صفیر گیلان؛ فرماندار فومن مهمترین نهاد سازنده  اجتماعی هر جامعه را آموزش و پرورش دانست و گفت: این نباید در غالب حرف و شعار باشد بلکه باید عمل شود.

اختصاصی/صفیر گیلان؛جلسه شورای آموزش و پرورش منطقه فومن همزمان با سالروز تصویب قانون تشکل شوراهای آموزش و پرورش (۲۴ لغایت ۳۰ دی ماه) امروز ۲۸ دی ماه در سالن فرمانداری فومن به صورت همزمان با سراسر کشور به شکل ویدئو کنفرانس با سخنرانی وزیر آموزش و پرورش و با حضور اعضای جلسه و به ریاست فرماندار موسی فکور برگزار شد.

موسی فکور فرماندار فومن در مراسم نکو داشت تشکل شوراهای آموزش و پرورش کشور شهرستان فومن با اشاره به اهمیت اموزش و پرورش و جایگاه شوراهها در این فضا گفت:فلسفه وجودی شوراها تحقق نظارت و مشارکت مردم و استفاده از امکانات است.

وی با اشاره به اینکه در اجرای امور آموزش نباید دنبال بحث لجستیک باشیم افزود: در اموزش و پرورش بحث محتوایی بحث اساسی است و باید معلمان با استفاده از روش و متود جدید در این مبحث کار کنند.

فکور با اشاره به اینکه در یک جلسه دو ساعته نمی توان مسائل و مشکلات را مطرح نمود گفت: گفتمانها و نقطه نظرات شما معلمان عزیزباید در یک کار گروه کارشناسی و در محتوایی پخته و آماده شود تا در مورد آنها بحث و تصمیمات گرفته شود.

فرماندار فومن مهمترین نهاد سازنده  اجتماعی هر جامعه را آموزش و پرورش دانست و گفت: این نباید در غالب حرف و شعار باشد بلکه باید عمل شود.

وی تاکید کرد؛ آنچه امروز و در جلسه شورای اداری مطرح شد بنده در یک بازدیدی که خواهم داشت نیاز سنجی و کار را انجام که البته در حوزه نهضت سواد آموزی نیازمند همراهی هستیم.

وی خواستار شد تا در بحث آموزشی و مدارس شهرستان  از ظرفیت خیران که ظرفیت خوبی است  با توجه به نیاز استفاده شود  که البته با توجه به قیمت ها و تورم در حوزه باز پس گیری  زمین و ملک مدرسه فاطمیه سابق اگر سرمایه مولد نداشته باشیم موفق نخواهیم بود.

فکور آموزش و پرورش را زیر ساخت تمام حوزه های یک جامعه در بحث علمی ،فرهنگی، اجتماعی ، دانشگاهی  و غیره دانست و گفت: آموزش و پرورش در بالندگی و پیشرفت کشور نقش تاثیر گذار  دارد و حتی شهدای عزیز ما و مدیران امروز کشور پرورش یافته این حوزه هستند.

به گزارش خبرنگار صفیر گیلان از فومن  جلسه شورای آموزش و پرورش منطقه فومن امروز با حضور

اعضای این جلسه به ریاست موسی فکور فرماندار  و همچنین ایوب بیتا مدیر آموزش و پرورش شهرستان فومن و دبیر جلسه، قاسم عاشورا پسند رئیس شورای شهرستان و عضو جلسه و دیگر اعضا شامل  -کاظم قربانی گشتی شهردار فومن -دکتر عظیم یکتا رئیس شبکه بهداشت  – حاجیعلی مرداد نماینده مدیران ابتدایی – فرشاد بردار نماینده مدیران دوره اول متوسطه-رباب احمدیان نماینده مدیران دوره دوم متوسطه و-جعفر کناره گیری نماینده انجمن اولیا و مربیان-مرتضی حسن زاده نماینده انجمن اولیا و مربیان-سید مریم نبوتی معاون پرورشی – سکینه یوسفی مشاور امور بانوان برگزار و
در پایان از اعضای شورای فعال  آموزش و پرورش تجلیل شد.

در لوح تقدیر اعضای شورای آموزش و پرورش فومن آمده، از شما فرهنگی فرهیخته که در راستای بهبود وضعیت آموزش و پرورش به انگیزه معرفت افزایش و تربیت خواهی به ترویج علم ورزی و شناخت صحیح ارزشهای انسانی و اسلامی ؛مدبرانه و مقتدرانه جهت ارتقای جایگاه آموزش و پرورش شهرستان فومن در سال ۱۴۰۰ اهتمام ورزیده تقدیر به عمل می آید.

 

  • نویسنده : تنظیم؛زلیخا صفری راسته کناری