدیره شرکت سایپا در سخنان جداگانه ای گزارشی از اقدامات و برنامه های شرکت های متبوع خود ارایه دادند.

مسرور مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد در سخنانی در این نشست پیشنهاد داد با مدیریت معاون اقتصادی و برنامه ریزی استان، کارگروهی با حضور مسولان استان و نمایندگان صندوق تشکیل شود.

وی پیشنهاد داد در این کارگروه سه حوزه مورد بررسی قرار گیرد که عبارتند از: تقویت کریدورها عبوری،فعال شدن کارگروه در موضوع پروتکل تجارت ترجیحی با روسیه که سال گذشته امضا شده و آغاز فعالیت کارگروه در خصوص زنجیره تامین مورد نظر شرکت های تابعه صندوق.

مسرور با اشاره به بازدید خود از مجتمع دخانیات گیلان گفت: این مجتمع بزرگترین مجتمع شرکت دخانیات در سطح کشور است که هزار نفر در آن مشغول به کار هستند. این مجتمع در نظر دارد امسال هفت میلیارد نخ تولید داشته باشد. ضمن اینکه قرار است شرکت سایپا ۱۴۰ وانت پراید را برای توزیع مویرگی در اختیار شرکت دخانیات قرار دهد.

مسرور گفت: با قولی که مدیرعامل شرکت دخانیات داده قرار است تا پایان سال این شرکت وارد بورس شود. ضمن اینکه صندوق فولاد بورسی شدن سایر شرکت ها را نیز به صورت جدی دنبال می کند و قرار است در آینده نزدیک این اتفاق رخ دهد.

وی افزود: چنانچه مدیران استان زمینه های سرمایه گذاری در استان را تشریح کنند صندوق و شرکت های آن آماده مشارکت در این سرمایه گذاری ها هستند تا منافع شرکت های تابعه صندوق و استان گیلان به صورت توامان تامین گردد.

برچسب ها
نوشته های مشابه
اجرای شعار سالجاری رهبری، آمادگی برای دوران پسا ریل و بهره‌گیری از نظام برنامه ریزی مبتنی بر کار تیمی و هم افزا
افزایش دو برابری توزیع کپسول گاز در ماسوله
ارائه خدمت به ۱۵۰ هزار نفر در مراکز سلامت‌محور گیلان در طرح سلامت نوروزی
“سرپرست مدیریت موسسات ” منصوب شد.
افزایش ۱۰۰ درصدی ظرفیت پست شهرک صنعتی صومعه سرا
بین ۱.۵ تا ۲ درجه دمای هوا در تابستان پیش رو گرم‌تر خواهد شد
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شما باید وارد سایت شوید تا بتوانید نظر دهید.