صفیر گیلان/زلیخا صفری؛فرمانده نیروی انتظامی شهرستان فومن با بیان اینکه در پی دریافت گزارش مردمی مبنی بر ورود وتوزیع مواد محترقه در سطح شهرستان، بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت و ماموران نیروی انتظامی شهرستان در اولین ساعات ورود توانستند بیش از ۵ هزار مواد محترقه را در فومن کشف و ضبط کنند […]

صفیر گیلان/زلیخا صفری؛فرمانده نیروی انتظامی شهرستان فومن با بیان اینکه در پی دریافت گزارش مردمی مبنی بر ورود وتوزیع مواد محترقه در سطح شهرستان، بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت و ماموران نیروی انتظامی شهرستان در اولین ساعات ورود توانستند بیش از ۵ هزار مواد محترقه را در فومن کشف و ضبط کنند .

وی افزود: باید بگویم ۵ هزار صدا ، خطر ، اتفاق و ۵ هزار مزاحمت در شهرستان پیشگیری شد و این کار تا چهارشنبه سوری با حضور ماموران نیروی انتظامی با جدیت دنبال می شود.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان فومن با توجه به نزدیک شدن با ایام چهارشنبه سوری و پخش مواد محترقه غیرمجاز  در بازار گفت: از شهروندان عزیز درخواست داریم تا به هیچ وجه ازدست فروشان و فروشگاه های  غیر مجاز افدام به خرید مواد محترقه نکنند.

وی چهارشنبه سوری که به عبارتی تبدیل به چهارشنبه سوزی شده است را حالت انحراف یافته چهارشنبه سوری ملت شریف ایران و گیلان خواند و گفت:  با صنعتی شدن جوامع و با آمدن مواد محترقه و انواع نارنجک های دستی چهارشنبه سوری با تمام آسیب ها و زیان هایش به حالت امروزی در آمده است .

 جعفرزاده با  اشاره به خطرات ناشی از استفاده از مواد آتش زا و خطر آفرین، گفت : در چهار شنبه آخر سال گروه های بسیاری از مردم به ویژه جوانان و نوجوانان دست به اقداماتی می زنند که بسیار خطرناک بوده و در مواردی زیاد غیر قابل جبران است.

وی با اشاره به این که پلیس هیچگاه مخالف شادی و نشاط جوانان نیست، خاطر نشان کرد: متاسفانه در چنین روزی تعداد زیادی از هموطنانمان به ویژه نوجوانان وکودکان بی گناه و بی خبراز همه جا بر اثر سوختگی ها و جراحات ناشی از انفجار انواع مواد محترقه در جشنی سوری و کاذب روانه بیمارستان ها می شوند.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان فومن از مردم خواست تا از نگهداری مواد محترقه ،تهیه و ساخت وسایل آتش بازی به خصوص در منزل و زیر زمین و محل کار و… خودداری کنند و حتی از حمل مواد محترقه و آتش گیر و انفجاری به مقادیر کم در جیب لباس و کیف جدا” خودداری کنند.

 ایشان تاکید کردند؛ هرگز مواد آتش بازی (منفجره و محترقه) را به طرف افراد دیگر پرت نکنید  زیرا این کار عواقب بسیار خطرناکی را در پی خواهد داشت.

مسئولان مشکلات ترافیکی شهرستان را فقط به نیروی انتظامی نسبت ندهند

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان فومن در بخشی دیگر از این گفتگو  با اشاره به اینکه نمی توان ظرف مدت کمتر از ۲۰ روز مشکلات ترافیکی شهر را حل کرد گفت:در این ایام کار نیروی انتظامی بسیار سخت و سنگین است و نیروهای ما برای خدمات رسانی در آماده باش کامل هستند.

وی از برخی کم کاریها از طرف برخی نهادها و شهرداریها گلایه مند شد و گفت: ما علارغم درخواستهای مکرر نه شاهد اصلاح هندسی و نه نصب دوربین نه میدان  و …. در این شهر بودیم و این خود مشکلات ترافیکی را ایجاد می کند و بار مسئولیت بر دوش نیروی انتظامی است.

وی به ترافیک سال گذشته در سطح شهرستان و مناطق گردشگری اشاره و افزود؛ نیاز است تمام انهایی که سهمی در این بخش دارند ورود کنند و فقط نیروی انتظامی را عامل حل مشکلات ندانند.

وی از فرماندار شهرستان خواست تا با اعضای ستاد تسهیلات سفر و مدیران و شهرداران  جلسه ای برگزار ومسئولیت خواهی کند که طی این ۱۱ ماه چه کارهایی کردند.