صفیر گیلان؛به نقل از  واحد خبر مدیریت اجرایی ارتباط با رسانه های شهرداری رشت، علی بهارمست سرپرست شهرداری رشت با صدور پیامی روز شوراها را تبریک گفت. در متن پیام چنین آمده است: به نام خدا شور و مشورت در حکومت اسلامى از جایگاه ویژه اى برخوردار است. پیامبر اکرم(ص) فرمودند: هیچ قومی مشورت نکردند […]

صفیر گیلان؛به نقل از  واحد خبر مدیریت اجرایی ارتباط با رسانه های شهرداری رشت، علی بهارمست سرپرست شهرداری رشت با صدور پیامی روز شوراها را تبریک گفت.

در متن پیام چنین آمده است:

به نام خدا

شور و مشورت در حکومت اسلامى از جایگاه ویژه اى برخوردار است.

پیامبر اکرم(ص) فرمودند: هیچ قومی مشورت نکردند جز آنکه به بهترین امور هدایت یافتند.

شوراهای شهر و روستا برآمده از مبانی، اهداف و سیاست‌های کلی نظام اسلامی است. با تشکیل شوراهای اسلامی در شهرها و روستاها فصلی جدید در ارتقای سطح مشارکت عمومی در اداره امور جامعه توسط مردم آغاز شد.

با گذشت دو دهه از تشکیل شوراها به طور ملموسی شاهد تاثیر مشارکت مردم در تصمیم‌گیری ‌های مدیریتی و نقش آنها در توسعه جامعه و روند اداره شهرها و روستاها هستیم.

بدون تردید ثبت نهم اردیبهشت به عنوان روز شوراها در تقویم کشور نشان از اهمیت این نهاد مردمی دارد؛ بدینوسیله ضمن تبریک فرا رسیدن روز شوراها، از زحمات و خدمات ارزنده و گرانقدر اعضای محترم شورای اسلامی شهر رشت صمیمانه تشکر و قدردانی کرده و توفیق تمامی این عزیزان را در راستای خدمت به مردم عزیز و شریف شهر رشت از درگاه ایزد متعال خواستارم.

علی بهارمست

سرپرست شهرداری رشت