به گزارش صفیر گیلان، محمد اکبرزاده در همایش فنی و آموزشی «قیر و آسفالت» که از سوی شرکت نفت پاسارگاد در سالن اجتماعات مخابرات گیلان برگزار شد، با اشاره به اهمیت برگزاری این همایش در مقطع کنونی، اظهار کرد: پیام همایش مذکور برای مصرف کنندگان مبنی بر ارتقای کیفیت به عنوان رمز ماندگاری خدمت […]

 

به گزارش صفیر گیلان، محمد اکبرزاده در همایش فنی و آموزشی «قیر و آسفالت» که از سوی شرکت نفت پاسارگاد در سالن اجتماعات مخابرات گیلان برگزار شد، با اشاره به اهمیت برگزاری این همایش در مقطع کنونی، اظهار کرد: پیام همایش مذکور برای مصرف کنندگان مبنی بر ارتقای کیفیت به عنوان رمز ماندگاری خدمت در جامعه هدف خواهد بود.

وی با بیان اینکه جغرافیای استان گیلان بالغ بر ۱۴ هزار کیلومتر مربع را در بر می گیرد، افزود: استان گیلان بیش از ۳ هزار روستا دارد که از این تعداد، ۲ هزار و ۲۰ روستا بالای ۲۰ خانوار است و جامعه هدف بنیاد مسکن را تشکیل می دهد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان گیلان، با اشاره به اجرای طرح هادی در روستاهای بالای ۲۰ خانوار، تصریح کرد: شاخص اجرای طرح هادی در گیلان ۲۲ درصد بود که عقب افتادگی استان را از شاخص ملی نشان می داد، اما بعد از سال ۹۴ و با اجرای سیاست قیر رایگان، شاهد رشد ۱۸ درصدی شاخص اجرای طرح هادی طی در استان طی سه سال و نزدیک شدن به شاخص ملی بودیم.

این مقام مسئول، نقش ارکان تصمیم ساز، تصمیم گیر و مجری اعم از سازمان برنامه و بودجه، هیئت وزیران، دستگاه های اجرایی و جامعه بزرگ پیمانکاران را در دستیابی به این موفقیت بسیار اثرگذار دانست و یادآور شد: گیلان طی سه سال معادل ۹۰۰ میلیارد ریال قیر رایگان در بخش بنیاد مسکن دریافت کرد که از این میزان حدود ۵۸ درصد به وسیله شرکت نفت پاسارگاد به عنوان بزرگترین تولیدکننده قیر در خاورمیانه تامین شده است.

وی با بیان اینکه گیلان رتبه نخست کشوری در دریافت قیر و تبدیل به کار را دارد، گفت: این موفقیت با وجود همه تنگناهای مالی طی سال های اخیر به دست آمده است.

اکبرزاده، قیر دریافتی از شرکت نفت پاسارگاد را دارای کیفیت برتر دانست و عنوان کرد: کنترل مشخصات فنی قیر تولید شده توسط شرکت نفت پاسارگاد گویای این مهم است.

وی با بیان اینکه ۶۰ درصد از معابر روستایی گیلان فاقد بهسازی است، خاطرنشان کرد: از جمعیت ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفری گیلان، حدود یک میلیون نفر در روستاها زندگی می کنند. جمعیت روستایی کشور براساس آخرین سرشماری به ۲۳ درصد تقلیل پیدا کرده، در حالی که جمعیت روستایی گیلان ۴۰ درصد است.

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان، یکی از مولفه های موثر در ماندگاری روستاییان در روستاها را ارتقای خدمات زیرساختی به ویژه راه دانست و تاکید کرد: راه ایمن و با کیفیت به عنوان مسیر دسترسی روستاییان به بازارهای فروش محصولات کشاورزی حائز اهمیت است، زیرا به دنبال آن معیشت و اقتصاد و آرامش و امنیت می آید.

اکبرزاده، از رتبه نخست گیلان در بهسازی مسکن روستایی خبر داد و تصریح کرد: طی ۱۳ سال گذشته حدود ۷۰ درصد خانه های روستایی گیلان مقاوم سازی شده است لذا در کنار این برنامه باید راه ایمن و با کیفیت را نیز تحقق ببخشیم.

وی استفاده از قیر رایگان در اجرای طرح هادی را یک سیاست هوشمندانه دانست و متذکر شد: اعتبارات عمرانی سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ دارای کاهش ۵۰ درصدی است، اما اعتبار قیر رایگان نه تنها تقلیل پیدا نکرد، بلکه با تخصیص ۱۰۰ درصدی ابلاغ شد و رضایتمندی روستاییان را در پی داشت.

این مقام مسئول، با اشاره به نقش سیاست قیر رایگان در توسعه همه جانبه و پایدار روستایی، اظهار کرد: شرکت نفت پاسارگاد مبدع روش های علمی و فنی جدید است و بر ارتقای کیفیت پافشاری می کند. تردیدی در کیفیت قیر دریافتی ما وجود ندارد، اما در حمل و مصرف دچار تنزل کیفیت هستیم که نیازمند بررسی این مسئله در چنین همایش هایی است.

منبع/ایسنا