به گزارش صفیر گیلان؛مدیرکل امور مالیاتی گیلان با تاکید بر لزوم استفاده پزشکان از کارتخوان، گفت: پزشکان تا ۲۳ مردادماه فرصت دارند تا برای ثبت نام و استفاده از کارتخوان در مطب‌ها ثبت نام کنند. جواد انوری در گفت وگو با ایسنا – منطقه گیلان، با تاکید بر لزوم استفاده پزشکان از کارتخوان، اظهار کرد: صاحبان […]

به گزارش صفیر گیلان؛مدیرکل امور مالیاتی گیلان با تاکید بر لزوم استفاده پزشکان از کارتخوان، گفت: پزشکان تا ۲۳ مردادماه فرصت دارند تا برای ثبت نام و استفاده از کارتخوان در مطب‌ها ثبت نام کنند.

جواد انوری در گفت وگو با ایسنا – منطقه گیلان، با تاکید بر لزوم استفاده پزشکان از کارتخوان، اظهار کرد: صاحبان حرف و مشاغل پزشکی، پیراپزشکی، داروسازی و دامپزشکی تا ۲۳ مردادماه فرصت دارند در نظام سامانه فروش و استفاده از پایانه فروشگاهی(کارتخوان بانکی) ثبت نام کنند.

وی افزود: به موجب بند(ی) تبصره ۶ قانون بودجه سال ۹۸ و تبصره ۲ ماده ۱۶۹ قانون مالیات‌های مستقیم، صاحبان حرف و مشاغل پزشکی، پیراپزشکی، داروسازی و دامپزشکی که مجوز فعالیت آنها را وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان نظام پزشکی ایران و یا سازمان نظام دامپزشکی و سازمان دامپزشکی ایران صادر کرده است مکلفند پایانه فروشگاهی را نصب، راه اندازی و استفاده کنند.

مدیرکل امور مالیاتی گیلان گفت: پزشکان و صاحبان حرف برای ثبت درخواست تخصیص شماره شناسه پایانه فروشگاهی(کارتخوان) به درگاه الکترونیکی سازمان امور مالیاتی کشور به نشانی «https://tax.gov.ir» مراجعه کنند.

این مقام مسئول ادامه داد: مودیان با مراجعه به سامانه الکترونیکی مذکور وارد سامانه ثبت نام الکترونیک طرح جامع مالیاتی(کد اقتصادی) شوند و در بخش سایر خدمات با انتخاب گزینه ثبت مشخصات صندوق فروش و حافظه مالیاتی مشخصات پایانه فروشگاهی خود را ثبت کنند.،

وی تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی در راستای مقابله با فرار مالیاتی و در قالب دو بند الحاقی به تبصره ۶ لایحه بودجه ۹۸، پزشکان را ملزم به استفاده از پایانه فروشگاهی و مراکز درمانی را ملزم به پرداخت ۱۰ درصد دستمزد پزشکان به حساب سازمان امور مالیاتی کشور بابت علی الحساب مالیات کرد.