به گزارش صفیر گیلان؛حجت السلام حمیدرضا کریمی  از ثبت چهل و دومین وقف امسال استان گیلان در شهرستان رشت خبر داد و گفت: یک واقف رشتی با وقف یک دستگاه آپارتمان در بلوار دیلمان شهرک گلسار رشت به ارزش ۱۰ میلیارد ریال این وقف را انجام داده است. وی با بیان اینکه این وقف به […]

به گزارش صفیر گیلان؛حجت السلام حمیدرضا کریمی  از ثبت چهل و دومین وقف امسال استان گیلان در شهرستان رشت خبر داد و گفت: یک واقف رشتی با وقف یک دستگاه آپارتمان در بلوار دیلمان شهرک گلسار رشت به ارزش ۱۰ میلیارد ریال این وقف را انجام داده است.

وی با بیان اینکه این وقف به نیت برگزاری مراسم ۱۴ معصوم، دهه اول محرم و آخر صفر و کمک به مراسم مذهبی هیئت‌های مذهبی شهر رشت انجام شده است، افزود: این هشتمین وقف شهرستان رشت در امسال است.

رئیس اداره اوقاف رشت در ادامه به برگزاری طرح آرامش بهاری در ۳۰ بقعه متبرکه این شهرستان اشاره کرد و گفت: ۱۲ مبلغ اعزامی از قم در برگزاری این طرح با اوقاف شهرستان رشت همکاری می‌کنند.

وی با اشاره به برپایی پنج ایستگاه «همه واقف باشیم» در بقاع مجری طرح آرامش بهاری، افزود: ایام نوروز با توجه به حضور بسیاری از مردم متدین و مؤمن استان گیلان همراه با زائران و مسافران نوروزی در بقاع متبرکه فرصت تبلیغی مناسبی است.

حجت السلام کریمی ادامه داد: مبلغان اعزامی و بومی در خیمه‌های معرفت و ایستگاه «همه واقف باشیم» ترویج کننده سبک زندگی اسلامی و تبلیغ کننده فرهنگ متعالی وقف به عنوان یکی از مؤلفه‌های سبک زندگی اسلامی هستند.

گفتنی است شهرستان رشت ۴۰۰ موقوفه و چهار هزار و ۵۰۰ رقبه دارد.