به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی صفیر گیلان؛با حضور فرمانده سپاه قدس گیلان و در راستای محرومیت زدایی و ارائه خدمات به مستضعفین، ۲۵ باب مسکن محرومین در شهرستان فومن با حضور امام جمعه، فرمانده سپاه و سایر مسئولین شهرستان فومن به مالک آن تحویل داده شد. فرماندار سپاه قدس گیلان ضمن گرامیداشت هفته دفاع […]

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی صفیر گیلان؛با حضور فرمانده سپاه قدس گیلان و در راستای محرومیت زدایی و ارائه خدمات به مستضعفین، ۲۵ باب مسکن محرومین در شهرستان فومن با حضور امام جمعه، فرمانده سپاه و سایر مسئولین شهرستان فومن به مالک آن تحویل داده شد.

فرماندار سپاه قدس گیلان ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس  با یادآوری شهیدان نظری ، مرآت و خوش روش و دیگر سرداران شهید شهر فومن  نام و یاد شهدای شهرستان  فومن  را گرامی داشتند.

مجاهدت‌های مخلصانه سربازان لشکر امام زمان در مواسات ستودنی است

سردار عبدالله پور گفت: انقلاب اسلامی دنبال تربیت انسان است بخصوص انسان های بزرگ ، امروز ما می توانیم ادعا کنیم انسانهای والامقام ما در لشکر امام زمان (عج)سربازی می کنند مثل مواسات که  این روز می بینیم نتیجه سربازان صاحب الزمانی است .

وی نمونه دیگر را همین که پاسداری بازنشسته بدون حقوق به مجموعه برمی گردد و خدمت می کند بدون مزد و حقوق ، معرفی کرد  و گفت: ما هر چه جلوتر می رویم کار سخت تر می شود نباید از ناملایمات خسته شویم ان شاء الله در پس این سختی گشایش هست .

وی افزود :کار با مردم و گروه های جهادی و خیرین باشد انجام می گیرد ، این کار بزرگ از عهده این گروه ها برمی آید، هر سازمان یا نهاد دیگری بود ، ماموریت های دیگر خود را تعطیل فقط به همین می رسید.

سردار عبدالله پور فرمانده سپاه قدس استان نیز در این مراسم اظهار کرد: باید در خدمات رسانی به مردم از هیچ کوششی فروگذار نکرد و در برابر ناملایمتی ها و سختی ها مقاومت کرد.
وی در ادامه سخنان خود، از حمایت و اهتمام سپاه استان در تسریع و تکمیل این برنامه ارزشمند خبر داد و افزود: تکیه بر ظرفیت گروه های جهادی می تواند زمینه ساز خدمات برجسته و سریع به نیازمندان باشد.
عبدالله پور در ادامه، خواستار توجه به محرومیت های عمومی نظیر آب روستایی شد و افزود: باید از هر ظرفیت ممکن به منظور رفع محرومیت ها استفاده شود.

خدمت به مردم خدمت در راه خداست

فرمانده سپاه ناحیه فومن در آیین افتتاح مسکن محرومین در روستای زیده گفت : ساخت ۸۰ واحد محرومین به ناحیه فومن واگذار شد که ۲۵ واحد را قبلا تحویل دادیم  و  امروز ۲۵ واحد تحویل مددجویان نمودیم.

وی تصریح کرد؛با همت گروه های جهادی و فرماندهان پایگاه های مقاومت ، دهیار و شورای های روستا تا دهه مبارک فجر  باقی مانده  مسکن  را ان شاءالله تحویل  نیازمندان به مسکن خواهیم داد.

سرهنگ پاسدار حمید جانباز با بیان اینکه در این روزها با تحولات در بازار هزینه های ساخت خانه های محرومین در این بازه زمانی نیز بالا رفته گفت: گروه های جهادی ما با سختی پیگیر ساخت این منازل هستند .

وی از بخشداران ، مجمع خیرین بسیج ، جناب آقای پیرقدیمی آقای شفاهی فرمانده حوزه مقاومت سردار جنگل ماکلوان که با دشواری مسیر  این مسکن ها را می سازند  تقدیر نمود .

جانباز در ادامه افزود : غیر این ۸۰ تا واحد  ۲۰ واحد را گروه های جهادی بصورت خودجوش ساختند .

وی در ادامه از مجموعه هوانیروز و نیروزمینی ارتش به جهت کمک در ساخت مسکن قدردانی کرد و گفت: باید خدا را شکر کنیم که خدمت به محرومین  و مردم نیازمند که خدمت در راه خداست را روزی ما قرار داده است .

امام جمعه شهرستان فومن گفت نیز در آیین بهره برداری از مسکن محرومان  با اشاره به اینکه از کار خیر باید تقدیر بشود گفت:در کنار نام امام و شهدای ما که  از برکت آنها این کارهای خیر صورت می گیرد  نیز باید قدردانی شود.

حجت الاسلام نقدی ادامه داد : سخنرانی تقطیع شده ای از امام خمینی (ره) پخش می شود که آرمان های انقلاب را نادرست معرفی می کند .

وی ادامه داد : ریشه و اهداف اصلی انقلاب اسلامی فراتر از آب و گاز مجانی است و در واقع  انسان سازی است و ان شاءالله روزی فرا برسد که لحاظ فرهنگی قابلیت پذیرش امام زمان را داشته باشیم و این مشکلات فرهنگی و اقتصادی مرتفع شود.

 اجرای طرح مواسات با روحیه دفاع مقدس تقویت می‌شود

محسنی در این مراسم ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدای گرانقدر، همکاری و همدلی عمومی در شهرستان در ایام شیوع بیماری کرونا را یادآور همدلی و تعاون در دوران دفاع مقدس دانست و افزود: ادارات، مسئولین، بسیجیان و گروه های جهادی، اصناف و مردم کار ارزشمندی انجام دادند.
وی با بیان این که بخشی از زحمات و خدمات سپاه پاسداران امروز در این مراسم به بهره برداری می رسد، اظهار امیدواری کرد که با ادامه همین روحیه همدلی و همکاری، خدمات بیشتری به مردم شریف شهرستان به ویژه نیازمندان ارائه شود.

پی نوشت//ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان فومن در سال جاری احداث تعداد ۸۰ باب مسکن محرومین را در دستور کار دارد و تا کنون ۵۰ واحد را احداث و به مالکان آن تحویل داده است و ساخت واحدهای باقی مانده، تا دهه فجر سال جاری پایان خواهد یافت.
همچنین هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز در ساخت ۱۰ واحد از این منازل مشارکت کرد که با حضور امیر رحمانی فرمانده نیروی زمینی ارتش در ابتدای هفته دولت سال جاری به مالکان تحویل داده شد.
به منظور ساخت هر یک از این منازل، مبلغ ۸۰ میلیون تومان هزینه شده است.