صفیر گیلان؛یکصد و شصت و ششمین جلسه فوق العاده شورای شهر رشت با حضور اعضای شورا عصر روز چهارشنبه(۹ مهرماه) برگزار شد. سید محمد احمدی، کاندیدای تصدی شهرداری رشت در این جلسه گفت: این طولانی‌ترین جلسه‌ای است که حرف میزنم زیرا اعتقاد دارم باید حرف‌ها کم شود و عمل صورت گیرد برای اینکه مردم از […]

صفیر گیلان؛یکصد و شصت و ششمین جلسه فوق العاده شورای شهر رشت با حضور اعضای شورا عصر روز چهارشنبه(۹ مهرماه) برگزار شد.

سید محمد احمدی، کاندیدای تصدی شهرداری رشت در این جلسه گفت: این طولانی‌ترین جلسه‌ای است که حرف میزنم زیرا اعتقاد دارم باید حرف‌ها کم شود و عمل صورت گیرد برای اینکه مردم از حرف زدن خسته شده اند.

وی با بیان اینکه بستر سرمایه‌گذاری باید با کمک اعضای شورا فراهم کنیم، افزود: یکی از دغدغه‌های شهرداری شفافیت است و این موضوع فرایندهای خاص خودش را دارد.

احمدی در پاسخ به سوالات بهراد ذاکری که پرسیدند آیا به وجود فساد سیستماتیک در شهرداری اعتقاد دارید یا خیر تصریح کرد: در بسیاری از موارد شایسته سالاری وجود ندارد و بدانید قطعاً از سوی اعضای شورای شهر رشت برای انتصابات در شهرداری به شما فشار وارد می‌شود.

گفت: بنده از صورت جلسه خبری نداشتم و اولین پیشنهاد شهرداری از سوی آقای علوی بود که ایشان زنگ زدند و گفتند؛ هیچ دِینی در خصوص انتخاب بنده کسی ندارد و اعضای شورا براساس برنامه‌ها و تجربه‌ها رای دهند.

کاندیدای تصدی شهرداری رشت همچنین ادامه داد: انصراف از انتخابات بر منطقی استوار بوده است و حتما صلاح را بر نبودن در عرصه انتخابات دیدم و در مورد رودبار اگر مسائلی وجود دارد چشمان تیزبین دستگاه نظارتی همه چیز را رصد می‌کند و گردن ما هم از مو باریک‌تر است.

وی تأکید کرد: آنچه که امروز در این جلسه گفته شده است(برنامه‌ها) رویاهای من نیست بلکه براساس واقعیت است و می‌توان با ساختاری مناسب به این مهم دست یافت.

کاندیدای تصدی شهرداری رشت با اشاره به اینکه بنده ارزیابی پرسنل شهرداری رشت را انجام دادم و شناخت دارم و مشورت‌هایی انجام دادم، گفت: پیاده راه فرهنگی پروژه‌ای بود که انجام شد اما خلاقیت بهتری می‌توان انجام داد.

احمدی  با اشاره به اینکه اگر یک برنامه آرمانی ارائه دهیم قطعاً در این مدت کوتاه عملیاتی نخواهد بود تصریح کرد: حمل و نقل، معماری، خدمات شهری، منابع انسانی، بحران و ایمنی از جمله حوزه‌هایی است که برای آن برنامه‌های کوتاه مدت داریم.

سید محمد احمدی با اشاره به اولویت‌های کوتاه مدت خود افزود: راه‌اندازی سامانه مدیریت کنترل پروژه‌ها و قراردادها در شهرداری رشت، پیگیری پروژه‌های قرارگاه سازندگی خاتم(ص) از جمله اولویت‌های کوتاه مدت بنده است.

وی با بیان اینکه تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام برای رفع ترافیک شهری نیز از اهمیت بالایی برخوردار است عنوان کرد: اجرای پروژه‌های عمرانی-سرمایه‌گذاری مانند پروژه ژ۵ و استفاده از فضای تالاب عینک برای توسعه گردشگری از جمله برنامه‌های یکساله من است.

کاندیدای شهرداری رشت با تاکید بر اینکه اگر شهردار شوم نیروهای رسمی و قراردادی همزمان حقوق می‌گیرند خاطرنشان کرد: اصلاح و منطقی کردن عوارض درآمدی سال ۱۴۰۰ و شناسایی املاک بزرگ مقیاس و مشارکت با بخش خصوصی از برنامه‌های حوزه مالی و اقتصادی من است.

احمدی با بیان اینکه واحد سرمایه‌گذاری شهرداری رشت باید بیشتر از وضعیت فعلی کار کند ابراز داشت: بنده از صورت جلسه مذکور خبر نداشتم و علوی یکی از اعضای شورا به من پیشنهاد ورود به این عرصه را داد و اعلام می‌کنم دِینی به کسی ندارم.

وی با اشاره به اینکه اگر اسنادی از تخلفات و فساد من وجود دارد قطعاً دستگاه‌های نظارتی با من برخورد می‌کنند عنوان کرد: در زمان فرمانداری رشت پرداخت وام‌ها دستورالعمل داشت و بسیاری از شهرستان‌ها این وام‌ها را خرد کردند اما من مخالف بودم و حق رشت را در جلسات مستمر گرفتم.

کاندیدای شهرداری رشت با بیان اینکه وجود فساد سیستماتیک در شهرداری رشت را نمی‌پذیرم تصریح کرد: قسم می‌خورم تاکنون هیچ کدام از اعضای شورا درباره عزل و نصب‌ها هیچ صحبتی با من نکردند و کسی را برای انتصاب در شهرداری به من معرفی نکرده‌اند.

دیگر کاندیدای شهرداری رشت نیز در این جلسه با بیان اینکه بیشتر عمر من در پست‌های اجرایی گذشته است اظهار داشت: معتقدم در کنار ارزش قائل شدن به تفاوت‌ها، باید برای همه افراد فرصت فعالیت فراهم کنیم و بنده از همه گرایشات و ظرفیت‌ها در کار استفاده می‌کنم.