رئیس شورای شهر رشت گفت: الکترونیکی کردن خدمات شهرداری رشت خواسته تمامی اعضای شورا است که به حول الهی و تاکیدات شورا و تلاش های شهردار رشت محقق شد.

صفیر گیلان ؛به نقل روابط عمومی و امور بین الملل شورای رشت، محمد حسین واثق کارگرنیا رئیس شورای اسلامی شهر رشت ظهر امروز در مراسم رونمایی از پنجره واحد خدمات الکترونیک شهرداری رشت در مکان تالار مرکزی این شهر با خیر مقدم به حاضرین در این مراسم و تبریک هفته رشت و فرا رسیدن دوازدهم دی مصادف با روز رشت اظهار کرد: از تمامی دست اندرکاران برنامه های هفته رشت تقدیر می کنم و هفته رشت سال جاری بسیار پُر بارتر از سال های گذشته برگزار شد و رویداد بزرگ خوراک در کنار پوشش خبری در داخل کشور از چند شبکه تلویزیونی دیگر کشورها از جمله چین و ‌ترکیه و ….نیز پخش شد. نه

وی با تبریک پیشاپیش سالروز میلاد حضرت زهرا سلام الله علیها و گرامیداشت روز زن و مقام مادر افزود: سیزدهم دی ماه مصادف با سالروز شهادت سردار بزرگ استکبار ستیز شهید حاج قاسم سلیمانی است و یاد و خاطره این شهید گرانقدر و دیگر شهدای ایران اسلامی را گرامی می داریم.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه سال‌های طولانی به دنبال تحقق شهرداری هوشمند بودیم تصریح کرد: یکی از خواسته های شورا طی ادوار گذشته الکترونیکی کردن خدمات شهرداری رشت بود و از قضا یکی از برنامه هایی که شهرداران در زمان معارفه ارائه می کردند موضوع الکترونیکی کردن خدمات شهرداری رشت بود که به حول الهی و با تاکیدات شورا و پیگیری های های رحیم شوقی شهردار رشت و تلاش سازمان فناوری ارتباطات شهرداری رشت تحقق پیدا کرد.

کارگرنیا به مدت زمان فعالیت رحیم شوقی در جایگاه شهرداری رشت اشاره کرد و گفت: حدود ۸ ماه از فعالیت رحیم شوقی سپری شده است و طی این مدت توانست بخشی از این خواسته بحق شورا را محقق کند و امروز شاهد آیین رونمایی از این سامانه هستیم که جای تقدیر دارد و متاسفانه پیش تر از این برخی از شهرداران ادوار گذشته فقط به پرداخت حقوق پرسنل بسنده می کردند و به علت بی توجهی های صورت گرفته در برخی از پروژه ها ، با شکایت پیمانکاران ، ضرر و زیان فراوانی نیز به بیت المال تحمیل شد.

وی با تاکید به اینکه فرصتی که در اختیار شوقی به عنوان شهردار رشت قرار دارد در اختیار دیگر شهرداران پیشین نیز قرار داشت افزود: رحیم شوقی شهردار رشت به دنبال کارهای تبلیغاتی نیست و تمام عزم خود را برای کار و خدمت به شهر و شهروندان به کار گرفته و از این بابت تشکر می کنم .

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه حجم مراجعات به شهرداری رشت بابت مباحث مختلف فراوان است تصریح کرد: برای یک استعلام کوچک ،نیاز بود شهروند به ساختمان شهرداری مراجعه کند و این امر در کنار صرف زمان طولانی ،مشکلات دیگری از جمله افزایش ترافیک و… را نیز رقم می زد حال با این اقدام، بسیاری از کارهای مردم تسریع و از بروز برخی از رانت ها و مفسده نیز جلوگیری می شود و البته باید شهرداری نسبت به تکمیل سامانه و پوشش قرار دادن تمامی فعالیتهای شهرداری در کوتاهترین زمان اقدام کند.

رئیس شورای رشت در پایان از تلاشهای تمامی مدیران، کارمندان و کارگران شهرداری رشت که صادقانه به مردم خدمت می کنند تقدیر کرد.