به گزارش صفیر گیلان؛ در اولین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی این شهرستان که با حضور مدیر کل کتابخانه های عمومی استان گیلان برگزار شد ضمن تبریک ماه مبارک رمضان این ماه را ماه خودسازی افراد جامعه دانست  که مصوب خود سازی اجتماعی می شود. فرماندار شفت علت تأخیر در برگزاری برخی جلسات را نداشتن خروجی مناسب […]

به گزارش صفیر گیلان؛ در اولین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی این شهرستان که با حضور مدیر کل کتابخانه های عمومی استان گیلان برگزار شد ضمن تبریک ماه مبارک رمضان این ماه را ماه خودسازی افراد جامعه دانست  که مصوب خود سازی اجتماعی می شود.

فرماندار شفت علت تأخیر در برگزاری برخی جلسات را نداشتن خروجی مناسب عنوان و اظهار کرد: صرف برگزاری جلسه با مصوبات بسیار بدون اینکه نتیجه ای در بر داشته باشد اقدام مطلوبی نیست.

محسنی با بیان اینکه  در طی سالها تلاش شده تا راهکارهای مناسبی برای حل مشکلات حوزه کتاب و کتابخوانی در  شهرستان شفت ارائه شود، گفت: اقدام اعضای شورای شهر شفت در اختصاص زمینی برای ساخت کتابخانه شفت می تواند گامی مثبت  و یک حرکت خوب و نو در حل مشکلات فضای کتابخانه ای شهرستان شود.

ایشان تاکید کرد؛با توجه به اهداء زمین نیاز است تا  مسئولان کتابخانهاقدامات لازم را در راستای احداث کتابخانه انجام دهند و  فرمانداری شهرستان نیز حمایت های لازم را در زمینه تخصیص اعتبارات انجام می دهد.

محمد رضا محسنی  با تأکید براینکه شهرستان شفت  علاوه  بر حرکت در مسیر توسعه عمرانی و زیرساختی نیازمند توسعه حوزه فرهنگی نیز است،تصریح کرد؛نقش مشارکت مردمی و اهتمام و توجه ویژه همه مسئولان در حوزه فرهنگی  می تواند شهرستان را به اهداف و مدارج عالیه فرهنگی نزدیک کند.

ایشان  مطالبه گری مردم در حوزه فرهنگی را  به حق خواند و گفت: تامین زیر ساختهای عمرانی از دغدغه مردم شفت است

فرماندار شفت با اشاره به اینکه این شهرستان در جمع ۳۱ استان کشور و ۱۶ شهرستان  استان گیلان به عنوان شهرستان کمتر توسعه یافته مطرح است گفت: انباشت مشکلات در گذشته باعث این عقب ماندگی شده است و ما تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا در حوزه عمران اتفاقات خوبی رخ دهد و مردم باید زمان و فرصت دهند.

 

محسنی با بیان اینکه   در حوزه فرهنگی نیز نیازمند حرکت جدی و تأثیرگذار هستیم، گفت: در بحث فرهنگ سازی کسانی که مهارت دارند ورود کنند  و اگر قرار است منشاء اثر باشیم من و دیگران و همه ی احاد مردم کمک کنند.

فرماندار شفت احداث کتابخانه در زمین اهدای از سوی شهرداری شفت را در این ماه میمون و مبارک خواند و گفت: با توجه به  اینکه در حوزه پروژه های جدید ما ممانعت داریم ولی در خصوص این ساختمان که کاری ماندگار است بر اساس بودجه ابلاغی بنده کمک خواهم کرد .

وی به وجود مدارس بلااستفاده در سطح روستاها ی شهرستان نیز اشاره و خواستار همکاری بخشداران و  و دهیاران مراکز دهستانها و  اداره کل کتابخانه های گیلان با آموزش و پرورش در راستای تبدیل این مدارس به کتابخانه شد.