سرهنگ منشوری رسالت خبرنگار متعهد و متخصص رادر جامعه عبرت انگیزی ، پیشگیری و قدرت بازدارندگی در مورد تخلفات خواند و گفت: رسانه متعهد دقت می کند که در انتشار یک خبر تولیدی به آبروی یک فرد یک‌قوم و مذهب نژاد و زبان هرگز توهین نشود اگر چه در دنیای امروز  همین موضوعات بازار یه عده از سیاستمداران است و اصلا دعوت به این کار می کنند اما در نظام اسلامی این اگر خدای ناکرده باشد یک نگاه منفی است.

اختصاصی/صفیر گیلان؛نشست تجلیل از خبرنگاران و اصحاب رسانه با حضور معاون هماهنگ‌کننده سپاه قدس گیلان و با رونمایی از تمثال خبرنگاران شهید، «محمود صارمی» و «محسن خزایی» که توسط «سمیه کاظمی» هنرمند گیلانی طراحی شده است،برگزار شد .

سرهنگ منشوری معاون هماهنگ‌کننده سپاه قدس گیلان با جمله به نام خداوند بیان و قلم روز خبرنگار را با اصحاب رسانه تبریک گفت و تصریح کرد؛ خبرنگار در انتشار مطالب و موضوعات سپاه پاسداران ظرافت و نگاه ویژه دارند که جا دارد از آنها تقدیر شود.

وی به احادیث و روایات قرآنی که  قسم به قلم و آنچه به وسیله آن  سطر نوشته می شود بارها در این کتاب آمده اشاره و افزود:کدام قلم؟ قلمی که هدایت گر هست نور الهی در آن دمیده شده است، قلمی که افکار پنهان را بر روی کاغذ می طرابد تا انسان در زندگانی خود زنده تر شود ،قلمی که گذشته را برای حال و حال را برای آینده ثبت می کنند، قلمی  که دگرگون کننده انسان است، قلمی که پویا ایستا و مانایی دارد و قلمی که مقدمه اش آیه کریمه خلق الانسان علمه البیان باشد.

سرهنک منشوری قلم و خبرو رسانه ها را با  تجزیه و تحلیل ستودنی خواند و گفت:
امروز نگاه ما به رسانه فقط بعنوان خبر رسان وقایع زبانی و نوشتاری نیست بلکه رسانه از دیدگاه ما رسالتش هدایت‌گری افکار عمومی جامعه است.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه قدس گیلان  افزود:هر خبری ارزش اطلاع رسانی ندارد هر خبری ارزش شنیدن ندارد و هر صحنه ای ارزش تصویر برداری ندارد هر تصویری ارزش دیدن ندارد و هر متنی ارزش نوشتن ندارد پس خبرنگاران می دانند که مواردی که ارزش دارد را ثبت و ضبط کنند تا به اطلاع جامعه و مردم برسانند.

وی رسالت خبرنگار متعهد و متخصص رادر جامعه عبرت انگیزی ، پیشگیری و قدرت بازدارندگی در مورد تخلفات خواند و گفت: رسانه متعهد دقت می کند که در انتشار یک خبر تولیدی به آبروی یک فرد یک‌قوم و مذهب نژاد و زبان هرگز توهین نشود اگر چه در دنیای امروز  همین موضوعات بازار یه عده از سیاستمداران است و اصلا دعوت به این کار می کنند اما در نظام اسلامی این اگر خدای ناکرده باشد یک نگاه منفی است.

سرهنگ منشوری با اشاره به اینکه امروزه در دنیایی که نصیحت کنندگان از نصیحت شوندگان زیاد تر هستند و دروغ گویان جولان می دهند و منفعت طلبان به واسطه منفعت خودشان، تمام چیزها حتی انسانیت و شخصیت انسانی را قیمت گذاری می کنند تا به اهداف خود برسند و جیبشان رو پر کنند و ساختمان خود را بر فلک بکشندافزود: ما انتظاراتی از اصحاب رسانه داریم
در نظام اسلامی وبرای رسانه به دنبال یک فقاحتی هستیم که نه تهدید آنها را بترساند و نه تطمیع اورا بلرزاند.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه قدس گیلان کار خبرنگاری و رسانه را کاری خطیر و خطرناک خواند و گفت:نگاه جامعه به یک خبرنگار به یک خبر این است.

وی با طرح سوال از رسانه های گیلان که اعتبار یک خبر به چیز است؟ اعتبار یک خبر به تولید کننده خبر است؟ و یا اعتبار تولید کننده خبر به تعهد و تخصص و خدا جویی اون شخص است؟ گفت:  شما خودتان به این سوال پاسخ دهید جامعه مردم و آنهایی که ارتباط با اصحاب رسانه دارند آنها را ارزش گذاری می کنند و می دانند کدام رسانه خوب عمل می کند و کدام خوب عمل نمی کند.

سرهنگ منشوری رسانه معتبر را وحدت آفرین ، پیشگیری کننده،تنبیه کننده و  امین مردم و مسئولین خواند و گفت: در چنین رسانه ای دیگر از بازار آشفته خبری نیست از  اخبار و اطلاعات که ظاهر و باطن مردم به حراج گذاشته شود خبری نیست .

وی تصریح کرد؛  رسانه خوب و انقلابی موجب تاریک سازی فکری و ذهنی مردم نمی شود بلکه موجب تنویر افکار عمومی و جامعه می‌شود و جامعه را به سمت پویایی و رشد سوق می دهد و امید را زنده نگه می دارد.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه قدس گیلان از خبرنگاران خواست تا در این حوزه بیشتر نقش آفرینی کنند ؛ در هدایتگری به سوی اهداف متعالی چقدر ،در آرامش روحی و روانی جامعه چقدر ،در وحدت آفرینی بین امت اسلامی چقدر، در افزایش توان و قدرت تصمیم گیری مدیران چقدر ،در تزریغ انرژی مثبت و نشاط و امیدآفرینی چقدر نقش داشته ، در جهاد تبیین و بیان حقایق و واقعیت ها ،در نظامات اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و امنیتی ،در مسأله بسیار مهم به نام جوانی جمعیت، برای ازدواج برای پیشگیری از طلاق برای ازدیاد جمعیت
،در ترویج ایثار و شهادت در جامعه امروزی که این ها از ضروریاتی است که باید با زبان رسانه در جامعه اطلاع رسانی شود.

دبیر ؛زلیخا صفری/خبرنگار محمد یزدانی