به گزارش صفیر گیلان؛مریم بخشی امروز (پنج‌شنبه، ۱۱بهمن) در نشست خبری با اصحاب رسانه در سالن اجتماعات سازمان ورزش و جوانان گیلان اظهار کرد: برنامه‌های متنوع ورزشی در ایام الله دهه فجر در گیلان تدوین شده است. مدیرکل ورزش و جوانان استان گیلان در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب که چهل سالگی انقلاب اسلامی برای […]

به گزارش صفیر گیلان؛مریم بخشی امروز (پنج‌شنبه، ۱۱بهمن) در نشست خبری با اصحاب رسانه در سالن اجتماعات سازمان ورزش و جوانان گیلان اظهار کرد: برنامه‌های متنوع ورزشی در ایام الله دهه فجر در گیلان تدوین شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان گیلان در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب که چهل سالگی انقلاب اسلامی برای همه ما ایرانیان با اهمیت است گفت: قبل از انقلاب استان گیلان ۲۰ مکان ورزشی در استان بود که به برکت انقلاب اسلامی به ۳۳۸ مورد ارتقا یافته است.

مریم بخشی با بیان اینکه در آستانه انقلاب تنها ۹۰ داور و ۱۲۰ مربی در گیلان فعالیت داشتند، تصریح کرد: در حال حاضر یک‌هزار و ۷۰۰داور و هفت هزار و ۶۰۰ مربی در سطح استان در حال فعالیت هستند.

مدیرکل سازمان ورزش و جوانان گیلان بابیان اینکه  ۵۱۰ برنامه فرهنگی ورزشی در ایام الله دهه فجر در گیلان اجرا خواهد شد، گفت:  در حال حاضر در گیلان ۴۲ طرح نیمه تمام ورزشی داریم، افزود: با بهره برداری از این طرح‌ها سرانه ورزشی استان دوبرابر خواهد شد و به حد استاندارد کشور می رسد

وی تاکید کرد: پروژه‌های ورزشی دهه فجر با حضور وزیر ورزش و جوانان به بهره‌برداری خواهد رسید.

 مدیرکل سازمان ورزش و جوانان گیلان تصریح کرد: برای رسیدن به استانداردهای واقعی سه ورزشگاه عضدی، سردارجنگل و تختی نیازمند ۱۵۰ میلیارد تومان است.

 بخشی با بیان این مطلب که وظیفه ای منطقه آزاد انزلی در حمایت از هیات ها ندارد، گفت: کمک به ورزش جزو وظایف این منطقه نیست. اگر ادارات دولتی یک درصد بودجه مصوب را به ورزش اختصاص دهند بسیاری از مشکلات ورزش استان حل‌شده و در سطح ملی و بین‌المللی حرف‌های زیادی برای گفتن خواهیم داشت.

بخشی با اشاره به اینکه در ورزش روستایی پیشرفت خوبی داشتیم، افزود: ۵۸ خانه ورزش روستایی در استان افتتاح و تفاهم‌نامه‌ای با کشور آذربایجان امضا شد تا برنامه‌های جام کاسپین و مسابقات ورزشی ویژه کشورهای حوزه دریای کاسپین را در گیلان برگزار کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه جوانان تاکنون ۲۸۰ کارگاه ازدواج در سطح استان در حال فعالیت است که مشاوره قبل، حین و بعد از ازدواج به‌منظور کاهش طلاق و افزایش ازدواج در ۱۶ شهرستان استان انجام می‌دهد و سالانه ۱۹ هزار زوج داوطلب ازدواج در این کلاس‌ها شرکت می‌کنند.