به گزارش پایگاه صفیر گیلان،دانشگاه علوم پزشکی گیلان ( گیل وب دا)؛ بیست و ششمین مجمع اتحادیه دانشگاه های حاشیه خزر با حضور دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی از کشورهای ایران، روسیه، قزاقستان، آذربایجان و ترکمنستان در آستراخان روسیه، آغاز بکار کرد. دکتر ایمان علیزاده- مدیر امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی گیلان در […]

به گزارش پایگاه صفیر گیلان،دانشگاه علوم پزشکی گیلان ( گیل وب دا)؛ بیست و ششمین مجمع اتحادیه دانشگاه های حاشیه خزر با حضور دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی از کشورهای ایران، روسیه، قزاقستان، آذربایجان و ترکمنستان در آستراخان روسیه، آغاز بکار کرد.

دکتر ایمان علیزاده- مدیر امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این رویداد، حضور یافته است.
 ازایران، رئیس دانشگاه گیلان و مدیر امور بین الملل این دانشگاه و همچنین روسای دانشگاه های امام خمینی(ره) قزوین، دانشگاه گلستان و دانشگاه مازندران مشارکت دارند.
مهدی آکوچکیان- سرکنسول جمهوری اسلامی ایران نیز در این مجمع علمی حضور دارد.
هدف از برگزاری این مجمع ایجاد بستری برای تعاملات بیشتر علمی و دانشگاهی فی مابین دانشگاه های عضو این اتحادیه با سایر دانشگاه های جهان است و این مهم می تواند به ارتقای سطح علمی و استقرار فرایندهای نوین آموزشی، منجر شود.
گفتنی است: اتحادیه دانشگاه های دولتی حاشیه دریای خزر از از ۹ الی ۱۲ ماه اکتبر(برابر با ۱۸ الی ۲۱ مهرماه) در شهر آستراخان روسیه در حال برگزاری است.
این اتحادیه، متشکل از ۵۷ عضو می‌‌باشد که شامل ۱۲ دانشگاه، ۲ پارک علم و فناوری و ۱۳ مرکز تحقیقاتی از ایران، ۷دانشگاه از کشور آذربایجان، ۱۱ دانشگاه و ۵ مؤسسه تحقیقاتی از فدراسیون روسیه شامل داغستان و کالمیک، ۴دانشگاه و ۲ مؤسسه تحقیقاتی از کشور قزاقستان  و یک دانشگاه از کشور ترکمنستان است