به گزارش صفیر گیلان؛دکتر ارسلان سالاری-رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، در همایش هفته پژوهش، با گرامی داشت شهادت دکتر مفتح و سالروز وحدت حوزه و دانشگاه، نقش پژوهش در توسعه پایدار و ارتقاء سطح خدمات ارایه شده را غیر قابل انکار خواند و تصریح کرد:  در این میان ساختن اصول تفکر علمی، حائز اهمیت است. وی […]

 به گزارش صفیر گیلان؛دکتر ارسلان سالاری-رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، در همایش هفته پژوهش، با گرامی داشت شهادت دکتر مفتح و سالروز وحدت حوزه و دانشگاه، نقش پژوهش در توسعه پایدار و ارتقاء سطح خدمات ارایه شده را غیر قابل انکار خواند و تصریح کرد:  در این میان ساختن اصول تفکر علمی، حائز اهمیت است.

وی با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص تقویت پژوهش، تاکید کرد: پرداختن به ارتقاء پژوهش در اوضاع کنونی کشور، موجب پیشرفت جامعه در حوزه اقتصاد، توسعه بین الملل، بهداشت و سلامت، محیط زیست، معیشتی و نیز ارزشمند شدن پول ملی  خواهد شد و خوشبختانه در این زمینه، انقلاب اسلامی دارای پتانسیل های مناسبی است.

دکتر سالاری با بررسی نمودار ارزش اقتصادی، رقابت درباره فناوری و نوآوری را موثر دانست و افزود: سهم کشورهای جهان در اقتصاد دانش بنیان ١٧ درصد است، این در حالی است که این رقم در ایران تنها ۴ درصد می باشد و ادامه داد وجود ۴.۶ میلیون دانشجو در کشور، ظرفیت مناسبی جهت تاسیس شرکت های دانش بنیان، تولید علم و صادرات محصولات تولید شده از این شرکت ها است که استمرار آن می تواند راهی برای برون رفت از شرایط تحریم های  ظالمانه علیه ایران باشد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با مقایسه شاخص های تولید علم دانشگاه های شمال کشور، ارتقا در حوزه تولید علم را نیازمند همت مضاعف و تفکر بسیجی دانست و خاطرنشان کرد: ارتقاء زیرساخت های پژوهش نیز می تواند در مسیر کمک کننده باشد